Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/62921
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЛяшина, Алла Георгіївна-
dc.contributor.authorТищук, Алла Геннадіївна-
dc.date.accessioned2024-04-02T10:34:25Z-
dc.date.available2024-04-02T10:34:25Z-
dc.date.issued2023-04-
dc.identifier.citationЛяшина А.,Тищук А. Когнітивні аспекти вивчення термінології як метод інтенсифікації процесу підготовки перекладачів. Фаховий та художній переклад: теорія, методологія, практика: збірник наукових праць / за заг. ред. Л. Г. Буданової, Г. Г. Єнчевої. Київ, 2023. С. 165-168.uk_UA
dc.identifier.isbn978-617-646-477-8-
dc.identifier.urihttps://er.nau.edu.ua/handle/NAU/62921-
dc.description.abstractThe article deals with the cognitive aspects of studying terminology as a method of intensification the process of translators training. The article examines the conditions and ways of forming intercultural competence of a student as an integral personality. In the process of research we came to the conclusion that cognitive approach to the study of the term allows us to consider the term as a result of cognitive activity of translators. The study of terminological systems with the help of cognitive analysis makes it possible to explore the processes of specific cognitive models formation and functioning.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.subjecttranslationuk_UA
dc.subjectcognitive linguisticsuk_UA
dc.subjecttermuk_UA
dc.subjectconceptuk_UA
dc.subjectterminologyuk_UA
dc.subjectcompetenceuk_UA
dc.titleКогнітивні аспекти вивчення термінології як метод інтенсифікації процесу підготовки перекладачівuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Матеріали міжнародної науково-практичної конференції «Фаховий та художній переклад: теорія, методологія, практика» 2023

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
GSTI_2023_28.pdf400.67 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.