Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/25586
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKuchai, Oleksandren
dc.contributor.authorКучай, Олександрuk_UA
dc.contributor.authorКучай, Александрru
dc.date.accessioned2017-03-22T14:19:22Z-
dc.date.available2017-03-22T14:19:22Z-
dc.date.issued2013-11-24-
dc.identifier.citationKuchai O. Teacher training technologies in Poland and Ukraine // American journal of education research. – 2013. – Volume 1, № 11. – Р.566-571.en
dc.identifier.issn2327-6126-
dc.identifier.urihttp://er.nau.edu.ua/handle/NAU/25586-
dc.description.abstractThe article presents the humanization and democratization of the educational process of vocational and educational training teachers Ukraine, implementation of new educational technologies, finding the most optimal conceptual approaches to the development of national pedagogy cause growth of scientific and practical interest to study the experience of secondary and higher education, including the Republic of Poland. European requirements for teacher training, the quality of their professional qualifications and competencies, professional development of teachers - is the most pressing issue of training teachers in Europe. Polish scientists actively working on finding optimal ways of improving training of primary school teachers in higher education. The most important industrial and educational and developmental functions performed by primary school teacher in the Ukraine, is a professional and personal self-help that improve the professional competence and pedagogical skills through personal and professional self-development, creating conditions for self-development and self-disclosure by the child self-development technologies and techniques.en
dc.description.abstractУ статті представлені шляхи гуманізації та демократизації освітнього процесу професійно-технічної і освітньої підготовки вчителів України, впровадження нових освітніх технологій, пошук найбільш оптимальні концептуальні підходи до розвитку національного зростання викликають науково-практичний інтерес до вивчення досвіду вищої освіти, в тому числі і Республіки Польща. Європейські вимоги до підготовки вчителів, якість їх професійної кваліфікації та компетентності, підвищення кваліфікації вчителів - це нагальна проблема підготовки вчителів в Європі. Польські вчені активно працюють над пошуком оптимальних шляхів вдосконалення підготовки вчителів початкових класів в системі вищої освіти. Найбільш важливі промислові і освітні та розвиваючі функції, що виконує вчитель початкової школи в Україні, є професійним і особистим самовдосконаленням, покращують професійну компетентність і педагогічну майстерність шляхом особистісного і професійного саморозвитку, створення умов для саморозвитку і самоврядування за технологіями і методам саморозвитку дітей.uk_UA
dc.description.abstractВ статье представлены пути гуманизации и демократизации образовательного процесса профессионально-технической и образовательной подготовки учителей Украины, внедрение новых образовательных технологий, поиск наиболее оптимальных концептуальных подходов к развитию национального роста вызывают научно-практический интерес к изучению опыта высшего образования, в том числе и Республики Польша. Европейские требования к подготовке учителей, качество их профессиональной квалификации и компетентности, повышение квалификации учителей - это насущная проблема подготовки учителей в Европе. Польские ученые активно работают над поиском оптимальных путей совершенствования подготовки учителей начальных классов в системе высшего образования. Наиболее важные промышленные и образовательные и развивающие функции, которые выполняет учитель начальной школы в Украине, является профессиональным и личным самосовершенствованием, улучшают профессиональную компетентность и педагогическое мастерство путем личностного и профессионального саморазвития, создание условий для саморазвития и самоуправления по технологиям и методам саморазвития детей.ru
dc.language.isoenen
dc.publisherScience and Education Publishingen
dc.relation.ispartofseries;Volume 1, Number 11en
dc.subjectteacher trainingen
dc.subjectпідготовка вчителівuk_UA
dc.subjectобучение учителейru
dc.titleTeacher Training Technologies in Poland and Ukraineen
dc.title.alternativeТехнології підготовки вчителів в Польщі і Україніuk_UA
dc.title.alternativeТехнологии подготовки учителей в Польше и Украинеru
dc.typeArticleen
dc.specialityОсвіта/Педагогікаuk_UA
Appears in Collections:Статті в наукових журналах та публікації в інших виданнях кафедри базових і спеціальних дисциплін

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
11.pdfОсновна стаття640.42 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.