Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/55437
Title: Взаємозв'язок між рівнем тривожності та акцентуаціями характеру у осіб юнацького віку
Authors: Крячок, Галина Вадимівна
Keywords: дипломна робота
характер
акцентуація характеру
юнацький вік
тривожність
рівні тривожності
Issue Date: 2022
Publisher: Національний авіаційний університет
Citation: Крячок Г.В. Взаємозвязок між рівнем тривожності та акцентуаціями характеру у осіб юнацького віку. – Дипломна робота на здобуття освітнього ступеня бакалавра спеціальності «Психологія». – Національний авіаційний університет. – Київ, 2022. – 40 с.
Abstract: Проблема впливу акцентуацій характеру на особистісну сферу осіб юнацького віку є актуальною психологічною та медичною проблемою. Формування духовної та фізично здорової особистості, виключення негативних явищ, що супроводжують розвиток людини – це одна із задач психолого-педагогічних наук. Поняття акцентуацій характеру вивчають в багатьох галузях психології. Так, в патопсихології феномен акцентуації характеру являє собою перехідний стан між психопатією та нормальним станом. Він є хоча і крайнім, але варіантом норми. У віковій психології акцентуації характеру вивчаються як крайні різновиди норми характеру як результат збільшення його окремих рис, що можуть призводити до неадекватної діяльності людини. У педагогічній психології акцентуації характеру людини затверджують як понаднормову виразність окремих рис, особистісних, характерологічних проявів. В юридичній психології вважають, що акцентуації характеру —непостійність настрою, завищена образливість, тобто уразливість особистості до низки психотравмуючих чинників підвищена. Особливості вивчення даного явища зазначаються в різних галузях психології: в загальній психології досліджується механізми формування та розвитку даного феномена в особистісній сфері людини; в віковій психології поняття акцентуацій характеру вивчається в різних вікових групах для того, щоб визначити певні особливості його протікання; педагогічна психологія вивчає закономірності психічної діяльності учнів у процесах навчання, виховання і самовиховання при наявності акцентуйованих рис; патопсихологія вивчає патологію психіки на підставі загальноклінічних категорій; психодіагностика вивчає принципи, методи і засоби психологічної оцінки акцентуацій характеру. Поняття акцентуацій характеру вивчали Е. Кречмер, і В. Шелдон, їх працю продовжили А. Лічко, Е.Фромм, К. Леонгард та Г. Шмішек. Сучасні вчені, такі як Н.Павлик, І.Ревякіна продовжили вивчення цього питання. Дослідженню питання тривожності присвячені роботи представників різних галузей психологічної науки. Над проблемою працювали як вітчизняні, так і зарубіжні вчені, особливо К. Хорні та З. Фрейд, Е. Еріксон, Е. Формм, А. Адлер, К. Юнг, Дж. Тейлор, Ч. Спілберг, Дж.Л. Ханін, А. Прихожан, Г.С. Салліван, В.В.Суворов, Ж.В. Зав'ялова, Є. В. Сидоренко, В. М. Астапов, К. С. Лебединський та ін. Дослідженню акцентуаціїй як крайніх варіантів норми стали праці багатьох науковців (В. Бехтєрева, П. Ганнушкіна, О. Кербікова, Е. Кречмера, К. Леонгарда, А. Личко, Р. Ушакова та ін.) і, водночас, латентним явищем для оточуючих, в тому числі для батьків, педагогів, психологів, соціальних працівників. Науковці вказували, що загострені риси характеру слугують детермінуючим фактором багатьох поведінкових актів суб’єкта, в тому числі і формування шкідливих звичок (Г. Ложкін, Н. Пов’якель); вивчали психологічні чинники акцентуації характеру у підлітків [38]. Зважаючи на чисельні дослідження даної проблематики вказаних вище вчених, слід зазначити той факт, що наразі не існує узгодженого та остаточно уявлення щодо кількості різновидів можливих акцентуацій, якості їх прояву та чинників, що обумовлюють її появу. Відповідно до цього, вивчення даного феномену психічної діяльності людини в аспекті емоційно-чуттєвої сфери має досить багато розбіжностей, що і обумовлює вибір теми нашого дослідження: «Взаємозв’язок між рівнем тривожності та акцентуацією у осіб юнацького віку».
Description: Робота публікується згідно наказу Ректора НАУ від 27.05.2021 р. №311/од «Про розміщення кваліфікаційних робіт здобувачів вищої освіти в репозиторії університету». Кваліфікаційна робота здобувача освітнього ступеня «Бакалавр», галузь знань: 05 Соціальні та поведінкові науки, спеціальність 053 «Психологія», освітньо-професійна програма «Практична психологія». Керівник проекту: доктор психологічних наук, професор Балахтар Валентина Візіторівна
URI: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/55437
Appears in Collections:Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти кафедри педагогіки та психології професійної освіти

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Крячок_Г.В_2022.pdfдипломна робота1.51 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.