Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/56203
Title: Analysis of sports and physical activity in French universities
Other Titles: Аналіз спорту та фізичної активності у французьких університетах
Authors: Tverdokhlib, O.
Sobolenko, A.
Koryukaev, M.
Keywords: physical activity
physical education
students
analysis
organization
sport
фізична активність
фізичне виховання
студенти
аналіз
організація
спорт
Issue Date: 17-Jun-2021
Publisher: Національний авіаційний університет
Citation: Tverdokhlib O., Sobolenko A., Koryukaev M. Analysis of sports and physical activity in French universities // Physical education in the context of modern education: abstracts of XVI International Scientific and Methodological Conference. - National Aviation University. - Kyiv, 2021. - P. 26 - 29.
Abstract: Physical activity and physical education of university students is a global problem studied by scientists from different countries, including France. Since the early 1970s, physical education and sports has been recognized as an independent university subject with its own teaching and research units. These, now the Faculty of science and technology of physical and sports activities, come under the generic term "Sciences of Sport". The result is a problem of sharing sports facilities for which a certain priority is given to Sttemporary Residence Authorization by universities, given their initial training missions. When you are not a Sttemporary Residence Authorization student, playing sports at university can take three aspects: a free practice outside the curriculum, a recognized practice in training through UV or options, a competitive practice within the framework of the National University Sport Federation or the UNCU. A common university (or inter-university service in the case where several institutions are located on the same site) manages all these practices. It receives for this more or less resources: sports facilities, budget allocation, teaching positions (awarded within the framework of each university) and possibly additional hours. Attached to the universities, they are therefore closely dependent on the institutions and the own policies pursued by them as part of their autonomy.
Рухова активність та фізичне виховання студентів вищих навчальних закладів є глобальною проблемою, яка досліджується вченими різних країн, у тому числі Франції. З початку 1970-х років фізичне виховання і спорт було визнано самостійним університетським предметом зі своїми навчальними та науковими підрозділами. Ці, нині факультет науки і технології фізичної та спортивної діяльності, підпадають під загальний термін «Науки про спорт». Результатом є проблема спільного використання спортивних об’єктів, для яких університети надають певний пріоритет дозволу на тимчасове проживання, враховуючи їхні початкові навчальні завдання. Якщо ви не є студентом Sttemporary Residence Authorization, заняття спортом в університеті можуть мати три аспекти: безкоштовна практика поза навчальною програмою, визнана практика навчання через УФ або опціони, змагальна практика в рамках Національної федерації університетського спорту або УНЦУ. Загальний університет (або міжуніверситетська служба у випадку, коли кілька закладів розташовані на одній території) керує всіма цими практиками. За це він отримує більше чи менше ресурсів: спортивні споруди, бюджетні асигнування, викладачі (присуджені в рамках кожного університету) і, можливо, додаткові години. Приєднані до університетів, вони тісно залежать від установ і власної політики, яку вони проводять як частину своєї автономії.
URI: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/56203
Appears in Collections:XVI Міжнародна науково-методична конференція Фізичне виховання у контексті сучасної освіти (2021)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ANALYSIS OF SPORTS AND PHYSICAL ACTIVITY IN FRENCH UNIVERSITIES.pdf221.58 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.