Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/42076
Title: Основні тенденції розвитку порівняльної освіти
Other Titles: Main trends in comparative education
Authors: Барановська, Лілія Володимирівна
Baranovska, Liliia
Keywords: порівняльна освіта
розвиток порівняльної освіти
порівняльна педагогіка
comparative education
development of comparative education
comparative pedagogy
Issue Date: 20-Mar-2020
Publisher: Національний авіаційний університет
Citation: Барановська Л.В. Основні тенденції розвитку порівняльної освіти / Л.В. Барановська // Актуальні проблеми вищої професійної освіти. – Київ, 2020. – С. 13 – 16
Abstract: В умовах реформування освіти особливого значення набуває проблема ефективного використання позитивного досвіду інших країн щодо навчання, виховання об’єктів освіти, підготовки педагогів до психологічного, методичного, змістового забезпечення освітнього процесу, що особливо актуалізує результати досліджень з порівняльної педагогіки, оскільки особливо важливо зафіксувати соціокультурні, політичні та економічні відмінності, які часто мають історичні корені (Morris, 2007).
The article focuses on clarification of the terminological apparatus for comparative education. The main stages and directions of its development are distinguished. It is researched that methodologically fundamental for realization of tasks of comparative education are theoretical, descriptive, analytical and systematic approaches. On the basis ofthe formation and development of world comparative education, the problems of comparative education in the context of studies of Ukrainian scholars have been identified.
URI: http://er.nau.edu.ua/handle/NAU/42076
Appears in Collections:Матеріали конференції кафедри педагогіки та психології професійної освіти

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Барановська Л.В..pdf391.22 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.