Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/55046
Название: Психолого-педагогічний супровід формування професійної свідомості здобувачів закладів професійної (професійно-технічної) освіти
Другие названия: Psychological and pedagogical support of formation of professional consciousness of professional (professional-technical) education institutions
Авторы: Гордієнко, Наталія Василівна
Hordiienko, Nataliia
Семенчук, Надія Василівна
Semenchuk, Nadiia
Ключевые слова: професійна освіта
психолого-педагогічний супровід
психологічний моніторинг
психологічна готовність
трудова діяльність
professional education
psychological and pedagogical support
psychological monitoring
psychological readiness
employment
Дата публикации: дек-2021
Издательство: Національний авіаційний університет
Библиографическое описание: Гордієнко Н. В., Семенчук Н. В. Психолого-педагогічний супровід формування професійної свідомості здобувачів закладів професійної (професійно-технічної) освіти / Н. Гордієнко, Н. Семенчук // Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Педагогіка. Психологія: зб. наук. пр. – К. : Національний авіаційний університет, 2021. – Вип. 2(19). – С. 127-134
Краткий осмотр (реферат): У статті представлено результати дослідження психологічної готовності до трудової діяльності здобувачів закладу професійної (професійно-технічної) освіти. Мета дослідження полягає в обґрунтуванні необхідності та важливості здійснення психолого-педагогічного супроводу формування професійної свідомості як важливого аспекту становлення спеціаліста у системі професійної (професійно-технічної) освіти. Психолого-педагогічний супровід формування професійної свідомості у здобувачів закладу професійної (професійно-технічної) освіти упродовж усього періоду навчання включає у себе діагностичну, корекційну, просвітницьку та консультаційну роботу практичного психолога. У процесі дослідження використовувався комплекс теоретичних та емпіричних методів, що надало можливість визначити рівні професійної свідомості у здобувачів освіти І-го та ІІІ-го курсів навчання інтегрованої професії «слюсар з ремонту колісних транспортних засобів; водій категорії «В», «С» та у здобувачів освіти І-го та ІІІ-го курсів навчання інтегрованої професії «оператор комп’ютерного набору; електромеханік з обслуговування та ремонту ЛОМ». Досліджено психологічну готовність здобувачів освіти випускних курсів на завершальному етапі навчання до початку трудової діяльності. Результати. Доведено, що психологічна готовність до початку трудової діяльності майбутніх кваліфікованих робітників, конкурентоспроможних на сучасному ринку праці, залежить від їхнього рівня сформованості професійної свідомості. Висновки. Отже, завдяки здійсненню у закладі професійної (професійно-технічної) освіти психологічному супроводу формування професійної свідомості, здобувачі освіти на завершальному етапі навчання психологічно готові до початку трудової діяльності. Також на рівні закладів професійної (професійно-технічної) освіти здійснено моніторинг психологічної готовності здобувачів освіти із числа випускників закладів до трудової діяльності. Розглянуті питання формування професійної свідомості під час засідань педагогічних рад закладів, засідань методичних комісій професійного спрямування, засідань школи професійної майстерності майстрів виробничого навчання тощо.
The article presents the results of a study of psychological readiness for employment of students of vocational (vocational) education. The purpose of the study is to substantiate the need and importance of psychological and pedagogical support for the formation of professional consciousness as an important aspect of becoming a specialist in the system of professional (vocational) education. Psychological and pedagogical support of the formation of professional consciousness in students of vocational (vocational) education throughout the training period includes diagnostic, correctional, educational and counseling work of a practical psychologist. The study used a set of theoretical and empirical methods, which made it possible to determine the levels of professional consciousness in students of the first and third courses of the integrated profession "mechanic for the repair of wheeled vehicles; driver of category "B", "C" and for first- and third-year students of the integrated profession “computer set operator; electrician for maintenance and repair of LAN". The psychological readiness of graduates of final courses at the final stage of training to the beginning of labor activity is investigated. Results. It is proved that the psychological readiness for the beginning of labor activity of future skilled workers, competitive in the modern labor market, depends on their level of formation of professional consciousness. Conclusions. Thus, due to the implementation of professional (vocational) education in the institution of psychological support of the formation of professional consciousness, students at the final stage of training are psychologically ready to start working. It is also at the level of vocational (vocational) education institutions, the psychological readiness of students from among graduates of institutions for employment was monitored. The issues of formation of professional consciousness during the meetings of pedagogical councils of institutions, meetings of methodical commissions of professional orientation, meetings of the school of professional skills of masters of industrial training, etc.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/55046
ISSN: 2411-264X
Располагается в коллекциях:Статті у фахових виданнях кафедри педагогіки та психології професійної освіти

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Гордієнко, Семенчук.pdfстаття466.6 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.