Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/48985
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorГнатюк, Лілія Романівна-
dc.contributor.authorГнатюк, Лилия Романовна-
dc.contributor.authorGnatiuk, Liliia-
dc.date.accessioned2021-04-01T08:33:16Z-
dc.date.available2021-04-01T08:33:16Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationГнатюк Л.Р. Протиріччя у формуванні художнього образу сакрального простору в архітектурі ХХ століття / Гнатюк Л.Р. // Сучасні проблеми архітектури та містобудування: науково-технічний збірник / Київський національний університет будівництва та архітектури. - К., 2020. – Вип. 56. – C. 17–31uk_UA
dc.identifier.urihttps://er.nau.edu.ua/handle/NAU/48985-
dc.description.abstractУ статті проаналізовано історію змін у формуванні художнього образу сакральної архітектури XX століття, що виходить від загострення суперечностей між модерністськими та традиційними цінностями, через стан часового домінування модернізму, періоду постмодерної контрреволюції, аж до сучасного затвердження ірраціональних цінностей, що виявляється, серед інших, у тонко артикульованому поклонінні трансцендентність. Розглянуто чинники, які впливають на формоутворення сакрального простору. Зокрема питання, що носять більш загальний характер та стосуються ідеологічних причин різноманітності, включаючи доктринальні джерела окремих підходів. Також досліджено причини різноманітності форм і суперечливих понять у зведені сакральних споруд ХХ століття. Представлено ряд логічних невідповідностей, які порушили однорідність архітектури, характерну для попередніх епох для зібрання послідовників християнства. Розглянуто погляд богословів на позитивний сенс феномена десакралізації а також вплив світських досліджень, що виявили взаємозв'язок між сучасними психологічними установками та такою специфічною сферою діяльності, якою є храмобудівництво. Представлено загальні засади формоутворення сакральних споруд, які перестали будуватись таким чином, що дало змогу відрізнити їх від будівель інших цілей.uk_UA
dc.description.abstractВ статье проанализирована история изменений в формировании художественного образа сакральной архитектуры XX века, которая исходит от обострения противоречий между модернистскими и традиционными ценностями. От состояния временного доминирования модернизма, периода постмодернистской контрреволюции до современного утверждения иррациональных ценностей, которое оказывается, среди прочих, в тонко артикулированном поклонении трансцендентности. Рассмотрены факторы, которые влияют на формообразование сакрального пространства. В частности вопросы, носящие более общий характер и касающиеся идеологических причин разнообразия, включая доктринальные источники отдельных подходов. Также исследованы причины возникновения разнообразия форм и противоречивых понятий в строительстве храмов. Представлен ряд логических несоответствий, которые нарушили однородность архитектуры, характерной для предыдущих эпох для собраний последователей христианства. Рассмотрен взгляд богословов на положительный смысл феномена десакрализации а также влияние светских исследований, которые обнаружили взаимосвязь между современными психологическими установками и такой специфической сферой деятельности, которой является храмостроительство. Представлены общие принципы формообразования церковных сооружений, которые, согласно этой концепции, перестали строиться таким образом, что позволило отличить их от зданий других целей.uk_UA
dc.description.abstractThe article analyzes the history of changes in the formation of artistic image of sacral architecture of the XX century, which comes from the aggravation of contradictions between modernist and traditional values. From the state of temporary dominance of modernism, the period of postmodern counter-revolution to the modern assertion of irrational values, which, among other things, is in the subtly articulated worship of transcendence. The factors that influence the formation of sacral space are considered. In particular, issues of a more general nature and ideological causes of diversity, including doctrinal sources of particular approaches. The causes of the diversity of forms and contradictory concepts in the construction of temples were also investigated. A number of logical inconsistencies are presented, which violated the homogeneity of the architecture characteristic of earlier eras for the meetings of followers of Christianity. The view of theologians on the positive meaning of the phenomenon of desacralization, as well as the influence of secular studies, which have found a relationship between modern psychological attitudes and such a specific sphere of activity, which is temple building, is considered. The general principles of the formation of church structures, which, according to this concept, ceased to be constructed in such a way that allowed them to be distinguished from buildings of other purposes, are presented.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherКиївський національний університет будівництва та архітектуриuk_UA
dc.relation.ispartofseriesСучасні проблеми архітектури та містобудування;-
dc.subjectформоутворенняuk_UA
dc.subjectсакральний простірuk_UA
dc.subjectсакральна архітектураuk_UA
dc.subjectдесакралізаціяuk_UA
dc.subjectархітектурний модернізмuk_UA
dc.subjectтрадиціоналізмuk_UA
dc.subjectформообразованияuk_UA
dc.subjectсакральное пространствоuk_UA
dc.subjectсакральная архитектураuk_UA
dc.subjectдесакрализацияuk_UA
dc.subjectархитектурный модернизмuk_UA
dc.subjectтрадиционализмuk_UA
dc.subjectformationuk_UA
dc.subjectsacral spaceuk_UA
dc.subjectsacral architectureuk_UA
dc.subjectdesacralizationuk_UA
dc.subjectarchitectural modernismuk_UA
dc.subjecttraditionalismuk_UA
dc.titleПротиріччя у формуванні художнього образу сакрального простору в архітектурі ХХ століттяuk_UA
dc.title.alternativeПротиворечия в формирование художественного образа сакрального пространства в архитектуре XX векаuk_UA
dc.title.alternativeContradictions in the Formation of the Artistic Image of Sacred Space in XX Century architectureuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.subject.udc726.5 (477)uk_UA
dc.identifier.doi10.32347/2077-3455.2020.56.17-31-
Appears in Collections:Статті кафедри комп'ютерних технологій дизайну і графіки

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
201580-Текст статті-458280-1-10-20200528.pdf1.78 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.