Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/45186
Title: Модель процесів управління дистанційною роботою відділу розробки програмного забезпечення
Authors: Локотецька, Катерина Іванівна
Keywords: дипломна робота
дистанційна робота
управління
робочі процеси
розподілена команда
комунікація
проект
спільна робота
передача знань
продуктивність
інструменти
модель
впровадження
Issue Date: 24-Dec-2020
Publisher: Національний авіаційний університет
Abstract: На сьогоднішній день галузь інформаційних технологій набула значного попиту. Більшу частину нашого життя ми проводимо в смартфонах та комп’ютерах, з їх допомогою ми замовляємо їжу, купуємо речі, спілкуємося з рідними, ведемо свій бюджет, розраховуємося в магазині, плануємо подорожі, ведемо бізнес. Інтернет, мобільні додатки та додатки для персональних комп’ютерів стали нашими вірними ассистентами в повсякденному житті. Великий відсоток ринку праці займають різноманітні компанії, що займаються розробкою програмного забезпечення, починаючи зі стартапів і закінчуючи величезними корпораціями. Майже в кожній компанії є свій відділ розробки та тестування в якому працюють дизайнери, розробник, проектні менеджери, тестувальники. Всі ці люди поєднуються в одну чи більше команду і разом працюють над створенням якісного продукту, яким буде приємно і зручно користуватися, який може полегшити і автоматизувати різні процеси. Тому дуже важливо налагодити якісні та ефективні процеси роботи у таких командах, адже кожен її учасник тісно пов’язан з іншими. Потрібно щоб всі працювали злагоджено і з метою не просто зробити свою частину роботи якісно, а й були націленні на успішний кінцевий продукт. Тут важлива і складова планування усього процесу розробки, і вмотивованість та гарний настрій кожного з учасників команди. У класичній моделі організації роботи компаній, працівники відділів працюють в офісі, в якому знаходиться їх робоче місце та команда. Не так давно це був популярний та розповсюджений метод розділення простору та часу людини. Коли співробітник в офісі - це робочий час і він має виконувати свою роботу, коли людина поза офісом - він не працює. Звичайна схема для великої кількості людей. Такою моделлю користувався досить високий відсоток компаній, що займаються розробкою програмного забезпечення. Люди часто проходили співбесіди в офісах компаній, працювали в них. Але вже тоді знаходилися організації, що пропонували людям дуже гнучкі графіки та умови праці, а іноді і взагалі не мали офісів. На сьогоднішній день, в умовах світової пандемії, класична модель постійної роботи в офісах стала не просто застарілою та негнучкою для працівників, а й загрозливою. Через це майже кожна компанія перевела свої відділи на віддалену роботу із дому і почала замислюватися, які ж саме плюси та мінуси у такій роботі. Як збільшити кількість позитивного впливу та нівелювати негативний. Важливою частиною є пошук спеціалістів у команду. У наш час не дивлячись на те, що ринок інформаційних технологій невпинно зростає та щороку з’являються тисячі спеціалістів, буває складно та фінансово не вигідно шукати людей в одному місті чи навіть країні. Конкуренція між компаніями за працівників швидко росте, тому виникла тенденція не обмежувати пошук містами, де компанія має офіс, адже гарного спеціаліста можна знайти як в сусідньому місті, так і на іншому континенті. Таке буває і дуже часто, коли члени команди працюють в різних куточках світу. Виникає підозра, що команда, яка не сидить уся в одному офісі працює менш ефективно і швидко. Але насправді це міф. Такі команди не гірші, а й подекуди навіть показують кращі результати, ніж команди з одного офісу. Їх процеси значно гнучкіші, різниця у часових поясах є корисною, адже в результаті цього, над проектом постійно хтось працює. Такі команди швидко пристосовуються к різним оточуючим їх умовам, їдуть на зустріч іноваціям, охоче експериментують з побудовою роботи команди. Для розподілених команд процеси не є непорушними і єдино правильними, вони швидше виявляють в них проблемні місця, не боятися змінюватися і вдосконалюватися. Існують компанії, які не мають офісу і їх команди повністю розподіленні. Наприклад, GitLab - компанія, яка займається створенням веб-застосунку для зберігання та сумісної роботи над кодом проекту. За даними LinkedIn кількість працівників компанії більше двох тисяч людей. А за даними Forbes вартість самої компанії оцінюється приблизно у п'ять мільярдів доларів. Компанія доводить, що віддалені команди це не міф, а реальність і що за ними майбутнє. Нинішні світові умови, ще раз нагадують, наскільки важливо бути гнучкими і вміти пристосовувати наші робочі процеси під різні ситуації. Якщо подивитися на те, в яких командах в даний момент проходить розробка, стане ясно, що майже усі працюють в розподілених командах. Тому що зараз це в першу чергу головна умова безпеки членів команди і всіх оточуючих їх людей. Отже, до невеликої кількості компанії, які вже давно будують свої розподілені команди, додалася тисяча інших компаній для яких така міра стала вимушеною. Для когось перехід на розподіленість був легшим і швидшим, для когось важким та довгим. Важливо, створити для команди свою екосистему розподіленості. Налаштувати процеси так, щоб кожному учаснику було зручно, щоб не падала ефективність, вмотивованість, працездатність. Обрати потрібні інструменти, які змогли б автоматизувати одні процеси та замінити інші, які раніше відбувалися при допомозі живого спілкування. Мета цієї дипломної роботи полягає в тому, що буде побудована та впроваджена нова модель процесів для управління дистанційною роботою відділу.
Description: Робота публікується згідно наказу ректора від 29.12.2020 р. №580/од "Про розміщення кваліфікаційних робіт вищої освіти в репозиторії НАУ". Керівник проекту: Колісник Олена Василівна
URI: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/45186
Appears in Collections:Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти кафедри комп’ютерних інформаційних технологій

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ФККПІ_2020_122_Локотецька_КІ.pdfДипломна робота магістра2.8 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.