Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/20635
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorСтригуль (Кльов), Марина Василівна-
dc.date.accessioned2016-05-21T18:42:29Z-
dc.date.available2016-05-21T18:42:29Z-
dc.date.issued2014-10-
dc.identifier.issn2077-1800-
dc.identifier.urihttp://er.nau.edu.ua/handle/NAU/20635-
dc.description.abstractАвтор розглядає поняття «МакУніверситет», введене в 1995 році британськими соціологами М. Пар- кер та Дж. Джарі. Разом з тим, звертається увага на поняття макдональдизації, масовізації, які призводять до появи явищ економізації в освітній сфері. Зазначається, що за принципом макдональдизації створюються та працюють більшість бізнесових структур і організацій, а сам макдональдс є втіленням ефективності, передбачуваності та автоматизованості; поступово переходячи на університет, він проявляє себе в раціоналізації, надмірному споживанні, застосуванні реклами, що створює ілюзію у споживачів, співробітництві, котре акцентується на людській поведінці, свободі та неупередженості. В статті зазначається, що реформатори освітньої галузі доволі часто плутають економізацію освіти та її комерціалізацію. Процеси економізації освіти є одними із найважливіших чинників економічного розвитку країни та причиною змін. Адже освіта все більше починає розглядатися не як освіта заради освіти та отримання «чистого знання», а саме як потужний факт розвитку, що дозволяє країнам вийти на нові інноваційні технологічні рубежі. В цілому, освіта розглядається як головний фактор соціально-економічного прогресу і забезпечення стійкості соціальної системи. Тож концепція «МакУніверситету», введена в 1995 році, стає все більш актуальною в наш час, створюючи умови для розвитку економізації освіти в нашому суспільстві, адже сучасна епоха характеризується рейтингами університетів та факультетів на міжнародному та національному рівнях, зміцненням конкурентного духу серед факультетів і викладачів, створенням вузів і факультетів, що функціонують як підприємства у зв’язку з тим, що вони здійснюють управлінські принципи.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherГраніuk_UA
dc.subjectМакуніверситетuk_UA
dc.subjectосвітаuk_UA
dc.subjectекономізаціяuk_UA
dc.subjectбізнесова структураuk_UA
dc.subjectмакдональдизаціяuk_UA
dc.subjectспоживанняuk_UA
dc.subjectуніверситетuk_UA
dc.titleВиникнення та розвиток «макуніверситету»: шлях до економізації освітньої галузіuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.specialityСоціологіяuk_UA
Appears in Collections:Наукові роботи НПП, докторантів та аспірантів кафедри соціології та політичних наук

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Grani_2014_10_14.pdf722.44 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Admin Tools