Please use this identifier to cite or link to this item:
https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/52288
Title: | Модель функціонування системи «пілот–літак» при управлінні рухом на етапі посадки |
Other Titles: | Function model of the pilot-aircraft system during traffic control at the landing phase |
Authors: | Благая, Людмила Володимирівна Blahaia, Liudmyla V. |
Keywords: | математична модель управління рухом людина-оператор ергатична система етап посадки mathematical model motion control human operator ergatic system landing phase |
Issue Date: | 18-Aug-2021 |
Publisher: | Національний авіаційний університет |
Citation: | Благая Л.В. Модель функціонування системи «пілот–літак» при управлінні рухом на етапі посадки: дисертація на здобуття ступеня кандидата технічних наук за спеціальністю 05.22.13 «Навігація та управління рухом». – Національний авіаційний університет. – Київ, 2021. - 166 с. |
Abstract: | Розроблено стохастичну математичну модель діяльності ергатичної системи «пілот-літак» на етапі заходу на посадку як системи масового обслуговування, яка об’єднує модельні уявлення станів людини-оператора і технічної частини системи в єдину модель. Результати розробленого програмного забезпечення показали, що параметри, отримані за моделлю, відповідають параметрам польоту, отриманим з системи реєстрації параметрів літака на режимі заходу на посадку.
Результати удосконалення математичної моделі «Узагальнена робоча характеристика людини-оператора» дали змогу досліджувати системні характеристики операторської діяльності в системі «пілот–літак» на етапі заходу на посадку та, відповідно до отриманих висновків вносити коригування в методики підготовки пілотів з відпрацювання нештатних та аварійних ситуацій. A stochastic mathematical model of the activity of the ‘pilot-aircraft’ ergatic system at the landing phase as a queuing system has been developed. This model combines model representations of human operator states and the technical part of the system into a single model. The results of the developed software showed that the parameters obtained from the model correspond to the flight parameters obtained from the flight data recorder system during the landing phase. The results of the mathematical model improving ‘Generalized operating characteristic of human operator’ allow investigating the system characteristics of operator activities in the ‘pilot-aircraft’ system at the landing stage and, according to the conclusions obtained, make adjustments to the methods of pilots training for practising emergencies. |
URI: | https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/52288 |
Appears in Collections: | Дисертації та автореферати спеціалізованої вченої ради Д 26.062.03 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Blahaia_autoref.pdf | Автореферат_Благая | 1.21 MB | Adobe PDF | View/Open |
Dissertation_Blahaia.pdf | Дисертація_Благая | 4.51 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.