Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/55623
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorShuang, Deng-
dc.contributor.authorШуан, Ден-
dc.date.accessioned2022-06-28T16:19:16Z-
dc.date.available2022-06-28T16:19:16Z-
dc.date.issued2022-06-
dc.identifier.citationShuang D. Preliminary design of the mid-range passenger aircraft with up to 170 seats capacity. - Bachelor thesis in aircraft design department. - National Aviation University. - Kyiv, 2022. - 58 p.uk_UA
dc.identifier.urihttps://er.nau.edu.ua/handle/NAU/55623-
dc.descriptionРобота публікується згідно наказу Ректора НАУ від 27.05.2021 р. №311/од "Про розміщення кваліфікаційних робіт здобувачів вищої освіти в репозиторії університету". Керівник роботи: доцент, к.т.н. Краснопольський Володимир Сергійовичuk_UA
dc.description.abstractThis project aims to design a large jet trunk airliner suitable for future development by studying the existing model A340 and forecasting according to the future large passenger aircraft market in my country. Through the analysis of the original A340, the layout of the cabin and cab was redesigned. The width of the corridor, the distance between the front and rear seats, and the distance from the seat to the cabin wall were calculated using the formula in the manual. Calculate each airfoil and select the type of wing to make the lift resistance higher. Through the analysis of the landing gear, choose the model suitable for the tire of the landing gear.Increase engine thrust and reduce fuel consumption. The aircraft has 170 seats and has a range of 8000 kilometers. It uses 4 engines as the power plant, which can be applied to regional routes and long-distance routes, improving the versatility between different routes. Compared to twin-engine airliners, which offer the highest yield and lower operating costs on extended-haul routes from regional routes to twin-engine ETOPS, quad-engine airliners have the distinct advantage of providing a variety of capabilities on long- and ultra-long-haul routes. In the industrial chain of modern manufacturing, large aircraft are indisputably at the top, and this graduation project provides guidance for the preliminary design of large passenger aircraft.uk_UA
dc.description.abstractЦей проект спрямований на розробку великого реактивного магістрального авіалайнера, придатного для майбутнього розвитку, шляхом вивчення існуючої моделі A340 та прогнозування майбутнього ринку великих пасажирських літаків у моїй країні. Завдяки аналізу оригінального A340 компонування салону та кабіни було перероблено. Ширину коридору, відстань між передніми і задніми сидіннями, а також відстань від сидіння до стінки салону розраховували за формулою в посібнику. Обчислено кожен аеродинамічний профіль і обрано тип крила, щоб підвищити опір підйому. За допомогою аналізу шасі обрано модель, яка підходить до шини шасі. Збільшено тягу двигуна і зменшено витрату палива. Літак розрахований на 170 місць і має запас ходу 8000 кілометрів. Як силову установку він використовує 4 двигуни, які можна застосовувати на регіональних маршрутах і на далеких маршрутах, покращуючи універсальність між різними маршрутами. У промисловому ланцюжку сучасного виробництва великі літаки безперечно займають вершину, і цей випускний проект дає рекомендації щодо ескізного проектування великих пасажирських літаків.uk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.publisherNational Aviation Universityuk_UA
dc.subjectpassenger aircraftuk_UA
dc.subjectpreliminary designuk_UA
dc.subjectcenter of gravity calculationuk_UA
dc.subjectpassenger cabin layoutuk_UA
dc.subjectstrength calculationuk_UA
dc.subjectstress-strain analysisuk_UA
dc.subjectпасижарський літакuk_UA
dc.subjectаваніпроект літакаuk_UA
dc.subjectцентрування літакаuk_UA
dc.subjectкомпанування пасажирської кабіниuk_UA
dc.subjectрозрахунок на міцністьuk_UA
dc.subjectаналіз напружено деформованого стануuk_UA
dc.subjectдипломна роботаuk_UA
dc.titlePreliminary design of the mid-range passenger aircraft with up to 170 seats capacityuk_UA
dc.title.alternativeАванпроект середньомагiстрального пасажирського літака місткістю до 170 пасажирівuk_UA
dc.typeThesisuk_UA
Appears in Collections:Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти кафедри конструкцій літальних апаратів

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ASF_2022_134_DengShuang.pdfBachelor Thesis2.35 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.