Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/65310
Назва: | Турбо-гвинто-вентиляторний газотурбінний двигун з удосконаленим компресором для транспортного літака |
Автори: | Нагорний, Ярослав Валерійович |
Ключові слова: | турбо-гвинто-вентиляторний удосконалений компресор кваліфікаційна робота робочий процес |
Дата публікації: | тра-2024 |
Видавництво: | Національний авіаційний університет |
Бібліографічний опис: | Нагорний Я. В. Турбо-гвинто-вентиляторний газотурбінний двигун з удосконаленим компресором для транспортного літака. – Кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня бакалавр за спеціальністю 142 «Енергетичне машинобудування». – Національний авіаційний університет. – Київ, 2024. – 96 с. |
Короткий огляд (реферат): | Турбо-гвинто-вентиляторні газотурбінні двигуни (ТГВ ГТД) є важливою складовою сучасних транспортних літаків. Вони поєднують високу ефективність з надійністю та економічністю, що робить їх незамінними у цивільній та військовій авіації. Однією з ключових складових ТГВ ГТД є компресор, від якого залежить ефективність і продуктивність двигуна. У даному рефераті розглянуто удосконалення компресора для транспортного літака, що сприяє підвищенню ефективності та надійності двигуна. Принцип роботи двигуна полягає у наступному: повітря потрапляє через вентилятор, де частково стискається, далі воно проходить через компресор, де стискається ще більше. Після цього повітря потрапляє в камеру згоряння, де змішується з паливом і спалахує, створюючи високотемпературний газ, який проходить через турбіну, змушуючи її обертатися. Турбіна, у свою чергу, приводить у рух компресор і вентилятор. Після цього вихлопні гази виходять через вихлопну систему, забезпечуючи тягу. Удосконалення компресора є ключовим фактором для підвищення ефективності ТГВ ГТД. Компресор відповідає за стискання повітря перед подачею його в камеру згоряння. Сучасні технології дозволяють значно покращити параметри компресора за рахунок наступних аспектів: Аеродинамічні вдосконалення: • Використання більш складних профілів лопаток, що дозволяє збільшити коефіцієнт стиснення. • Оптимізація геометрії робочих коліс та міжлопаткового простору для зменшення втрат на тертя і вихори. Матеріали: • Використання нових, легших і міцніших матеріалів, які дозволяють підвищити надійність компресора і зменшити його вагу. • Застосування композиційних матеріалів і керамічних покриттів, що підвищують стійкість до високих температур і корозії. Технологічні інновації: • Впровадження 3D-друку для виготовлення складних геометричних форм, які неможливо створити традиційними методами. • Використання цифрових двійників для моделювання і оптимізації роботи компресора ще на етапі розробки. Системи управління: • Вдосконалені системи автоматичного управління, що забезпечують оптимальний режим роботи компресора при різних умовах експлуатації. • Інтелектуальні системи діагностики, які дозволяють своєчасно виявляти і усувати несправності. Впровадження удосконалених компресорів у ТГВ ГТД транспортних літаків призводить до наступних переваг: • Збільшення паливної економічності. • Підвищення надійності та довговічності двигуна. • Зменшення ваги, що сприяє зниженню витрат на експлуатацію. • Підвищення екологічності за рахунок зменшення викидів шкідливих речовин. Удосконалення компресора турбо-гвинто-вентиляторного газотурбінного двигуна є важливим напрямком розвитку авіаційної техніки. Сучасні технології та матеріали дозволяють створювати компресори з підвищеною ефективністю, надійністю та довговічністю. Це сприяє покращенню експлуатаційних характеристик транспортних літаків та зниженню витрат на їх обслуговування. Розвиток і впровадження таких інновацій є ключовим фактором для забезпечення конкурентоспроможності авіаційної галузі в майбутньому. |
Опис: | Робота публікується згідно наказу Ректора НАУ від 27.05.2021 р. №311/од «Про розміщення кваліфікаційних робіт здобувачів вищої освіти в репозиторії університету». Кваліфікаційна робота здобувача освітнього ступеня «Бакалавр», галузь знань: 14 «Електрична інженерія», Спеціальність: 142 «Енергетичне машинобудування», освітньо-професійна програма «АВІАЦІЙНІ ДВИГУНИ ТА ЕНЕРГЕТИЧНІ УСТАНОВКИ». Керівник роботи: доктор технічних наук наук, доцент Терещенко Юрій Юрійович |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/65310 |
Розташовується у зібраннях: | Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти кафедри авіаційних двигунів (НОВА) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
ДИПЛОМ НАГОРНИЙ Я. В..pdf | 2.45 MB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.