Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/28705
Title: Системний підхід до організації професійної освіти в галузі підготовки бакалаврів кібербезпеки в США
Системный подход к организации профессионального образования в области подготовки бакалавров по кибербезопасности в США
The system approach to the professional education of bachelor's in cybersecurity in the United States
Authors: Бистрова, Богдана Василівна
Быстрова Богдана Васильевна
Bystrova Bogdana
Keywords: вища освіта в США
кібербезпека
бакалавр
альтернативна освіта
кадрове забезпечення
высшее образование в США
кибербезопасность
бакалавр
кадровое обеспечение
higher education in the United States
cyber security
bachelor
staffing
Issue Date: Apr-2017
Publisher: Кіровоградський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка
Citation: Наукові записки.-Випуск 11.-Серія: Проблеми методики фізико-математичної і технологічної освіти . Частина 4. - К: КДПУ ім. В. Винниченка, 2017.- С.121-124.
Abstract: У статті презентовано результати аналізу з навчальних програм підготовки фахівців в області кібербезпеки вищих навчальних закладів США. Встановлено, що найбільш затребуваними є фахівці в області розслідування комп'ютерних інцидентів, інформаційної безпека, комп'ютерної безпека, безпеки комп'ютерних мереж. Для системи вищої освіти США характерна наявність альтернативної освіти з підготовки фахівців. Це говорить про зацікавленість держави у фахівцях суміжних областей підготовки, що знаходить своє відображення у дисциплінах, що вибрані для вивчення
В статье описаны результаты анализa образовательных программ высших учебных заведений США, которые предлагают программы подготовки специалистов в области кибербезопасности. Анализ программ подготовки бакалавров показывает, что наиболее востребованными являются расследование компьютерных инцидентов, информационная безопасность, компьютерная безопасность, безопасность компьютерных сетей. Для образования США характерно наличие альтернативных направлений подготовки. Это говорит о заинтересованности в специалистах смежных областей подготовки, что находит свое отражение в наборе дисциплин для изучения.
The article deals with the peculiarities of the professional training of cyber security bachelor's degree in the U.S. higher education system. The Relevance of this approach is determined by the dynamics of technological advances. An innovative approach is a methodological platform for research and students’ project work, their communication with professional scientific community. The conducted research of American experience of professional training in the field of cyber security bachelor's degree will enable to determine the possibilities of its progressive ideas implementation into Higher education of Ukraine. In particular: the improvement of industry standards for Cyber security bachelor's degree; providing the information support of Internet resources; development and improvement the content of curriculum and educational programs for training bachelors of cyber security; improvement of the educational and methodical implementation; advanced study of foreign experience. The successful implementation of reasonable opportunities will promote professional training of national experts in the field of cyber security, accelerate the process of reform of the national higher education system, convergence of the international educational standards, and ensure its competitiveness in today's job market. In different countries at different periods of education development it was defined some conceptual basis of modern education in the field of information security with the need for further restructuring the education process in cyber security.
URI: http://er.nau.edu.ua/handle/NAU/28705
ISSN: 2519-254X
Appears in Collections:Наукові статті кафедри авіаційної англійскої мови

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
стаття_ Бистрова.docxстаття48.65 kBMicrosoft Word XMLView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.