Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/24700
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKravchenko, Alexander-
dc.contributor.authorКравченко, Олександр Петрович-
dc.contributor.authorКравченко, Александр Петрович-
dc.contributor.authorVerbitskii, Vladimir-
dc.contributor.authorВербицький, Володимир Григорович-
dc.contributor.authorВербицкий, Владимир Григорьевич-
dc.contributor.authorKhrebet, Valeriy-
dc.contributor.authorХребет, Валерій Григорович-
dc.contributor.authorХребет, Валерий Григорьевич-
dc.contributor.authorVelmagina, Nataliya-
dc.contributor.authorВельмагіна, Наталія Олександрівна-
dc.contributor.authorВельмагина, Наталия Александровна-
dc.date.accessioned2017-02-08T14:14:22Z-
dc.date.available2017-02-08T14:14:22Z-
dc.date.issued2012-12-
dc.identifier.citationSteerability and stability of automobile non – linear model / A. Kravchenko, V. Verbitskii, V. Khrebet, N. Velmagina // TEKA. Commission of Energetics in Agriculture an International Journal on Motorization, Vehicle Operation, Energy Efficiency and Mechanical Engineering. – Lublin – Lugansk (Poland), 2012. –– Vol. 12. – № 3.– P. 77–83.uk_UA
dc.identifier.issn1730-8658-
dc.identifier.urihttp://er.nau.edu.ua/handle/NAU/24700-
dc.description.abstractThe problem of the automobile course stability is considered. The changeable steering character based on the analysis of non-linear velocipede model is analyzed. Generalized dependence determining “the steering curve” is obtained. Conditions caused the loss of stability with increasing speed while moving within the constant radius circle regarding the bifurcation set are analyzed. кубического двучлена.uk_UA
dc.description.abstractРозглянуто проблеми курсової стійкості руху автомобіля. В роботі аналізується зміна властивостей керованості на основі аналізу нелінійної велосипедної моделі, яка враховує нелінійність сил бокового відведення. Отримано узагальнену залежність, яка визначає «криву керованості». Проаналізовано умови втрати стійкості для випадку рухів зі зростаючою швидкістю по колу сталого радіуса на основі побудови біфуркаційної множини.uk_UA
dc.description.abstractРассматриваются проблемы курсовой устойчивости движения автомобиля. В работе анализируется смена свойств управляемости на основе анализа нелинейной велосипедной модели, которая учитывает нелинейность сил бокового увода. Получена обобщенная зависимость, определяющая «кривую управляемости». Проанализированы условия потери устойчивости для случая движения с возрастающей скоростью по окружности постоянного радиуса на основе построения бифуркационного множества.uk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.publisherPolish Academy of Sciences Branch in Lublin, Lublin, Polanduk_UA
dc.subjectCar, stability, model, slip, bifurcation set.uk_UA
dc.subjectАвтомобіль, стійкість, модель, бокове відведення, біфуркаційна множина.uk_UA
dc.subjectАвтомобиль, устойчивость, модель, боковой увод, бифуркационное множество.uk_UA
dc.titleThe Steerability and Stability of Automobile Non-linear Modeluk_UA
dc.title.alternativeКерованість та стійкість нелінійної моделі автомобіляuk_UA
dc.title.alternativeУправляемость и устойчивость нелинейной модели автомобиляuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.specialityApplied mathematics / mathematics and statisticsuk_UA
dc.specialityПрикладна математика / Математика та статистикаuk_UA
dc.specialityПрикладная математика / Математика и статистикаuk_UA
Appears in Collections:Статті в наукових журналах та публікації в інших виданнях кафедри базових і спеціальних дисциплін

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Steerability and stability of automobile non – linear model.pdfArticle2.44 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.