Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/62769
Title: Перспективи оцінки готовності людської ланки до екстремальної операторської діяльності у новітніх соціотехнічних системах
Other Titles: Prospects for assessing the readiness of the human element for extreme operator activity in the latest sociotechnical systems
Authors: Петренко, Олександр Віталійович
Petrenko, Oleksandr Vitaliyovych
Keywords: соціотехнічна система
sociotechnical system
оцінка людської ланки
human component assessment
командна діяльність
teamwork
управління організаційними процесами
managing organizational processes
ансамблі подій
ensembles of events
функціональний стан людини
functional state of a person
індивідуальні відмінності
individual differences
психофізіологічний моніторинг
psychophysiological monitoring
інтелектуальна експертна система
intelligent expert system
Issue Date: 2022
Publisher: Національний авіаційний університет
Citation: Петренко О.В. Перспективи оцінки готовності людської ланки до екстремальної операторської діяльності у новітніх соціотехнічних системах // Proceeding of The Tenth World Congress “Aviation in the XXI-st Century – Safety in aviation and space technology” (м. Київ, 28-30 вересня 2022). Київ, НАУ, 2022. С. 11.23–11.26.
Abstract: Розглянуто підходи до оцінки людської складової великих соціотехнічних систем в умовах поширення автоматизації та, як наслідок, зменшення обсягу завдань людино-машинної взаємодії та збільшення питомої ваги завдань управління організаційними процесами, взаємодії а командах та прийняття рішень. Пропонується поєднання інтелектуальних систем оцінювання та тренування персоналу безпосередньо на робочих місцях на основі параметрів реальної діяльності та показників розв’язання імітаційних завдань з урахуванням психофізіологічної ціни діяльності в умовах стохастичних ансамблів несприятливих подій та факторів.
Approaches to the assessment of the human component of big socio-technical systems are considered in the context of the spread of automation and, consequently, a decrease in the volume of human-machine interaction tasks and an increase in the share of managing organizational processes, interaction in teams and decision-making. It is proposed to combine intelligent systems for personnel assessment and training directly at the workplace based on the parameters of real activity and indicators of solving simulation tasks, taking into account the psychophysiological cost of activity in the conditions of stochastic ensembles of adverse events and factors.
Description: 1. Макаренко Н.В. Теоретические основы и методики профессионального психофизиологического отбора военных специалистов. – Киев, МО Украины, НИИ проблем военной медицины, 1996. – 336 с. 2. Петренко О.В. Психологічні аспекти новітніх підходів до забезпечення ефективності наземних екіпажів безпілотних літальних апаратів // Актуальні проблеми психології: збірник наукових праць. – К.: Ін-т психології НАПН України, Вип. 18. – Том 10. – 2015. – С. 436-450. 3. Fallucco S.J. Aircraft command techniques: gaining leadership skills to fly the left seat. – Ashgate, 2011. – 212 p. 4. Kajiwara S. Evaluation of driver’s mental workload by facial temperature and electrodermal activity under simulated driving conditions In: International Journal of Automotive Technology, February 2014, Volume 15, Issue 1, pp 65-70. 5. Solovey E. T., Zec M., Garcia Perez E. A., Reimer B., Mehler, B. Classifying driver workload using physiological and driving performance data: two field studies. In Proceedings of the SIGCHI Conference on Human Factors in Computing Systems (2014, April). – Pp. 4057-4066.
URI: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/62769
Appears in Collections:Наукові статті кафедри управління людським фактором

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
+Petrenko_2022_ogll.pdf123.68 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.