Please use this identifier to cite or link to this item:
https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/62392
Title: | Spectra of autocorrelation functions of aircraft flight parameters during landing approaches |
Other Titles: | Спектри автокореляційних функцій параметрів польоту літака під час заходу на посадку |
Authors: | Pinchuk, Tetyana Oleksandrivna Пінчук, Тетяна Олександрівна |
Keywords: | graduate work дипломна робота flight crew training system система підготовки льотного складу avionics авіоніка decoding flight information розшифровка польотної інформації spectrum спектр |
Issue Date: | 6-Feb-2024 |
Publisher: | National Aviation University |
Citation: | Pinchuk Т.О. Spectra of autocorrelation functions of aircraft flight parameters during landing approaches. - Qualification work for obtaining a master's degree in specialty 173 "Avionics". - National Aviation University. - Kyiv, 2023. - 64 p. |
Abstract: | Human error is a predominant factor in the majority of aviation accidents and incidents. Statistical analysis of recent aviation accident and incident data indicates that human factors frequently contribute to these occurrences. The integration of human and machine processes is fundamental in mitigating the likelihood of such incidents.
The landing approach phase is particularly critical in flight operations. It demands high levels of pilot concentration and involves the consideration of numerous factors, including meteorological conditions, air traffic, aircraft's technical status, and instrument readings. Effective management of these factors is crucial for safe aircraft operation during this phase. Людська помилка є домінуючим фактором у більшості авіаційних подій та інцидентів. Статистичний аналіз останніх даних про авіаційні події та інциденти показує, що людський фактор часто сприяє цим подіям. Інтеграція людських і машинних процесів має фундаментальне значення для зменшення ймовірності таких інцидентів. Етап заходу на посадку особливо важливий під час виконання польотів. Це вимагає високого рівня концентрації пілота та передбачає врахування багатьох факторів, включаючи метеорологічні умови, повітряний рух, технічний стан літака та показання приладів. Ефективне управління цими факторами має вирішальне значення для безпечної експлуатації літака на цьому етапі. |
Description: | Робота публікується згідно наказу ректора від 27.05.2021 р. №311/од "Про розміщення кваліфікаційних робіт вищої освіти в репозиторії НАУ". Керівник дипломної роботи: професор кафедри авіоніки, Грищенко Юрій Віталійович |
URI: | https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/62392 |
Appears in Collections: | Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти кафедри авіоніки |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ФАЕТ_2023_173_Пінчук Т.О..pdf | 2.02 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.