Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/50769
Title: Methods of last mile delivery optimization
Other Titles: Методи остання миля для оптимізації доставки
Authors: Болдирєва, Марина Олегівна
Boldyrieva, Maryna Olehivna
Keywords: transportation
supply chain
cargo
last mile delivery
warehouse
транспорт
ланцюг постачань
вантаж
доставка останньої милі
склад
Issue Date: 8-Apr-2021
Publisher: National Aviation University
Citation: Boldyrieva M.O. Methods of last mile delivery optimization // Polit. Callanges of science today. International relations : abstracts of XXI International conference of higher education students and young scientists. – National Aviation University. – Kyiv, 2021. – P. 192
Abstract: The greatest problem and at the same time the key to success is how the supply chain is replenished with goods and passes the «last mile». That is a defined stage where the cost of delivery changes dramatically and innovation should be introduced. The last mile is the final link in the supply chain, which starts from the moment the order is loaded into the vehicle and ends with delivery to the buyer. It is necessary to find cost-effective solutions that will ensure the value of cargo transportation for the end user and operational efficiency for the logistics provider. But, there must be taken care of improving security systems and cargo tracking, so that a quality product is supplied. The Internet of Things can be the first approach to connect the logistics provider to the final consignee using original ways based on the principle of bringing together new dynamic business models. The other available means include tools of reaching the maximum possible transportation system`s optimization.
Найбільшою проблемою і в той же час запорукою успіху є те, як ланцюжок поставок поповнюється товарами і проходить «останню милю». Це визначений етап, коли вартість доставки різко змінюється, і слід впроваджувати інновації. Остання миля - це остання ланка ланцюга поставок, яка починається з моменту завантаження замовлення в транспортний засіб і закінчується доставкою покупцеві. Необхідно знайти економічно ефективні рішення, які забезпечать цінність перевезення вантажів для кінцевого споживача та операційну ефективність для постачальника логістичних послуг. Але слід подбати про вдосконалення систем безпеки та відстеження вантажів, щоб забезпечити якісний товар. Інтернет речей може бути першим підходом для підключення постачальника логістики до кінцевого одержувача, використовуючи оригінальні способи, засновані на принципі об’єднання нових динамічних бізнес-моделей. Інші доступні засоби включають інструменти досягнення максимально можливої ​​оптимізації транспортної системи.
Description: 1. Research «Last Link: Quantifying the Cost», Cushman & Wakefield. URL: https://www.cushmanwakefield.com.ua/ru/poslednee-zveno] 2. Интернет вещей в логистике: совместный отчет DHL и Cisco 2015. URL: https://json.tv/tech_trend_find/internet-veschey-v-logistike-sovmestnyy-otchet-dhl-i-cisco-20160511113055] 3. Скаков Р., Левкин Г. «Последняя миля» как точка оптимизации при мультимодальных перевозках. Grebennikov Publishing House in Logistics Today, 2020, Volume 1, pp 20-26
URI: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/50769
Appears in Collections:Політ. Організація перевезень і управління на транспорт. 2021

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Болдирєва М..pdfThesis375.87 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.