Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/61150
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorДудник, Іван Миколайович-
dc.contributor.authorБорисюк, Оксана Анатоліївна-
dc.contributor.authorСайчук, Віктор Степанович-
dc.contributor.authorDudnik, Ivan-
dc.contributor.authorBorisyuk, Oksana-
dc.contributor.authorSaychuk, Victor-
dc.date.accessioned2023-10-13T07:16:23Z-
dc.date.available2023-10-13T07:16:23Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationДудник І.М., Борисюк О. А., Сайчук В. С. Особливості менеджменту якості авіаційних послуг в туризмі. Економіка та суспільство: електронний журнал. 2023. №51. URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/2516uk_UA
dc.identifier.urihttps://er.nau.edu.ua/handle/NAU/61150-
dc.description1. Aref'eva O. V., Simkova T. O., Lysytsia Yu. B. Organizational and economic support of quality management services of air transport enterprises. Business Inform. 2018. No.12. P. 224-232. 2. Boyko Yu. A. Quality of aviation services: experience and problems. Scientific Bulletin of the International Association of Scientists" Series: economy, management, security, technologies : electronic scientific publication. Volume 1. No3. 2022. 3. Horbach A. Quality of tourist services: features and influencing factors. Actual problems of management of socio-economic systems : materials of the All Ukrainian scientific and practical conference (Lutsk, December 8, 2016). Lutsk : Lutsk National Technical University, 2016. Part 1. P. 91-94. 4. Zaporozhets V., Shmatko M. Airport: organization, technology, safety. Kyiv : Dnipro, 2002. 168 p. 5. Kudla N. E. Quality management in tourism : textbook. Kyiv : Center for Educational Literature, 2015. 328 p. 6. Order of the State Aviation Service of Ukraine "On the approval of the Aviation Rules of Ukraine "Rules of Air Transportation and Service of Passengers and Baggage"" dated November 26, 2018. No. 1239. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0141-19#Text. (date of application: 06.06.2023). 7. Tkachenko T. I., Melnychenko S. V., Bosovska M. V., Poltavska O. V. Quality management of hotel services: methodology and practice : monograph. Kyiv : Kyiv. national trade and economy University, 2012. 728 p. 8. Fedyaeva O. O. Peculiarities of financing the innovative development of airports. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=1571 (date of application: 06.06.2023) 9. Dudnyk I. Air transport processes in tourist systems. AVIA-2023 : materials of the XVI international scientific and technical conference. Kyiv : NAU, 2023uk_UA
dc.description.abstractВ статті розглянуто питання, пов’язані з визначенням сутності та специфічних особливостей авіаційно-транспортних послуг як складової частини туристичного процесу. Проаналізовано вплив комплексного характеру туристичної сфери на формування вимог до якості авіаційних послуг. Здійснений аналіз та теоретична оцінка чинників якості авіаційних послуг в туризмі. Детально розглянуті питання безпеки авіаційних подорожей як однієї з головних умов забезпечення якості. Показано можливості та засоби впливу туристичних компаній на якість авіаперевезень в процесі взаємодії з компаніями-перевізниками. Запропоновано методи дослідження проблем якості авіаційних послуг в туризмі для потреб побудови відповідних систем менеджменту якості. Визначено акценти якості авіаційних послуг в туризмі для підготовки фахівців з туризму.uk_UA
dc.description.abstractThe article delves into matters related to defining the essence and specific peculiarities of aviation transport services as an integral component of the tourism process. The impact of the comprehensive nature of the tourism industry on shaping the requirements for the quality of aviation services is analyzed. A thorough examination and theoretical assessment of quality factors in aviation services within the tourism context are conducted. In particular, safety issues concerning aviation travel, as one of the paramount conditions for ensuring quality, are extensively explored. The potential and means of influence that tourism companies possess over the quality of air transportation through their interactions with carrier companies are demonstrated. The article proposes research methods for studying quality problems in aviation services within the tourism sector, aiming to establish relevant quality management systems. Moreover, it identifies key areas for enhancing the quality of aviation services in tourism to prepare tourism professionals. In conclusion, the study contributes to the understanding of the intricate relationship between aviation services and the tourism industry, highlighting the importance of ensuring top-notch quality to meet the demands of modern travelers. The findings serve as a foundation for devising strategies to enhance the overall travel experience, promote tourism growth, and foster collaboration between aviation and tourism stakeholdersuk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherВидавничий дім «Гельветика»uk_UA
dc.subjectякість послугuk_UA
dc.subjectсистема менеджменту якостіuk_UA
dc.subjectтранспортні послугиuk_UA
dc.subjectавіаційно-транспортна послугаuk_UA
dc.subjectquality of servicesuk_UA
dc.subjectquality management systemuk_UA
dc.subjectaviation transport serviceuk_UA
dc.subjectaviation services in tourismuk_UA
dc.titleОсобливості менеджменту якості авіаційних послуг в туризміuk_UA
dc.title.alternativeSpecific features of quality management of aviationuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.subject.udc911.3:338.48:656.7uk_UA
dc.identifier.doi10.32782/2524-0072/2023-51-62-
Appears in Collections:Наукові статті викладачів кафедри міжнародного туризму та країнознавства

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Dudnyk_Borysiuk_Saichuk.pdf271.88 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.