Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/40743
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorФурсенко, Тетяна Миколаївна-
dc.contributor.authorФурсенко, Татьяна Николаевна-
dc.contributor.authorFursenko, Tetiana-
dc.date.accessioned2019-12-06T11:09:31Z-
dc.date.available2019-12-06T11:09:31Z-
dc.date.issued2019-10-
dc.identifier.citationФурсенко Т. М. Роль професійних обє'днань у підготовці сучасного фахівця //Освіта для миру: зб. наук. пр.: у 2 т. / редкол.: Кремень В.Г. (голова); Коцур В.П., Ничкало Н.Г., Шльосек Ф. (заст. голови); Довгий С.О., Лук'янова Л.Б., Вовк М.П., Котун К.В. (члени редколегії). - К.: Вид-во ТОВ "Юрка Любченка", 2019. - Т.2.uk_UA
dc.identifier.isbn978-617-7221-37-0-
dc.identifier.urihttp://er.nau.edu.ua/handle/NAU/40743-
dc.description.abstractПроаналізовано перспективи розвитку вищої освіти в умовах кризи класичного університету та можливостей, які відкриває взаємодія освіти та бізнесу на індивідуальному, інституційному та соціальному рівнях. Здійснено категоріальний аналіз поняття «професійне об’єднання», окреслено основні функції таких організацій щодо здійснення навчання нової генерації фахівців певного профілю та розвитку професії в цілому. Здійснено короткий огляд зарубіжної практики залучення професійних об’єднань до професійної підготовки фахівців, а також аналіз практики набуття статусу кваліфікованого актуарія у Канаді як яскравий приклад успішного функціонування місцевого професійного об’єднання та аналогічних установ-партнерів як регуляторів та провайдерів освітніх послуг.uk_UA
dc.description.abstractСтатья посвящена анализу перспектив развития высшего образования в условиях кризиса классического университета и возможностей, которые открывает сотрудничество образования и бизнеса на индивидуальном, институциональном и социальном уровнях. Осуществлен категориальный анализ понятия «профессиональное объединение», определены основные функции таких организаций по осуществлению обучения нового поколения специалистов определенного профиля и развития профессии в целом. Подан краткий обзор зарубежной практики привлечения профессиональных объединений к профессиональной подготовке специалистов, а также анализ практики получения статуса квалифицированного актуария в Канаде как яркий пример успешного функционирования местного профессионального объединения и аналогичных учреждений-партнеров в качестве регулятора и провайдера образовательных услуг.uk_UA
dc.description.abstractThe article is focused on the analysis of prospects for higher education development in the conditions of the classical university crisis and opportunities opened up by the cooperation between education and business at individual, institutional and societal levels (better alignment of graduates` knowledge and skills with the actual needs of the industry and labour market, investments in research and development, provision of insights, data and resources for innovation development at universities, improved quality assurance system, etc). It has been carried out a categorical analysis of the “professional body” concept. The main functions of such organizations in terms of a new generation of future professionals` training and the development of the profession in general have been defined (a professional body is an organization of professionals in a specific field performing a representative, regulatory, controlling, educational, and developmental function, as well as promotion within such a profession; it also serves as a link in the "client-profession" interaction). It is given a brief overview of the foreign experience of engaging professional bodies into specialists` professional training . It has been figured out that professional bodies differ in their organizational structure, size, authority, and the degree of involvement in future professionals` education. It has been conducted the analysis of the mechanism leading to attaining the qualified actuary status in Canada as a prime example of the successful experience of the local professional body and similar partner institutions` functioning as a regulator and provider of educational services. The authors make a number of important conclusions on the fact that the model of professional bodies` involvement in various professionals` training is characterized by the efficiency and feasibility of implementation.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherВидавництво ТОВ "Юрка Любченка"uk_UA
dc.subjectвища освітаuk_UA
dc.subjectпрофесійне об’єднанняuk_UA
dc.subjectосвіта-наука-бізнесuk_UA
dc.subjectактуаріїuk_UA
dc.subjectякість надання освітніх послугuk_UA
dc.subjectвысшее образованиеuk_UA
dc.subjectпрофессиональное объединениеuk_UA
dc.subjectобразование-наука-бизнесuk_UA
dc.subjectактуарииuk_UA
dc.subjectкачество предоставления образовательных услугuk_UA
dc.subjecthigher educationuk_UA
dc.subjectprofessional bodyuk_UA
dc.subjecteducation-science-businessuk_UA
dc.subjectactuariesuk_UA
dc.subjectquality of educational servicesuk_UA
dc.titleРоль професійних обє'днань у підготовці сучасного фахівцяuk_UA
dc.title.alternativeРоль профессиональных объединений в осуществлении профессиональной подготовки современного специалистаuk_UA
dc.title.alternativeThe role of professional bodies in the training of modern specialistuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.subject.udc37:172.4:[001:(045/046)]-
Appears in Collections:Наукові статті кафедри авіаційної англійскої мови

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Фурсенко Т.М. Форум.pdfСтаття278.95 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.