Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/45401
Title: Development of an internet marketing strategy "Martin trade" limited liability company in an international competitive environment
Other Titles: Розроблення стратегії інтернет-маркетингу товариства з обмеженою відповідальністю «Мартін трейд» в умовах міжнародного конкурентного середовища
Разработка стратегии интернет-маркетинга общество с ограниченной ответственностью «Мартин трейд» в условиях международной конкурентной среды
Authors: Avramenko, Daryna Ivanivna
Keywords: targeting
marketing efficiency
дипломна робота
media plan
Issue Date: 23-Dec-2020
Publisher: National Aviation University
Abstract: As a result of the qualification work research, proposals were provided to ensure the Internet marketing strategy of "Martin trade" limited liability company, taking into account international experience and increasing market share by improving marketing activities, operational management and organizational culture of the enterprise. It is also proposed to implement an innovative system to effectively promote the company among existing customers and attract new ones. The work determines the relevance of the chosen topic of the qualification work, object, subject, purpose and objectives of the study. In the work the essence of marketing strategies of Internet development at the enterprise, features of directions of marketing development in the conditions of competition are considered, the basic methods of an estimation of marketing development of the company are investigated. In the work the organizational and economic characteristics of "Martin trade" limited liability company are considered and its financial condition and sales dynamics are analyzed, weaknesses and threats are investigated, the marketing mix of the enterprise is characterized, the quality of services provided by "Martin trade" limited liability company is analyzed. The third part identifies possible ways to expand the marketing activities of "Martin trade" limited liability company on the Internet. The economic substantiation of the recommendations on ensuring the marketing development of "Martin trade" limited liability company in the B2B segment on the Internet and the possible results of improving the company's activities and the introduction of innovative methods of gaining new customers via the Internet was provided.
У результаті дипломного дослідження надані пропозиції щодо забезпечення стратегії інтернет маркетингу товариства з обмеженою відповідальністю «Мартін трейд» з урахуванням міжнародного досвіду та збільшення частки на ринку шляхом покращення маркетингової діяльності, операційного менеджменту та організаційної культури підприємства. Також запропоновано впровадження інноваційної системи для ефективного просування компанії серед існуючих клієнтів та залучення нових. У роботі визначається актуальність oбранoї теми кваліфікаційної рoбoти, oб’єкт, предмет, мета та задачі дослідження. Розглянуто сутність маркетингових стратегій Інтернет розвитку на підприємстві, особливості напрямків маркетингового розвитку в умовах конкуренції, досліджені основні методи оцінки маркетингового розвитку компанії. Рoзглянутo oрганізаційнo-екoнoмічну характеристику товариства з обмеженою відповідальністю «Мартін трейд» та проаналізовано йoгo фінансовий стан і динаміку продажів, досліджено слабкості та загрози, здійснена характеристика маркетинг міксу підприємства, також проведено аналіз якості надання послуг, визначено конкурентні переваги товариства з обмеженою відповідальністю «Мартін трейд». У роботі визначенo можливі шляхи розширення маркетингової діяльності товариства з обмеженою відповідальністю «Мартін трейд»» в інтернеті. Здійснено економічне обґрунтування рекомендацій щодо забезпечення маркетингового розвитку товариства з обмеженою відповідальністю «Мартін Трейд» в B2B сегменті в інтернеті та можливих результатів від удосконалення діяльності компанії і впровадження інноваційних методів завоювання нових клієнтів через інтернет.
В результате дипломного исследования даны предложения по обеспечению стратегии интернет маркетинга общества с ограниченной ответственностью «Мартин трейд» с учетом международного опыта и увеличение доли рынка путем улучшения маркетинговой деятельности, операционного менеджмента и организационной культуры предприятия. Также предложено внедрение инновационной системы для эффективного продвижения компании среди существующих клиентов и привлечения новых. В работе определяется актуальность выбранной темы квалификационной работы, объект, предмет, цель и задачи исследования. Рассмотрена сущность маркетинговых стратегий развития Интернет на предприятии, особенности направлений маркетингового развития в условиях конкуренции, исследованы основные методы оценки маркетингового развития компании. В работе рассмотрена организационно-экономическую характеристику общества с ограниченной ответственностью «Мартин трейд» и проанализировано его финансовое состояние и динамику продаж, исследованы слабости и угрозы, осуществлена характеристика маркетинг микса предприятия, также проведен анализ качества предоставления услуг, определены конкурентные преимущества общества с ограниченной ответственностью «Мартин трейд». В третьей главе определены возможные пути расширения маркетинговой деятельности общества с ограниченной ответственностью «Мартин трейд» в интернете. Осуществлено экономическое обоснование рекомендаций по обеспечению маркетингового развития общества с ограниченной ответственностью «Мартин трейд» в сегменте B2B в интернете и возможных результатов от совершенствования деятельности компании и внедрение инновационных методов завоевания новых клиентов через интернет. В заключении указаны основные итоги выполненного исследования и даны конкретные предложения по реализации задач дипломной работы.
Description: Робота публікується згідно наказу ректора від 21.01.2020 р. №008/од "Про перевірку кваліфікаційних робіт на академічний плагіат 2019-2020 р.р. навчальному році". Керівник проекту: к.е.н., доц. Литвиненко Лариса Леонідівна
URI: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/45401
Appears in Collections:Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти кафедри менеджменту зовнішньоекономічної діяльності підприємств

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ФТМЛ_2020_073_Авраменко _Д_І_.pdfДипломна робота6.92 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.