Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/51587
Название: Теоретична проекція професійно-педагогічного становлення викладача вищої школи
Другие названия: Theoretical background of professional and pedagogical formation of a higher school teacher
Авторы: Дудка, Тетяна Юріївна
Dudka, Tetiana
Чумак, Микола Євгенійович
Chumak, Mykola
Ключевые слова: викладач
вища школа
педагогічна діяльність
професійно-педагогічне становлення
феномен
teacher
higher school
pedagogical activity
professional and pedagogical formation
phenomenon
Дата публикации: мая-2021
Издательство: Національний авіаційний університет
Библиографическое описание: Дудка Т. Ю., Чумак М. Є. Теоретична проекція професійно-педагогічного становлення викладача вищої школи // Т.Ю. Дудка, М.Є. Чумак // Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Педагогіка. Психологія: зб. наук. пр. – К. : Національний авіаційний університет, 2021. – Вип. 1(18). – С. 48-55
Краткий осмотр (реферат): У змістовому наповненні статті спроектовані теоретичні засади професійно-педагогічного становлення викладача. Окреслено необхідність корелювання змісту професійної підготовки у відповідності із сучасними умовами суспільно-технологічного прогресу, що спровоковане циклічним «старінням» знань. Метою дослідження є теоретичне обґрунтування значущості системи професійно-педагогічного становлення викладача в умовах вищої школи. Мету екстрапольовано на необхідність теоретичного обґрунтування значущості системи професійно-педагогічного становлення викладача в умовах вищої школи. Унаочнено високоструктурованість феномена «розвиток» з метою окреслення на рівні його структури одного із основоположних концептів – «становлення». Узагальнено, що феноменологічне становлення актуалізоване мінливістю ситуаційного впливу та процесуальних взаємодій, які самі по-собі є складовими цілісного освітнього процесу. Процедура дослідження передбачала залучення бібліографічного, поетапно-проблемного та порівняльного методів з метою окреслення поетапності особистісно-професійного становлення викладача. На рівні такої поетапності підкреслено істотну значущість таких основоположних детермінант, як самоідентифікація, фахова підготовка, професіоналізація та педагогічна майстерність. Проблематизовано, що досліджуваний феноменологічний «конструкт» вирізняється ознаками цілісності та структурованості, що уможливлює продуктивність його функціонування на рівні професійно-щоденних реалій. Підкреслено, що особистісно-професійне становлення актуалізує прояви самостійності, ініціативності та творчості. Результатом дослідження стало констатування значущості у досліджуваному становленні феномена професійної ідентифікації, який актуалізує вибудову реально-дієвих перспектив, у змісті яких окреслюється послідовність виконання тактичних та стратегічних способів дій, націлених на конкретну освітню результативність.
In the article, theoretical bases of the professional and pedagogical formation of a teacher have been designed. The necessity of correlating the content of professional training with modern conditions of social and technological progress, which is provoked by the cyclical “aging” of knowledge, has been outlined. The purpose of the research is to theoretically substantiate the significance of the system of professional and pedagogical formation of a teacher in higher school. The purpose is prompted by the need for theoretical substantiation of the significance of the system of professional and pedagogical formation of a teacher in higher school. A highly structured phenomenon of the “development” has been noticed to outline one of the fundamental components – the concept of the “formation” at the level of its structure. The research shows that the phenomenological formation is actualized by the variability of the situational influence and procedural interactions, which are the components of a holistic educational process. The research procedure involved bibliographic, gradual problematic, and comparative methods. The phasing of personal and professional development of the teacher has been detailed. At this phrasing, the essential importance of such fundamental determinants as self-identification, professional training, professionalization, and pedagogical skills has been emphasized. The signs of integrity and structure characterize a “construct” of the studied phenomenon, which encourages the performance of its functioning in terms of professional and daily realities. Moreover, personal and professional development actualizes the manifestations of independence, initiative, and creativity. The result of the research was the assertion of the significance in the studied formation of the phenomenon of professional identification. It actualizes the development of real and effective prospects, which content outlines the sequence of tactical and strategic methods of action aimed at specific educational performance. The conclusions generalize that the personal and professional development of a teacher is both a process and a result. The close categorical connection of the phenomena of personal-professional formation and professionalism, which are integral characteristics of the individual, has been summarized. To total it up, the phenomenological formation is not a single process, but a systematic-circulating formation, which functions throughout the pedagogical activity.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/51587
ISSN: 2411-264X
Располагается в коллекциях:Статті у фахових виданнях кафедри педагогіки та психології професійної освіти

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Дудка Т.Ю., Чумак М.Є.pdfстаття472.16 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.