Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/64774
Название: The possibilities of studing the characteristics of G-force and deformation on the glider scale model
Другие названия: Можливості вивчення характеристик перевантаження і деформації на моделі планера
Авторы: Trushkovskyi, Martyn
Трушковський, Мартин
Ключевые слова: airframe
flight loads
flight test
load factor
силова конструкція літака
польотні навантаження
польотні випробування
перевантаження
Дата публикации: апр-2024
Издательство: National Aviation University
Библиографическое описание: Trushkovskyi M. The possibilities of studing the characteristics of G-force and deformation on the glider scale model // Polit. Challenges of science today: Abstracts of XXIII International conference of higher education students and young scientists. – K.: NAU, 2024. pp. 49-51.
Краткий осмотр (реферат): Flight loads exhibit a stochastic nature, characterized by significant dispersion of individual loading, a pronounced asymmetry in the spectrum with a notable redominance of positive loads, and variation in the load spectrum during operation. Understanding the correlation between load factors, categorized into three components and the deformation parameters of the aircraft structure is significant for comprehending overall aircraft loading during flight. The measured sequence of load extrema during operation allows for determining the repetitiveness of G-Forces by counting the number of load cycles on average per hour of flight.
Польотні навантаження мають стохастичний характер, що характеризується значним розкидом індивідуальних навантажень, вираженою асиметрією спектра з помітним переважанням додатних навантажень та зміною спектра навантажень у процесі експлуатації. Розуміння кореляції між факторами навантаження, розділеними на три компоненти і параметрами деформації конструкції літака є важливим для розуміння загального навантаження на літак під час польоту. Виміряна послідовність екстремальних навантажень під час експлуатації дозволяє визначити повторюваність перевантажень шляхом підрахунку кількості циклів навантаження в середньому за годину польоту.
Описание: 1. Raab, Christian. (2019). Evaluation of Flight Loads Determined with MEMS Pressure Measurements. DLR-Interner Bericht. DLR-IB-FT-BS-2019-67. DLR - Institut für Flugsystemtechnik. 95 S. (In Press)
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/64774
Располагается в коллекциях:Політ. Аерокосмічна та авіаційна інженерія

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Trushkovskyi_(49-51)_2024.pdfTrushkovskyi_(49-51)_2024292.01 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.