Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/58482
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorДемченко, Наталія Іванівна-
dc.contributor.authorDemchenko, Nataliia-
dc.contributor.authorПроскурка, Наталія Миколаївна-
dc.contributor.authorProskurka, Nataliia-
dc.date.accessioned2023-03-16T08:59:47Z-
dc.date.available2023-03-16T08:59:47Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationДемченко Н., Проскурка Н. Дослідження впливу особистісних характеристик на статус підлітків у групі / Н. Демченко, Н. Проскурка // Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Педагогіка. Психологія: зб. наук. пр. – К. : Національний авіаційний університет, 2022. – Вип. 1(20). – С. 80-87uk_UA
dc.identifier.issn2411-264X-
dc.identifier.urihttps://er.nau.edu.ua/handle/NAU/58482-
dc.description.abstractМетою цього дослідження є вивчення індивідуально-психологічних якостей підлітка як складової, що впливає на різні аспекти діяльності особистості та взаємодії з оточуючими. Особливим постає питання дослідження соціально-психологічного статусу серед підлітків та оцінка індивідуально-психологічних якостей, які сприяють цьому. Застосовано такі методи: опитувальник Кеттела для підлітків 14PF; методика «Визначення загальної самооцінки» Г.Н Казанцевої; тест міжособистісних відносин Т. Лірі; соціально-психологічний тест «Соціометрія» Дж. Морено; метод математичної обробки даних – коефіцієнту рангової кореляції Спірмена. Результати. В ході емпіричного дослідження було встановлено, що для даної вибірки підлітків характерні екстравертованість, врівноважений рівень емоційної стійкості, сором’язливість, енергійність, середній рівень самоконтролю, слабка мотиваційна діяльність. В той же час було встановлено той факт, що найбільша кількість респондентів має адекватну самооцінку, далі за кількістю йдуть респонденти з низьким рівнем самооцінки, і найменша кількість респондентів має високий рівень самооцінки. За результатами методики виявлення рівня міжособистісних відносин Т. Лірі було встановлено, що для підлітків характерні такі риси, як домінантність та дружелюбність. За результатами методики «Соціометрія» Дж. Морено було встановлено, що за результатами групових виборів найбільша кількість респондентів є позитивним вибором групи, а респондентів, які не мають жодного вибору у групі немає. Висновки. Так, було встановлено існування двосторонніх кореляційних зв’язків між шкалами специфіки взаємовідносин членів колективу та рівнями міжособистісних відносин (р ≤ 0,05). Також було встановлено існування двосторонніх кореляційних зв’язків між шкалами «дружелюбність» та кількістю позитивних виборів групи в соціометрії (р ≤ 0,05), та між індивідуальними властивостями і рисами характеру та специфікою взаємовідносин членів колективу (р ≤ 0,05). Таким чином, було зроблено висновок, що індивідуально-психологічні особливості підлітків мають вплив на їх статус в групі.uk_UA
dc.description.abstractThe purpose of this study is to study the individual psychological qualities of a teenager as a component that affects various aspects of an individual's activity and interaction with others. A special issue is the study of the socio-psychological status among teenagers and the assessment of individual-psychological qualities that contribute to this. The following methods were used: Kettel's questionnaire for adolescents 14PF; the method "Definition of general self-esteem" by G.N. Kazantseva; test of interpersonal relations T. Leary; socio-psychological test "Sociometry" by J. Moreno.; the method of mathematical data processing - Spearman's rank correlation coefficient. The results. In the course of empirical research, it was established that this sample of teenagers is characterized by extroversion, a balanced level of emotional stability, shyness, energy, an average level of self-control, and weak motivational activity. At the same time, it was established that the largest number of respondents has an adequate self-esteem, followed by respondents with a low level of self-esteem, and the smallest number of respondents has a high level of self-esteem. According to the results of T. Leary's method of identifying the level of interpersonal relations, it was established that teenagers are characterized by such traits as dominance and friendliness. According to the results of the "Sociometry" method by J. Moreno, it was established that according to the results of group elections, the largest number of respondents is a positive choice of the group, and there are no respondents who do not have any choice in the group. Conclusions. Thus, the existence of two-way correlations between the scales of the specificity of the mutual relations of team members and the levels of interpersonal relations was established (р ≤ 0.05). It was also established the existence of two-way correlations between the "friendliness" scales and the number of positive group choices in sociometry (р ≤ 0.05), and between individual properties and character traits and the specifics of team members' relationships (р ≤ 0.05). Thus, it was concluded that the individual and psychological characteristics of adolescents have an impact on their status in the group.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherНаціональний авіаційний університетuk_UA
dc.subjectпідліткиuk_UA
dc.subjectіндивідуально-психологічні особливостіuk_UA
dc.subjectсамооцінкаuk_UA
dc.subjectміжособистісне спілкуванняuk_UA
dc.subjectя-концепціяuk_UA
dc.subjectстатусuk_UA
dc.subjectсоціалізаціяuk_UA
dc.subjectатракціяuk_UA
dc.subjectadolescentsuk_UA
dc.subjectindividual psychological characteristicsuk_UA
dc.subjectself-esteemuk_UA
dc.subjectinterpersonal communicationuk_UA
dc.subjectself-conceptuk_UA
dc.subjectstatusuk_UA
dc.subjectsocializationuk_UA
dc.subjectattractionuk_UA
dc.titleДослідження впливу особистісних характеристик на статус підлітків у групіuk_UA
dc.title.alternativeStudy of the influence of personal characteristics on the status of teenagers in the groupuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.subject.udc159.9.072.53uk_UA
Appears in Collections:Статті у фахових виданнях кафедри педагогіки та психології професійної освіти

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Демченко Н.І., Проскурка Н.М. (2) (1).pdfСтаття347.57 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.