Please use this identifier to cite or link to this item:
https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/51646
Title: | Інтермедіальне перетворення літературного тексту у драмі та процес розвитку національної самосвідомості |
Authors: | Матющенко, Анжела Вікторівна |
Keywords: | національна самосвідомість літературний текст драма інтермедія Леся Українка новоромантизм Лісова пісня |
Issue Date: | Apr-2021 |
Publisher: | Талком, Київ |
Citation: | Матющенко А.В. Інтермедіальне перетворення літературного тексту у драмі та процес розвитку національної самосвідомості /А.В. Матющенко// Національна ідентичність в мові і культурі: збірник наукових праць / за заг. ред. О.Г. Шостак. - К.: Талком, 2021. – с.90-94 |
Abstract: | У світлі сучасних тенденцій теорії інтенціональності та междисціплінарних, зокрема, інтермедіальних студій режисер театральної вистави вважається проактивним реципієнтом драматичного твору як першоджерела, а сама вона – проактивною проекцією драматичного твору, яка не тільки продовжує його життя, а й надає актуально-сучасного смислового перекодування, що своєю чергою слугує подальшому розвитку національно-культурної самосвідомості. Адже драма – це єдиний літературний твір, що перебуває у безкінечному процесі перетворення, бо, як відомо, доконечно відбувається як такий лише в акті співтворчості спочатку автора та читача драми, а потім -- драматурга, режисера, актора та глядача. Репертуар сьогоднішнього українського театру свідчить, що найбільш придатною для цих перекодувань є насамперед модерна драматургія початку ХХ століття, і – саме такий її неперевершений шедевр як «Лісова пісня» Лесі Українки. Оскільки поставши на межі двох історико-літературних національних епох – класичної та модерної, він на недосяжному художньо-філософському рівні поєднав у собі культурологічно-фольклорну сугестію та екзистенційно-моральну актуальність, які залишаться невичерпними до сьогодні й провокують сучасних своїх сприймачів до новітніх інтерпретацій. |
Description: | Література 1.Білецький О.Літературні течії в Європі в першій чверті ХХ ст.//Червоний шлях. – 1925. – №11-12. – С.269-308. 2.Корнелюк Б. Художній світ історичної хроніки «Річард ІІІ» Вільяма Шекспіра та її інтермедіальні проекції в світлі теорії інтенціональності//Автореферат на здобуття наук. ст. кандидата філолог.наук. – К.,2016. – 20 с. 3. Українка Леся. Зібр.творів: У 12-ти т. – Т.V. – К., 1976. – 418 с. 4. Українка Леся. Зібр. творів: У 12-ти т. – Т.VІІІ. – К., 1977. – 356 с. 5.Шаповал М. Інтертекст у світлі рампи: міжтекстові та міжсуб`єктні реляції української драми. – К.,2009, – 351 с. |
URI: | https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/51646 |
ISBN: | 978-617-8016-02-9 |
Appears in Collections: | Національна ідентичність в мові і культурі. ХІV Міжнародна конференція |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Matyushchenko.pdf | 209.34 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.