Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/45417
Title: Improving the efficiency of sales activities of public joint stock company "lviv confectionery factory "Svitoch" taking into account international experience
Other Titles: Підвищення ефективності збутової діяльності публічного акціонерного товариства «львівська кондитерська фабрика «Світоч» з урахуванням світового досвіду
Повышение эффективности сбытовой деятельности публичного акционерного общества «львовская кондитерская фабрика «Свиточ» с учетом мирового опыта
Authors: Lytvynov, Volodymyr Volodymyrovych
Keywords: sales
sales activity
дипломна робота
logistics company
Issue Date: 23-Dec-2020
Publisher: National Aviation University
Abstract: The qualification work is devoted to the study of the effectiveness of the sales activity of the company, the development of proposals for improving the efficiency of sales activity and the assessment of the economic efficiency of these proposals on the basis of the public joint-stock company “lviv confectionery “Svitoch”. The relevance and practical value of the chosen topic of research, the main purpose, objectives, subject, object and scientific methods of research are determined in the introduction of the qualification work. The work is devoted to the theoretical foundations of the sales activity of the enterprise: the essence and features of the organization of sales of the enterprise’s products are disclosed, the mechanism of organizing the sales activity of the enterprise is determined, methodological approaches to assessing the effectiveness of the sales activity of the enterprise are described. The work provides a general description of the studied enterprise, an analysis of its financial and economic activities. The economic and legal principles of activity are described, financial results of activities are presented, the economic condition of the enterprise, as well as the effectiveness of the sales activity of the company is analyzed. The work describes the main directions of increasing the efficiency of the sales activity of the enterprise, considers the proposal for the introduction of the 4D Branding model to further improve the company’s sales strategy, as well as the proposal to terminate relations with intermediary logistics companies and purchase own trucks and analyze the economic feasibility of these proposals.
Кваліфікаційна робота присвячена дослідженню ефективності збутової діяльності компанії, розробці пропозицій щодо удосконалення ефективності збутової діяльності та оцінці економічної ефективності наведених пропозицій на базі публічного акціонерного товариства «львівська кондитерська фабрика «Світоч». У роботі визначено актуальність та практичну цінність обраної теми дослідження, основну мету та завдання дослідження, зазначено предмет та об’єкт дослідження, вказано наукові методи дослідження. Робота присвячена теоретичним основам збутової діяльності суб’єкта господарювання: розкрито сутність та особливості організації збуту продукції підприємства, визначено механізм організації збутової діяльності підприємства, описано методичні підходи до оцінки ефективності збутової діяльності підприємства. У роботі наведена загальна характеристика досліджуваного підприємства, проведено аналіз його фінансово-економічної діяльності. Описані економіко-правові принципи діяльності, представлені фінансові результати діяльності, проаналізовано економічний стан підприємства, а також проаналізована ефективність збутової діяльності компанії. У роботі описані основні напрямки підвищення ефективності збутової діяльності підприємства, розглянута пропозиція впровадження моделі 4Д Брендингу для подальшого покращення стратегії збутової діяльності компанії, а також пропозиція припинення відносин з посередницькими логістичними компаніями та придбання власних вантажівок та проаналізована економічна доцільність даних пропозиції.
Квалификационная работа посвящена исследованию эффективности сбытовой деятельности компании, разработке предложений по совершенствованию эффективности сбытовой деятельности и оценке экономической эффективности указанных предложений на базе открытого акционерного общества «львовская кондитерская фабрика« Свиточ ». В работе определены актуальность и практическая ценность темы исследования, основная цель и задачи исследования, отмечено предмет и объект исследования, указано научные методы исследования. Работа посвящена теоретическим основам сбытовой деятельности предприятия: раскрыта сущность и особенности организации сбыта продукции предприятия, определен механизм организации сбытовой деятельности предприятия, описаны методические подходы к оценке эффективности сбытовой деятельности предприятия. В работе приведена общая характеристика исследуемого предприятия, проведен анализ его финансово-экономической деятельности. Описанные экономико-правовые принципы деятельности, представлены финансовые результаты деятельности, проанализировано экономическое состояние предприятия, а также проанализирована эффективность сбытовой деятельности компании. В работе описаны основные направления повышения эффективности сбытовой деятельности предприятия, рассмотрено предложение внедрения модели 4Д Брендинга для дальнейшего улучшения стратегии сбытовой деятельности компании, а также предложение прекращения отношений с посредническими логистическими компаниями и приобретение собственных грузовиков и проанализирована экономическая целесообразность данных предложения.
Description: Робота публікується згідно наказу ректора від 21.01.2020 р. №008/од "Про перевірку кваліфікаційних робіт на академічний плагіат 2019-2020 р.р. навчальному році". Керівник проекту: д.е.н., професор Кириленко Оксана Миколаївна
URI: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/45417
Appears in Collections:Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти кафедри менеджменту зовнішньоекономічної діяльності підприємств

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ФТМЛ_2020_073_Литвинов_В_В..pdfДипломна робота1.66 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.