Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/26410
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorРева, Олексій Миколайович-
dc.contributor.authorРева, Алексей Николаевич-
dc.contributor.authorReva, Oleksii-
dc.contributor.authorМухтаров, Пейман Ширинович-
dc.contributor.authorМухтаров, Пейман Ширинович-
dc.contributor.authorMukhtarov, Peyman-
dc.contributor.authorСултанов, Валерій Зіятдин-оґли-
dc.contributor.authorСултанов, Валерий Зиятдин-оглы-
dc.contributor.authorSultanov, Valerii-
dc.date.accessioned2017-04-12T05:28:50Z-
dc.date.available2017-04-12T05:28:50Z-
dc.date.issued2015-06-29-
dc.identifier.citationМодель інтегративної оцінки ставлення авіадиспетчерів до порушення норми ешелонування повітряного простору / О. М. Рева, П. Ш. Мухтаров, Б. М. Мірзоєв, В. З. Султанов // Авіаційно-космічна техніка і технологія: наук.-техн. ж. – Х. : Націона-льний аерокосмічний університет ім. М. Є. Жуковського «ХАІ», 2015. - № 8 (125). – С. 123-130uk_UA
dc.identifier.issn1727-7337-
dc.identifier.urihttp://er.nau.edu.ua/handle/NAU/26410-
dc.description.abstractВраховуючи поточну парадигму концепції ІКАО та вплив людського чинника на безпеку польотів, визначено, що головним положенням концепції є «ставлення співробітників організацій до небезпечних дій або умов», що дозволяє розглядати інші її складові через призму зазначеного. Узявши за основу норму ешелонування повітряного простору S=10 km, встановлену для диспетчерських районів АРР, ТМА та підсумовуючи результати комплексних досліджень з виявлення ставлення авіадиспетчерів до її по-рушень, обґрунтовано застосування мультиплікативної функції Харрінгтона для вияв-лення відповідної інтегративної оцінки, якій притаманна системна властивість емер-джентності. Аргументом функції є відносні показники основної домінанти прийняття рішень авіадиспетчерами, рівні їх домагань та показник незначного ризику (по шкалі ІКАО), виявлений з аналізу нечіткої моделі небезпеки порушення норми ешелонування. Визначено, що на абсолютній шкалі розмірністю [0, 1] шуканий інтегративний показник складає величину 0,62uk_UA
dc.description.abstractУчитывая текущую парадигиму концепции ИКАО и влияние человеческого фак-тора на безопасность полетов, определено, что главным положением концепции является «отношение сотрудников организаций к опасным действиям или условиям», что поз-воляет рассматривать иные ее составляющие через призму указанного. Взяв за основу норму эшелонирования воздушного пространства S=10 km, установленную для диспет-черских районов АРР, ТМА и подытоживая результаты комплексных исследований по выявлению отношения авиадиспетчеров к ее нарушениям, обосновано применение мультипликативной функции Харрингтона для выявления соответствующей интегра-тивной оценки, которой присуще системное свойство эмерджентности. Аргументом функции являются приведенные показатели основной доминанты принятия решений авиадиспетчерами, уровни их притязаний и показатель незначительного риска (по шкале ИКАО), выявленный из анализа нечеткой модели опасности нарушения нормы эшело-нирования. Определено, что на абсолютной шкале размерностью [0, 1] искомый инте-гративный показатель составляет величину 0,62uk_UA
dc.description.abstractTaking into account current paradigm concept of ICAO and influence of human factor on flight safety, that is the fact that the main concept of the concept is the “stuff attitude to hazardous activity or condition”, which allows to consider its basic parts from the prism pointed out. Taking as a basic norm of airspace separation S=10 km established for Air Traffic Controllers (ATC) positions APP, TMA and sum up complex researches for revealing ATC’s attitude to Violations, substantiated application multiplicative function of Harrington for revealing correspond to integrative assessment, which inherent to emergencies features. Argument of the function is cited to main factor dominating decision making by ATC, level of their pretension and factor of insignificant risk (by ICAO level), ascertained from analysis of indistinct model violation threat separation norms. It’s clear that with absolute scale dimensionality [0, 1] seeking integrative factors is 0,62uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherНаціональний аерокосмічний університет ім. М. Є. Жуковського «Харківський авіаційний інститут»uk_UA
dc.subjectБезпека польотів, людський чинник, авіадиспетчер, норми ешелонування повітря-ного простору, ставлення до порушень норм, мультиплікативна функція Харрінгтона, інтегративний показник небезпекиuk_UA
dc.subjectБезопасность полетов, человеческий фактор, авиадиспетчер, нормы эшелонирова-ния воздушного пространства, отношение к нарушениям норм, мультипликативная функция Харрингтона, интегративный показатель опасностиuk_UA
dc.subjectFlight safety, human factor, air traffic controller, airspace separation norms, aptitude to norm violation, multiplicative function of Harrington, integrative factors of hazarduk_UA
dc.titleМодель інтегративної оцінки ставлення авіадиспетчерів до порушення норми еше-лонування повітряного просторуuk_UA
dc.title.alternativeМодель интегративной оценки отношения авиадиспетчеров к нарушению нормы эшелонирования воздушного пространстваuk_UA
dc.title.alternativeModel of integrative assessment of air traffic controllers relation to the violation of separation of airspaceuk_UA
dc.typeOtheruk_UA
dc.subject.udc656.7.084.17(08)-
dc.specialityІнформаційні технологіїuk_UA
dc.specialityИнформационные технологииuk_UA
dc.specialityInformation Technologyuk_UA
Appears in Collections:Статті в наукових журналах та публікації в інших виданнях кафедри інформаційних і комунікативних технологій бізнес освіти

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Репозитарій_2015_1.8_Reva.pdfОсновна стаття584.14 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.