Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/49644
Title: Вплив дизайну інтер’єру закладів освіти на стан здоров’я учнів
Other Titles: Влияние дизайна интерьера учебных заведений на состояние здоровья учащихся.
Influence of interior design of educational institutions on the health of students.
Authors: Гнатюк, Лілія Романівна
Гнатюк, Лилия Романовна
Gnatiuk, Liliia
Шепелюк, Христина Сергіївна
Keywords: навчальний простір
навчання
школа
середовище
учні
фізичне самопочуття
психоемоційний стан
робоча зона
освітній процес
сучасна школа
ергономіка
колір
рослини
учебная среда
обучение
школа
пространство
ученики
физическое самочувствие
психоэмоциональное состояние
рабочая зона
образовательный процесс
современная школа
эргономика
цвет
растения
study space
learning
school
environment
students
physical wellbeing
psycho-emotional statе
work area
educational process
modern school
ergonomics
color
plants
Issue Date: 2020
Publisher: Національний авіаційний університет
Citation: Гнатюк Л.Р. Вплив дизайну інтер’єру закладів освіти на стан здоров’я учнів / Л.Р. Гнатюк, Х.С. Шепелюк // Теорія та практика дизайну. Збірник наукових праць. К.: НАУ, 2020. Вип. 20. C.43–50.
Series/Report no.: 20;
Abstract: В статті розглянуто проблематику організації навчального простору в сучасних освітніх закладах. В ході проведених досліджень виявлено основні негативні особливості шкільного середовища та надано рекомендації щодо покращення його стану. Досліджено вагомість врахування впливу дизайну простору на психоемоційний стан учнів при проектуванні навчальних приміщень. Виокремлено особливості емоційно та фізично комфортного простору Надано рекомендації щодо розробки дизайну приміщень, орієнтованого на проведений аналіз вподобань і потреб учнів і викладачів. Виявлено результат негативного впливу проблемного та застарілого оздоблення навчального середовища на стан дитячого здоров’я, що псує самопочуття та унеможливлює процес навчання. При визначенні проблем сучасного стану шкіл застосовувалась аналітична методологія, що полягає в аналізі умов навчання, різноманітності меблів і технічного обладнання в середовищі, наявності місць для усамітнення та відпочинку, впливу кольору та дизайну приміщень на дитячу психіку та фізичне здоров’я. Наукова новизна полягає у виокремленні шляхів подолання проблем організації робочих зон з урахуванням антропометричних показників. Виявлено важливість організації конфіденційності, використання елементів живої природи та колористики, відповідної до функціонального призначення приміщень. Додатково наведено перелік рослин, що є доцільними для шкільного простору та визначено безпечні місця їх розташування. Виділено необхідні прийоми організації простору для сучасних шкіл, що турбуються про здоров’я та емоційний стан вихованців і працівників закладу. Оцінено рівень впливу інтер’єру на успішність, позитивний настрій, зосередженість, вмотивованість та залучення учнів до продуктивного навчання та невимушеного поглинання знань. Наведено рекомендації щодо вибору меблів для робочих зон, організування додаткових приміщень для активної діяльності, проаналізовано важливість їх наявності та влив на подальший розвиток дітей. Викладено основні аспекти проектування сучасного та інноваційного простору шкіл.
В статье рассмотрена проблематика организации учебного пространства в образовательных учреждениях. В ходе исследований выявлены основные негативные особенности школьной среды и даны рекомендации по её улучшению. Исследована значимость влияния дизайна пространства на психоэмоциональное состояние учащихся при проектировании учебных помещений. Выделены особенности эмоционально и физически комфортного пространства. Даны рекомендации по разработке дизайна помещений, ориентированного на проведенный анализ предпочтений и потребностей учащихся и преподавателей. Выявлено результат негативного влияния проблемной и устаревшей отделки учебной среды на состояние детского здоровья, которая портит самочувствие и делает процесс обучения невозможным. При определении проблем современного состояния школ применялась аналитическая методология, которая заключается в анализе условий обучения, разнообразия мебели и технического оборудования в среде, наличии мест для уединения и отдыха, влияния цвета и дизайна помещений на детскую психику и физическое здоровье. Научная новизна заключается в выделении путей преодоления проблем организации рабочих зон с учетом антропометрических показателей. Выявлено важность организации конфиденциальности, использования элементов живой природы и колористики с учетом функционального назначения помещений. Дополнительно приведен перечень растений, подходящих для школьного пространства и определены безопасные места их расположения. Выделены необходимые приемы организации пространства для современных школ, которые беспокоятся о здоровье и эмоциональном состояние воспитанников и работников учреждения. Оценен уровень влияния интерьера на успешность, настроение, сосредоточенность, мотивацию и привлечения учащихся к продуктивному обучению. Приведены рекомендации по выбору мебели для рабочих зон, организации помещений для активной деятельности, проанализированы важность их наличия и влияние на развитие детей. Изложены основные аспекты проектирования современного и инновационного пространства школ
itutions on the health of students. The article deals with the problems of organizing the educational space in modern educational institutions. In the course of the research, the main negative features of the school environment were identified and recommendations were given to improve its condition. Research the significance of the influence of space design on the psycho-emotional state of students in the design of classrooms. The features of emotionally and physically comfortable space are highlighted. Recommendations are given for the development of the design of premises, focused on the analysis of the preferences and needs of students and teachers. The result of the negative influence of the problematic and outdated finishing of the educational environment on the state of children's health, which spoils the state of health and makes the learning process impossible, was revealed. In identifying the problems of the current state of schools, an analytical methodology was used, which consists in analyzing the learning conditions, the variety of furniture and technical equipment in the environment, the availability of places for privacy and relaxation, the influence of color and design of premises on the child's psyche and physical health. The scientific novelty consists in identifying ways to overcome the problems of organizing work zones, taking into account anthropometric indicators. Revealed the importance of organizing confidentiality, the use of elements of wildlife and colors, corresponding to the functional purpose of the premises. In addition, a list of plants suitable for the school space is provided and their safe locations are determined. The necessary methods of organizing space for modern schools, which are worried about the health and emotional state of pupils and employees of the institution, are highlighted. The level of influence of the interior on the success, positive mood, concentration, motivation and attracting students to productive learning and easy absorption of knowledge was assessed. Recommendations are given on the choice of furniture for work areas, the organization of additional premises for active activity, the importance of their presence and their impact on the further development of children are analyzed. The main aspects of designing a modern and innovative school space are stated.
URI: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/49644
ISSN: 2415-8151
DOI: 10.18372/2415-8151.20.15049
Appears in Collections:Статті кафедри комп'ютерних технологій дизайну і графіки



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.