Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/36321
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorTupitsin, N. F.-
dc.contributor.authorVasylenko, M. P.-
dc.date.accessioned2018-09-26T05:45:28Z-
dc.date.available2018-09-26T05:45:28Z-
dc.date.issued2018-06-
dc.identifier.issn1990-5548-
dc.identifier.otherDOI: 10.18372/1990-5548.56.12933-
dc.identifier.urihttp://er.nau.edu.ua/handle/NAU/36321-
dc.description.abstractThe article is devoted to algorithms development of piloting with enhanced safety for micro-UAV. The critical situations arising during the flight, typical failure of the electrical equipment of the ground station communication from the unmanned aerial vehicle and the radio equipment of the unmanned aerial vehicle are taked into account. Also, the synthesis of the unmanned aerial vehicle emergency landing algorithm is held. The technical realization of the emergency landing algorithm is realized on the basis of micro-UAV PD-1900. Beside, the safety enhancement algorithm of the micro-UAV piloting is developed.uk_UA
dc.description.abstractСтаття присвячена розробці алгоритмів пілотування мікро-БПЛА з підвищеним рівнем безпеки. До уваги взято критичні ситуації, що виникають під час польоту, такі як відмови електричного обладнання наземної станції зв’язку з БПЛА та радіообладнання самого БПЛА. Проведено синтез алгоритму автоматичної посадки. Технічна реалізація алгоритму аварійної посадки здійснювалася на базі мікро-БПЛА PD-1900. Окрім цього, алгоритм підвищення безпеки пілотування мікро-БПЛА розроблено.uk_UA
dc.description.abstractСтатья посвящена разработке алгоритмов пилотування микро-БПЛА с повышенным уровнем безопасности. Приняты во внимание критические ситуации, которые возникают во время полета, такие как отказы электро-оборудования наземной станции связи с БПЛА и радиооборудования самого БПЛА. Проведен синтез алгоритма автоматической посадки. Техническая реализация алгоритма аварийной посадки осуществлялась на базе микро-БПЛА PD-1900. Кроме того, разработан алгоритм повышения безопасности пилотирования микро-БПЛА.uk_UA
dc.publisherКиїв «Освіта України»uk_UA
dc.relation.ispartofseriesElectronics and Control Systems;2018. N2(56): 39-45-
dc.relation.ispartofseriesЕлектроніка та системи управління;2018. N2(56): 39-45-
dc.subjectAlgorithms pilotinguk_UA
dc.subjectmicro-UAV PD-1900uk_UA
dc.subjecttypical failuresuk_UA
dc.subjectemergency landinguk_UA
dc.subjectmanual control systemuk_UA
dc.subjectAлгоритми пілотуванняuk_UA
dc.subjectмікро-БПЛА PD-1900uk_UA
dc.subjectтипові відмовиuk_UA
dc.subjectаварійна посадкаuk_UA
dc.subjectсистема ручного керуванняuk_UA
dc.subjectАлгоритмы пилотированияuk_UA
dc.subjectмикро-БПЛА PD-1900uk_UA
dc.subjectтиповые отказыuk_UA
dc.subjectаварийная посадкаuk_UA
dc.subjectсистема ручного управленияuk_UA
dc.titleSAFETY ENHANCEMENT ALGORITHMS OF THE MICRO-UAV PILOTINGuk_UA
dc.title.alternativeАлгоритми підвищення безпеки пілотування мікро-БПЛАuk_UA
dc.title.alternativeАлгоритмы повышения безопасности пилотирования микро-БПЛАuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.subject.udc629.3.072.2 (045)-
dc.specialityAUTOMATIC CONTROL SYSTEMSuk_UA
dc.specialityСИСТЕМИ АВТОМАТИЧНОГО КЕРУВАННЯuk_UA
Appears in Collections:Наукові публікації та матеріали кафедри авіаційних комп'ютерно-інтегрованих комплексів (НОВА)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
8.pdfНаукова стаття2 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.