Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/50475
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorTrofimenko, M.S.-
dc.date.accessioned2021-05-14T09:58:37Z-
dc.date.available2021-05-14T09:58:37Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationTrofimenko M.S. Methods of mobile traffic management // Polit. Callanges of science today. International relations : abstracts of XXI International conference of higher education students and young scientists. – National aviation university. – Kyiv, 2021. – 20-21 P.uk_UA
dc.identifier.urihttps://er.nau.edu.ua/handle/NAU/50475-
dc.description1. The vector field histogram - fast obstacle avoidance for mobile robots / J. Borenstein, Y. Koren –IEEE Transactions on Robotics and Automation. 1991. V. 7. N 3. P. 278–288 p. 2. Time optimal sliding-mode control of a mobile robot in a dynamic environment / M.Rubagotti, M. Della Vedova, A. Ferrara - IET Control Theory and Applications,2011,1916–1924 p. 3. Nearness Diagram (ND) navigation: collision avoidance in troublesome scenarios / J. Minguez, L. - Montano IEEE Transactions on Robotics and Automation, 2004, 45–59 p. 4. A globally converging algorithm for reactive robot navigation among moving and deforming obstacles / AS Matveev, MC Hoy, AV Savkin Automatica, 2015, 292–304 p. 5. et al. Path Planning for Vehicles Operating in Uncertain 2D Environments / Pshikhopov V.Kh - Butterworth-Heinemann: Elsevier, 2017, 312 p. 6. of Robot 3D Path Planning Algorithms / Yang L., Qi J., Song D., Han J., Xia Y. Survey -Journal of Control Science and Engineering, 2016, 225 p. 7. Planning Algorithms / LaValle S. - Cambridge University Press, 2006, 842 p. 8. Heuristic approaches in robot path planning: A survey / Mac T.T., Copot C., Tran D.T., De Keyser R. - Robotics and Autonomous Systems,2016, 1328p. 9. Intelligent Control and Path Planning of Multiple Mobile Robots Using Hybrid Ai Techniques / Jha A.K. - PhD thesis, 2016, 213 p. 10. Distributed sampled-data control of nonholonomic multi-robot systems with proximity networks / Liu Z. – Automatica, 2017, 170179 p.uk_UA
dc.description.abstractIn order to be competitive, robotic systems must have the following properties: relative ease of operation; ease of use; easy to set up; adaptability to change; safety in use; ergonomics of units and mechanisms; energy efficiency, ensuring autonomous energy supply; versatility.uk_UA
dc.description.abstractДля того, щоб бути конкурентоспроможними, роботизовані системи повинні мати такі властивості: відносна простота експлуатації; простота використання; проста у налаштуванні; пристосованість до змін; безпека у використанні; ергономіка агрегатів і механізмів; енергоефективність, що забезпечує автономне енергопостачання; універсальність.uk_UA
dc.publisherNational Aviation Universityuk_UA
dc.subjectmobile networksuk_UA
dc.subjecttraffic managementuk_UA
dc.subjectversatilityuk_UA
dc.subjectenergy supplyuk_UA
dc.subjectenergy efficiencyuk_UA
dc.subjectadaptability to changeuk_UA
dc.subjectмобільна мережаuk_UA
dc.subjectуправління дорожнім рухомuk_UA
dc.subjectуніверсальністьuk_UA
dc.subjectенергозабезпеченняuk_UA
dc.subjectенергоефективністьuk_UA
dc.subjectпристосованість до змінuk_UA
dc.titleMethods of mobile traffic managementuk_UA
dc.title.alternativeМетоди управління мобільним трафікомuk_UA
dc.typeThesisuk_UA
Appears in Collections:Політ. Телекомунікаційні та радіотехнічні системи. 2021

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
МНПК Авіа 2021 - ТКРС-11-12.pdfthe abstracts of the conference462.43 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.