Please use this identifier to cite or link to this item:
https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/64737
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Panchuk, Yevhen | - |
dc.contributor.author | Панчук, Євген | - |
dc.date.accessioned | 2024-07-09T13:22:24Z | - |
dc.date.available | 2024-07-09T13:22:24Z | - |
dc.date.issued | 2024-04 | - |
dc.identifier.citation | Panchuk Y. Towards a compact wind tunnel design // Polit. Challenges of science today : Abstracts of XXIII International conference of higher education students and young scientists. – K.: NAU, 2024. pp. 33-34. | uk_UA |
dc.identifier.uri | https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/64737 | - |
dc.description | 1. L. M. Couch. Wind tunnel supplementary Mach number minimum section insert. NASA Technical Reports Server. 1981. URL: https://core.ac.uk/works/4473028 (Last accessed: 24.03.2024). 2. C. M., Jr. Jackson, D. G. Summerfield. Wind tunnel model and method. NASA Technical Reports Server. 1974. URL: https://core.ac.uk/works/4470848 (Last accessed: 24.03.2024). 3. Warren L. Horne, Nans Kunz, Phillip M. Luna, Andrew C. Roberts, Kenneth M. Smith, Ronald C. Smith. Wind tunnel balance. NASA Technical Reports Server. 1989. URL: https://core.ac.uk/works/4475695 (Last accessed: 24.03.2024). | uk_UA |
dc.description.abstract | In recent times, there has been a surge in interest surrounding the development and deployment of unmanned aerial vehicles (UAVs), encompassing both fixed-wing aircraft and copter configurations, with sizes ranging from mere tens of centimeters to several meters. For many developers, the aerodynamic characteristics of UAVs may not pose an immediate concern, especially when the aircraft boasts substantial power capabilities. However, as missions extend to longer durations, achieving optimal aerodynamic performance becomes increasingly pertinent. | uk_UA |
dc.description.abstract | Останнім часом відбувся сплеск інтересу до розробки та розгортання безпілотних літальних апаратів (БПЛА), які охоплюють як літаки з нерухомим крилом, так і вертольоти, розміри яких коливаються від десятків сантиметрів до кількох метрів. Для багатьох розробників аеродинамічні характеристики БПЛА можуть не викликати негайного занепокоєння, особливо якщо літак може похвалитися значними енергетичними можливостями. Однак, оскільки місії розтягуються на більш тривалу тривалість, досягнення оптимальних аеродинамічних характеристик стає все більш актуальним. | uk_UA |
dc.language.iso | en | uk_UA |
dc.publisher | National Aviation University | uk_UA |
dc.subject | wind tunnel | uk_UA |
dc.subject | aerodynamic | uk_UA |
dc.subject | Arduino | uk_UA |
dc.subject | аеродинамічна труба | uk_UA |
dc.subject | аеродинаміка | uk_UA |
dc.subject | Ардуїно | uk_UA |
dc.title | Towards a compact wind tunnel design | uk_UA |
dc.title.alternative | Конструкція компактної аеродинамічної труби | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
dc.subject.udc | 629.7:533.6 | uk_UA |
Appears in Collections: | Політ. Аерокосмічна та авіаційна інженерія |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Yevhen Panchuk_(33-34)_2024.pdf | Yevhen Panchuk_(33-34)_2024 | 140.07 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.