Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/55516
Title: Зв’язок Інтернет-залежності та рівня тривожності у осіб юнацького віку
Authors: Повод, Вікторія Володимирівна
Keywords: дипломна робота
тривожність
залежність
інтернет-залежність
ситуативна тривожність
особистісна тривожність
тривога
рівень тривожності
Issue Date: 2022
Publisher: Національний авіаційний університет
Citation: Повод В.В. Зв’язок Інтернет-залежності та рівня тривожності у осіб юнацького віку. – Дипломна робота на здобуття освітнього ступеня бакалавра спеціальності «Психологія». – Національний авіаційний університет. – Київ, 2022. – 41 с.
Abstract: Життя сучасної людини неможливе без використання Інтернету. Інтернет дав людям можливість задовольняти важливі для людини потреби: збирання інформації, спілкування, харчування, секс тощо. Ще ніколи в людській історії ми не мали такого легкого доступу до інформації, швидкого спілкування. Можливість використовувати Інтернет має свої позитивні та негативні сторони. З одного боку, Інтернет допомагає швидко знайти потрібну інформацію, дає можливість телефонувати, писати на електронну пошту в будь-який куточок світу і дає можливість цікаво провести своє дозвілля. З іншого боку, є випадки, коли Інтернет заважає реальному розвитку та реальному спілкуванню, викликає залежність, депресивні стани та підвищує рівень тривожності. Тривожність – це індивідуальна властивість людини, рівень якої залежить від генетичних та соціальних факторів. Маючи відповідний тип нервової системи людина може мати різний рівень особистісної тривожності. Особливості зовнішнього середовища також впливають на рівень тривожності. Батьки та педагоги через виховання можуть сформувати в дитині той чи інший рівень тривожності. Особливості зовнішнього середовища, наприклад, рівень злочинності в місті, або рівень шуму у місті також впливають на формування рівня тривожності. Високий рівень тривожності супроводжується хвилюванням, яке проявляється на соматичному рівні підвищенням серцебиття і тремтінням, а на психічному рівні людина має нав’язливі думки, фрустрацію тощо. Інтернет, в свою чергу, виступає як частина зовнішнього середовища, а для багатьох людей Інтернет став частиною життя і, як наслідок, впливає на розвиток людини та на протікання усіх психічних процесів. В 1994 році нью-йоркський психіатр Айвен Голдберг вперше дав визначення Інтернет-залежності. Він стверджував, що Інтернет викликає стрес, а механізм формування Інтернет-залежності можна порівняти з наркоманією. Дослідження китайських старшокласників показує, що люди з помірним або важким ризиком Інтернет-залежності мають у 2,5 рази більше шансів на розвиток симптомів депресії, ніж їхні колеги, які не мають Інтернет-залежності. Інше дослідження старшокласників з м. Гельсінкі виявило, що проблемне використання Інтернету та депресивні симптоми можуть викликати петлю позитивного зворотного зв’язку. Іншими словами Інтернет викликає стрес, а потім допомагає справитись зі стресом. Проблемне використання Інтернету також пов’язане з підвищеним ризиком зловживання психоактивними речовинами. Одним із симптомів Інтернет-залежності є порушення відчуття часу. Людина перестає жити у реальному житті, не відчуває час. Деякі дослідження також показують, що Інтернет-залежність може призвести до порушення соціальних відносин. Вчений Кіт В. Берд зазначає: «людина стає залежною, коли її психологічний стан, який включає як психічні, так і емоційні стани, а також навчальні, професійні та соціальні взаємодії, погіршується через надмірне використання Інтернету». Симптомами Інтернет-залежності може бути: нав‘язливе бажання скористатись Інтернетом; безцільне користування Інтернетом; страх залишитись без Інтернету; велика кількість проведеного часу в Інтернет-просторі тощо. Як наслідок, втрата Інтернету збільшує рівень тривожності, а реальне життя не доставляє задоволення. У залежної людини погіршується настрій, вона становитися дратівливою без доступу в Інтернет. Оскільки підлітки і молоді люди мають доступ до Інтернету більше, ніж будь-які інші вікові групи, і ризикують надмірно використовувати Інтернет, проблема розладу поведінки в Інтернеті є найбільш актуальною для молодих людей.
Description: Робота публікується згідно наказу Ректора НАУ від 27.05.2021 р. №311/од «Про розміщення кваліфікаційних робіт здобувачів вищої освіти в репозиторії університету». Кваліфікаційна робота здобувача освітнього ступеня «Бакалавр», галузь знань: 05 Соціальні та поведінкові науки, спеціальність 053 «Психологія», освітньо-професійна програма «Практична психологія». Керівник проекту: кандидат психологічних наук, доцент Гордієнко Наталія Василівна
URI: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/55516
Appears in Collections:Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти кафедри педагогіки та психології професійної освіти

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Повод В.В._2022.pdfдипломна робота636.62 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.