Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/45171
Title: Гаокао – равенство стартовых возможностей
Other Titles: Гаокао - рівність стартових можливостей
Gaokao – the equality of starting opportunities
Authors: Смолинчук, Лариса Симоновна
Смолінчук, Лариса Симонівна
Smolinchuk, Larysa
Хунвей, Чжоу
Hongwei, Zhou
Keywords: гаокао
сфера образования
высшие учебные заведения
критерий отбора абитуриентов
сфера освіти
вищі навчальні заклади
критерії відбору абітурієнтів
gaokao
sphere of education
universities
criteria for selection of applicants
Issue Date: 2020
Publisher: Національний авіаційний університет
Citation: Смолинчук Л.С., Хунвей Чжоу, Смолинчук Л.С. «Гаокао» – равенство стартовых возможностей / Л.С.Смолинчук, Хунвей Чжоу // Психологія свідомості: теорія і практика наукових досліджень. – Київ, 2020. – С. 144-148
Abstract: Рассмотрено сложившуюся в КНР практику «гаокао» – общенационального вступительного экзамена в высшие учебные заведения. Высокие балы «гаокао» позволяют поступить в престижные национальные вузы, получить высоко оплачиваемую работу, а провал на экзаменах предопределяет серьезные ограничения в будущем.
Розглянуто ситуацію в КНР практику «гаокао» - загальнонаціонального вступного іспиту до вищих навчальних закладів. Високі бали «гаокао» дозволяють вступити до престижних національні вузи, отримати високооплачувану роботу, а провал на іспитах зумовлює серйозні обмеження в майбутньому.
The article considers the current practice of «gaokao» – a national entrance exam to higher education institutions in China. The high scores not only allow a person to enter the prestigious national universities, but open a gate to a high-paying job, and in other case a failure in the exams predetermines serious limitations in future.
URI: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/45171
ISBN: 978-617-7832-67-5
Appears in Collections:Матеріали конференції кафедри педагогіки та психології професійної освіти

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Хунвей_Смолинчук_тези.pdfтези381.71 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.