Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/51429
Title: Ґендерні особливості мотивації навчальної діяльності у юнацькому віці
Authors: Копинець, Аліна Михайлівна
Keywords: дипломна робота
мотивація
навчальна діяльність
юнацький вік
ґендер
розвиток
проблема мотивації
особливості
діяльність
ідентифікація
особистість
Issue Date: Jun-2021
Publisher: Національний авіаційний університет
Abstract: Проблема мотивації навчальної діяльності на сьогоднішній день є актуальною у вітчизняній і зарубіжній психології. Позитивне формування навчальної мотивації юнаків набуває особливого значення. В організації сучасного навчального процесу велику роль відіграє мотивація студентів. Мотиваційними процесами в навчанні студентів можна і потрібно керувати: створювати умови для розвитку внутрішніх мотивів, стимулювати студентів. Необхідно відзначити, що саме байдуже і негативне ставлення до навчання може стати причиною зниженої або дуже низької успішності або неуспішності юнака. Проблема мотивації і мотивів поведінки і діяльності - одна із стержневих у психології. Тож не дивно, що ця проблема з давніх пір займає думки вчених, їй присвячено достатню кількість публікацій: І. А. Васильєва та М. Ш. Магомед-Емінова, І. А. Джідарьяна, Б. І. Додонова, В. А. Іваннікова, Є. П. Ільїна, Д. А. Кикнадзе, Л. П. Кічатінова, В. І. Ковальова, Є. П. Крінчік, B. C. Магун, С. Г. Москвичьов, Л. І. Петражицкого, П. В. Симонова, А. А. Файзуллаєва, Ш. Н. Чхартішвілі. Поняття «ґендер» акцентує соціально-психологічну сутність явищ в поведінці людини, походження яких пов'язане зі статевою приналежністю індивіда. І.С.Клеціна підкреслює, що стать індивіда біологічно детермінована, а ґендер є культурно та соціально заданим. На думку І.С. Кона, психологічна стать це «почуття і усвідомлення своєї статевої приналежності, в світлі якої індивід розрізняє критерії «мужності» і «жіночності», оцінює себе за цими критеріями, претендує на відповідну діяльність і соціальний статус». Облік ґендерних особливостей при аналізі мотиваційної сфери юнаків представляється найважливішим принципом для вдосконалення освітнього процесу навчання. Проблема вікової особливості мотивації неодноразово висвітлювалася в працях вітчизняних вчених (В.Г.Асеев, В.К.Вілюнас, А.Н.Леонтьев, В.С.Мерлін, А. А. Реан, П. М. Якобсон та ін.) І зарубіжних дослідників (Х. Хекхаузен, Д.Маклелланд, Д.Аткінсон, А. Маслоу, Т.Елерс і ін.). У період навчання у ВНЗ у юнаків відбувається формування більш зрілої мотиваційної сфери, проявляються такі мотиви, як навчально-пізнавальні, професійні, мотиви самореалізації та інші. Уюнаків формується якісно інше ставлення до навчання як до основи майбутньої професійної діяльності, що набуває особистісний сенс. Таким чином, особливості мотивації обумовлені не лише віком або місцем навчання, а і ґендерними особливостями. . Тому дана тема є актуальною і потребує подальшого, уважного вивчення.
Description: Робота публікується згідно наказу Ректора НАУ від 27.05.2021 р. №311/од «Про розміщення кваліфікаційних робіт здобувачів вищої освіти в репозиторії університету». Кваліфікаційна робота випускника освітнього ступеня «Бакалавр», галузь знань: 05 Соціальні та поведінкові науки, спеціальність 053 «Психологія», освітньо-професійна програма «Практична психологія». Керівник проекту: доктор психологічних наук, профессор Семиченко Валентина Анатоліївна
URI: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/51429
Appears in Collections:Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти кафедри педагогіки та психології професійної освіти

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ФЛСК_2021_053_ Копинець А.М..pdfДипломна робота800.33 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.