Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/64333
Title: Passenger seat height adjustment mechanism
Other Titles: Механізм регулювання висоти пасажирського крісла
Authors: Sydorenko, Kyrylo
Сидоренко, Кирило Олександрович
Keywords: preliminary design
cabin layout
center of gravity calculation
passenger equipment
seat
аванпроект літака
компонування
центрування
пасажирське обладнання
крісло
дипломна робота
Issue Date: Jun-2024
Publisher: National Aviation University
Citation: Sydorenko K. Passenger seat height adjustment mechanism. - Bachelor thesis in aircraft design department. - National Aviation University. - Kyiv, 2024. - 74 p.
Abstract: A long-haul passenger aircraft designed to carry 240 passengers is being developed. The objective of the work is to create a preliminary design of a long-range passenger aircraft and determine its key flight and technical characteristics. The main focus of the thesis is on a passenger equipment in the cabin, on the seat height adjustment mechanism. The thesis employs a method for the analysis of aircraft prototypes to select the most appropriate technical data for designing aircraft, as well as engineering calculation methods to obtain the primary geometrical parameters and mass balance of the aircraft. The special part is devoted to the comfort of passengers in the passenger compartment. To provide the ergonomic design of the passenger seat and possibility to change the height of the seat, the design of the seat height adjustment mechanism has to be developed. The practical value of the thesis is presented by the efficiency and comfort of passenger transportation. The results of the work can be applied in the aviation industry and in the educational process for aviation students.
Представлена робота присвячується проектуванню далекомагістрального літака, призначеного для перевезення 240 пасажирів. Метою роботи є створення аванпроекту середньомагістрального пасажирського літака та визначення його основних льотно-технічних характеристик. Основним предметом розробки є механізм регулювання висоти пасажирського крісла. У роботі використовується метод порівняльного аналізу літаків –прототипів для вибору найбільш обґрунтованих технічних рішень, а також методи інженерних розрахунків для отримання основних параметрів проектованого літака. У спеціальній частині необхідно розробити механізм регулювання висоти пасажирського крісла. Головна актуальність роботи полягає в підвищенні комфорту, оскільки можливість змінити висоту крісла допоможе забезпечити найкращу висоту крісла індивідуально для кожного пасажира і зробить переліт ще зручнішим. Практичне значення кваліфікаційної роботи полягає в підвищенні ефективності пасажирських перевезень. Результати роботи можуть бути використані в авіаційній галузі та в навчальному процесі студентів авіаційних спеціальностей.
Description: Робота публікується згідно наказу Ректора НАУ від 27.05.2021 р. №311/од "Про розміщення кваліфікаційних робіт здобувачів вищої освіти в репозиторії університету". Керівник роботи: доцент, к.т.н. Маслак Тетяна Петрівна
URI: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/64333
Appears in Collections:Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти кафедри конструкцій літальних апаратів

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ASF_2024_134_SydorenkoKO.pdfBachelor Thesis2.81 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.