Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/55418
Title: Single-Crystal as Fatigue Damage Indicator
Other Titles: Монокристалічний індикатор втомного пошкодження
Authors: Wang, Shupei
Ван, Шупей
Keywords: aircraft structure
loads on aircraft
fatigue damage
deformation relief
single crystal fatigue damage indicator
crystallography
конструкція літака
навантаження на літак
втомне пошкодження
деформаційний рельєф
монокристалічний індикатор втомного пошкодження
кристалографія
дипломна робота
Issue Date: Dec-2021
Publisher: National Aviation University
Citation: Wang S. Single-Crystal as Fatigue Damage Indicator. - Master thesis in aircraft design department. - National Aviation University. - Kyiv, 2021. - 71 p.
Abstract: This thesis is devoted to the development of a single-crystal indicator of fatigue damage with recommendations for its use to monitor the depletion of fatigue life of civil aircraft. The methods of fatigue tests of elements of aircraft structures, metallographic methods for studying the state of the surface of metals under their cyclic loading, methods of correlation and regression analysis of experimental results were used. The practical significance of the result of the master's thesis is to increase the reliability of aircraft, optimize maintenance through individual monitoring of accumulated fatigue damage to aircraft. The materials of the master's thesis can be used in the educational process and in the practical activities of designers of specialized design institutions.
Дана дипломна робота присвячена розробці монокристалічного індикатора втомного пошкодження з рекомендаціями по його застосуванню для моніторингу вичерпання втомного ресурсу літаків цивільної авіації. В роботі було використано методи втомних випробувань елементів авіаційних конструкцій, металографічні методи дослідження стану поверхні металів при їх циклічному навантажуванні, методи кореляційного та регресійного аналізу результатів експериментів. Практичне значення результату дипломної роботи магістра полягає в підвищенні надійності авіаційної техніки, оптимізації технічного обслуговування завдяки індівідуальному моніторингу накопиченого втомного пошкодження повітряних суден. Матеріали дипломної роботи магістра можуть бути використані в навчальному процесі та в практичній діяльності конструкторів спеціалізованих проєктних установ.
Description: Робота публікується згідно наказу Ректора НАУ від 27.05.2021 р. №311/од "Про розміщення кваліфікаційних робіт здобувачів вищої освіти в репозиторії університету". Керівник роботи: професор, д.т.н. Карускевич Михайло Віталійович
URI: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/55418
Appears in Collections:Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти кафедри конструкцій літальних апаратів

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ASF_2021_134_ShupeiW.pdfMaster Thesis1.15 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.