Please use this identifier to cite or link to this item:
https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/65554
Title: | Система стикування пристроїв дозаправлення у повітрі |
Authors: | Созанський, Нікіта Максимович |
Keywords: | кваліфікаційна робота система «шланг-конус» дозаправка керований конус ручне керування тягою траєкторія зближення контур танкер |
Issue Date: | 12-Jun-2024 |
Publisher: | Національний авіаційний університет |
Citation: | Созанський Н. М. Система стикування пристроїв дозаправлення у повітрі. – Кваліфікаційна робота на здобуття ступеня бакалавра спеціальності «Автоматизація та комп'ютерно-інтегровані технології» – Національний авіаційний університет. – Київ, 2024. – 72 с. |
Abstract: | Доволі дорога питома ресурсомісткість авіатранспортних послуг потребує розробки та впровадження нових, ефективних рішень, щодо підвищення якості транспортного обслуговування. Тому вчені проекту Recreate взялися за розробку ідеї дозаправки в повітрі літаків цивільної авіації. Повітряне дозаправлення також розглядається, як шлях зниження витрати палива при польотах на великі відстані більше, ніж 3 000 морських миль (5 600 км). За оцінками експертів економія палива в такій спосіб перельоту для далеких рейсів (з урахуванням палива, використовуваного в ході танкерних місії) може становити до 35-40%. З метою зниження вимог до пілотів рейсових літаків у роботі пропонується для систем дозаправлення типу «шланг-конус» методика зворотнього дозаправлення у повітрі, в якій основні задачі пілотування на цьому етапі перекладаються на треновані екіпажі літаків-заправників. Крім того процес дозаправки можна автоматизувати, щоб зменшити навантаження на екіпаж літака-заправника. При цьому автоматизувати не тільки управління літаками, а й управління конусом-датчиком системи дозаправлення, забезпечивши конус аеродинамічними рулями і перетворивши тим самим його в дистанційно керований безпілотний апарат, який екіпаж заправника зможе підводити до своєї штанги. Дані від GPS, інерціальної системи, електрооптичних і високочастотних датчиків можна звести воєдино, щоб підтримувати постійне положення літаків відносно один від одного на відстані 1–2 м. Управління літаками вироблялося б за допомогою високоточних бортових комп'ютерів. Зв'язок між обома повітряними судами здійснювалася б через спеціальний канал зв'язку, причому процес дозаправки відображався б на моніторах в кабіні першого і другого літака, щоб члени екіпажів могли контролювати весь процес дозаправки і втрутитися при необхідності. Система управління конусом, використовуючи власні органи керування, здійснюватиме стабілізацію конуса в повітрі, парируючи турбулентні збурення, а також забезпечувати наведення конуса на штангу літака-заправника в режимах автоматичного або автоматизованого керування. |
Description: | Робота публікується згідно наказу Ректора НАУ від 27.05.2021 р. №311/од "Про розміщення кваліфікаційних робіт здобувачів вищої освіти в репозиторії університету". Керівник роботи: кандидат технічних наук, професор, кафедри авіаційних комп’ютерно-інтегрованих комплексів, Філяшкін Микола Кирилович |
URI: | https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/65554 |
Appears in Collections: | Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти кафедри авіаційних комп'ютерно-інтегрованих комплексів (НОВА) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Созанский.pdf | Кваліфікаційна робота з пояснювальною запискою | 2.49 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.