Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/37929
Title: The principles of English and Ukrainian Interrogative sentences classification
Authors: Струк, Ірина Василівна
Сітко, Алла Василівна
Keywords: Інтерогативні конструкції
лексико-семантичні трансформації
прагматика
граматичні трансформації
мовленнєві акти
комунікативна семантика
interrogative constructions
lexico-semantic transformations
Issue Date: 20-Dec-2018
Publisher: Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка
Citation: Сітко А.В., Струк І.В. The principles of English and Ukrainian Interrogative sentences classification / А.В. Сітко, І.В. Струк // Науковий вісник Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. Серія: «Філологічні науки» (мовознавство): Збірник наукових праць. – Дрогобич, 2018. – № 10. – С.139-141
Series/Report no.: КВ;20653-10473р
Abstract: У статті досліджено структуру, семантику і прагматику питальних пропозицій англійської та української мов. Визначено принципи класифікації пропозицій досліджуваного типу, проведено порівняльний аналіз структури, семантики і прагматики англійських та українських інтерогативів з точки зору їх функціонування в художній літературі для дітей.
The present article discusses some aspects related to the contrastive typology of the English and Ukrainian languages aiming at structuring the interrogative sentences. The main isomorphic and allomorphic structural, semantic and pragmatic peculiarities of languages under investigation serves as a basis for the interrogative sentences classification taking into account the constructive nature of this process.
URI: http://er.nau.edu.ua/handle/NAU/37929
ISSN: 2312-6353
Appears in Collections:Наукові роботи НПП, докторантів та аспірантів кафедри англійської філології і перекладу

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Сітко А.В., Струк І.В._2018.pdf171.44 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.