Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/26466
Название: Роль сімейного виховання у дошкільному віці
Другие названия: The Role of Family Upbringing of Preschool Age
Роль семейного воспитания в дошкольном возрасте
Авторы: Кучай, Олександр
Kuchai, Oleksandr
Ключевые слова: Сімейне виховання, дошкільний вік, сім ’я, традиції, освіта.
Family education, preschool age, family, tradition, education.
Семейное воспитание, дошкольный возраст, семья, традиции, образование.
Дата публикации: 1-фев-2013
Издательство: Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького
Библиографическое описание: Кучай О. Роль сімейного виховання у дошкільному віці / О. В. Кучай // Вісник Черкаського університету. – Серія: Педагогічні науки. Випуск № 3(256). – 2013. – С. 61-63.
Серия/номер: Педагогічні науки;3(256).2013
Краткий осмотр (реферат): У статті розглядається сім ’я як невід’ємний компонент соціальної структури суспільства. Найголовніше місце батьки займають у становленні образу сім’ї дошкільників. Діти наслідують батьківську форму поведінки у сім ’ї, підсвідомі реакції, різноманітні позитивні чи негативні звички, значущі особливості подружніх стосунків. Тому вивчення особливостей дитячо-батьківських стосунків та визначення на їх основі факторів розвитку образу сім ’ї у дітей дошкільного віку є надзвичайно важливим.
The article considers the family as an integral component of social structure. The most important thing parents take place in the formation of the image of the family preschooler. Children imitate parental behavior in the form of family subconscious reaction, various positive or negative habits, significant features of marital relationship. Therefore, the study of child-parent relationship and determine based on these factors in the development of the image of the family in preschool children is extremely important. Theory and practice of family life education today are at a qualitatively new level of development, characterized by renewed paradigm of education, ethnicizing its content, which is a major factor in the transformation of modern society is the system of ethnic traditions. Family gives a sense of stability and security of childhood, we sneaked through his adult life and pass on to our children and so from generation to generation, filled with wisdom and experience. Therefore, the tradition - is the foundation of a strong unitedfamily, which is the future.
В статье рассматривается семья как неотъемлемый компонент социальной структуры общества. Главное место родители занимают в становлении образа семьи дошкольников. Дети подражают родительскую форму поведения в семье, підсвідомі реакции, разнообразные положительные или отрицательные привычки, значимые особенности супружеских отношений. Поэтому изучение особенностей детско-родительских отношений и определение на их основе факторов развития образа семьи у детей дошкольного возраста является чрезвычайно важным.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): http://er.nau.edu.ua/handle/NAU/26466
ISSN: 2076-586X
Располагается в коллекциях:Статті в наукових журналах та публікації в інших виданнях кафедри базових і спеціальних дисциплін

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
3(256)2013.pdfОсновна стаття162.05 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.