Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/38670
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorДробот, Ольга Вячеславівна-
dc.contributor.authorDrobot, Olga-
dc.date.accessioned2019-05-17T08:01:00Z-
dc.date.available2019-05-17T08:01:00Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationДробот О.В. Методи психосемантики у дослідженні свідомості. /Дробот О.В.// Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Педагогіка. Психологія: зб. наук. пр. – К. : Національний авіаційний університет, 2018. – Вип. 1(12). С. 112 – 117.uk_UA
dc.identifier.urihttp://er.nau.edu.ua/handle/NAU/38670-
dc.description.abstractсфері психологічних досліджень свідомості питання валідного психологічного інструментарію є дуже актуальною проблемою й залишається практично відкритим. На сьогодні дослідження індивідуальних структур значень у свідомості озглядається у напрямупсихосемантичних досліджень і тому визначення комплексу психосемантичних методів за допомогою якого можна виявити зміст і структуру будь якого виду свідомості постає перед сучасною психологічною наукою. У статті показано, що галуззю досліджень суб’єктивного світу людини є наука психосемантика яка має своє походження від когнітивної психології. Подано опис та обґрунтовано використання наступної групи методів. Метод вербального семантичного диференціала – Семантичний диференціал (СД), метод побудови індивідуальних або групових семантичних просторів (англ. semanticspace) ) був розроблений американськиими вченими на чолі з Ч. Осгудом. Метод особистісних конструктів – методика репертуарних град, (Дж. Келлі), дозволяє реконструювати бачення світу очима суб’єкта. Під особистісними конструктами Дж. Келлі розуміє систему бінарних опозицій, яка використовується суб’єктом для категоризації себе та інших людей. Асоціативний метод, де робиться аналізпсихологічної природи процесів, які лежать в основі асоціацій. Метод візуального семантичного диференціалу (СД) методика частково керованої семантизації О. Ю. Артем’євої дозволяє реєструвати прояви візуальної семантики, показує ставлення до безсюжетних геометричних ображень.проективний метод –методика «Незакінчені речення»Дж. Сакса та С. Леві, модифікований нами варіант цієї методики був застосований до вивчення професійної свідомості керівника. Описано переваги та недоліки кожного методу. Зроблено висновок о релевантності поданого психосемантичного комплексу методикзавданням дослідження змісту і структури свідомостіuk_UA
dc.description.abstractIn the sphereof psychological study of consciousness, the matter of valid psychological instruments is a very contemporary problem which remains virtually open. Today, the study of individual structures of meaning sinconscious nessis view edinthedirection of psychosemantic studies, and therefore, definition of a complex of psychosemantic methods allowing to determine the meaning and structure of any consciousness type becomes the task of contemporary psychology. This article show sthat psychosemantics, a science originating from cognitive psychology is a field of study of the human’s subjective world. A description and substantiation of use of the following group of methods was provided. The method of verbal semantic differential – Semantic Differential (SD), a method of building individual or group semantic spaces was developed by American scientists under the leadership of Charles E. Osgood.The method of personalconstructs – the repertory gridtechnique developed by George Kelly allows to reconstruct the vision of the world in the subject’s eyes. Kelly defines personal constructs as a system of binary oppositions used by a subject for categorization of self and other people.The associative method, featuring analysis of psychological nature of processes lying at the core of associations. The method of visual semantic differential (SD), O.Y. temieva’smethodofpartiallycontrolledsemantizationallowstoregistermanifestations of visual semantics, showing the attitude toward plotless geometric images. Theprojectivemethod, J. Sax’sandS. Levis’sUnfinishedSentencestechnique; aversionofthistechniquewhichwemodifiedwas used to study professionalconsciousness of managers. The upsides and downsides of each method were described. Aconclusion wasdrawnregardingtherelevance of the psychosemantic complex of methods presented here to the objective of psychological study of the meaning and structure of consciousness.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherНаціональний авіаційний університет. National Aviation Universityuk_UA
dc.relation.ispartofseriesПедагогіка. Психологія;Вип. 1(12).-
dc.subjectpsychosemanticsuk_UA
dc.subjectstudyofcons ciousnessuk_UA
dc.subjectcomplex of psychosemantic methodsuk_UA
dc.subjectпсихосемантикаuk_UA
dc.subjectметоди психосемантикиuk_UA
dc.subjectдослідження свідомостіuk_UA
dc.subjectкомплекс психосемантичних методівuk_UA
dc.titleМЕТОДИ ПСИХОСЕМАНТИКИ У ПСИХОЛОГІЧНОМУ ДОСЛІДЖЕННІ СВІДОМОСТІuk_UA
dc.title.alternativePsychosemantic methodsin psychological study of consciousnessuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.subject.udc[37.013 + 159.9] (082)-
dc.specialityсознаниеuk_UA
dc.specialityPsychologyuk_UA
dc.specialityпсихологіяuk_UA
dc.specialitypsychosemanticsuk_UA
dc.specialityпсихосемантикаuk_UA
Appears in Collections:Статті у фахових виданнях кафедри педагогіки та психології професійної освіти

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Стаття_Дробот_вісник нау 2018.pdfосновна стаття 496.08 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.