Please use this identifier to cite or link to this item:
https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/41267
Title: | Підходи до екологічної освіти. |
Other Titles: | Approaches to environmental education. |
Authors: | Невара, Лілія Михайлівна |
Keywords: | екологічна освіта екологічна інформація концепція сталого розвитку навколишнє середовище environmental education environmental information sustainable development concept environment |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | Інститут міжнародних відносин Київського національного університету імені Тараса Шевченка |
Citation: | Невара Л.М. Підходи до екологічної освіти. // Український часопис міжнародного права, №3/2019. - 150 с.- с. 71-74. |
Series/Report no.: | Український часопис міжнародного права. Пам’яті професора Олександра Задорожнього.;№3/2019 |
Abstract: | У статті розглядається міжнародно-правове регулювання питань екологічної освіти. Автор досліджує і детально аналізує особливості розвитку проблем екології протягом десятиліть та підходи до екологічної освіти різних держав, зокрема і України. Автор проаналізував погляди на проблему екологічної освіти та захист навколишнього середовища представників релігії. |
Description: | The article analyses international treaties and other sources in which the problems of ecology are identified and the need to integrate ecological education into the whole system of formal and informal education at all levels. The concept of environmental protection and the need for ecological education by representatives of religion are presented. It is noted that this integrated approach forms the basis for the further development of environmental education, in particular in Ukraine, covering the most widespread areas of society, allowing the public to be involved in this issue. |
URI: | http://er.nau.edu.ua/handle/NAU/41267 |
ISSN: | 1814-3385 |
Appears in Collections: | Наукові статті викладачів кафедри міжнародного права |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
27_Підходи до екологічної освіти.pdf | 296.53 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.