Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/58486
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorПатруль, Марія Вікторівна-
dc.contributor.authorPatrul, Mariia-
dc.date.accessioned2023-03-16T09:06:38Z-
dc.date.available2023-03-16T09:06:38Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationПатруль М. Образ «Я-професійний» як складова професійної ідентичності майбутнього фахівця / М. Патруль // Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Педагогіка. Психологія: зб. наук. пр. – К. : Національний авіаційний університет, 2022. – Вип. 1(20). – С. 107-114uk_UA
dc.identifier.issn2411-264X-
dc.identifier.urihttps://er.nau.edu.ua/handle/NAU/58486-
dc.description.abstractУ змістовому наповненні статті проаналізовано та узагальнено наукові дослідження з питань професійної ідентичності. Викладено наукові позиції вітчизняних та зарубіжних вчених щодо структурних компонентів та особливостей формування професійної ідентичності. Виокремлено поняття образу «Я-професійний» як складового феномена професійної ідентичності. Метою дослідження є теоретичне обгрунтування поняття образу «Я-професіонал» як складової професійної ідентичності майбутніх фахівців. Мета продукована необхідністю підготовки конкурентноспроможного майбутнього фахівця, де особливе місце займає аспект формування образу «Я-професійний» - усвідомлення та оцінка себе як представника певної професії, якій відповідає набір професійно-значущих якостей, що в подальшому впливає на становлення професійної ідентичності, яка виступає суттєвим аспектом самопізнання людини у відповідній сфері діяльності. Процедура дослідження передбачала залучення аналізу, синтезу, узагальнення, бібліографічного та порівняльного методів з метою виявлення основоположних сутнісних характеристик досліджуваного феномена. На рівні такої методологічної системності виокремлено складові компоненти професійної ідентичності: комунікативний, емоційно-вольовий та емпатійний. Акцентовано увагу на основному системоутворювальному феномені професійної ідентичності - образу «Я-професійний». Проблематизовано, що формування феномену образу «Я-професійний» напряму пов’язано із змістом та вимогами майбутньої професії. Результатом дослідження стало констатування значущості у досліджуваному становленні феномена професійної ідентичності майбутніх фахівців, який утворюється на основі позитивного формування образу «Я-професійний», який в свою чергу, продукується на основі порівняння образу професії з образом «Я» студента, і складається усвідомлення своєї тотожності з обраною професією, формується позитивне ставлення до себе як до субʼєкта справжньої навчально-професійної діяльності та майбутньої професійно-виробничої діяльності. У висновках узагальнено феноменологічну значущість образу «Я-професійний» у формуванні професійної ідентичності майбутнього фахівця. Підсумовано, що від рівня сформованості образу «Я-професійний» залежить процес пормування професіонала, успішність опанування професійної діяльності, входження в професійну спільноту. Зроблено висновок, про специфіку формування образу «Я-професійний» пов’язану із змістом та вимогами майбутньої професії.uk_UA
dc.description.abstractThe content of the article analyzes and summarizes scientific research on issues of professional identity. The scientific positions of domestic and foreign scientists regarding the structural components and features of the formation of professional identity are outlined. The concept of the image "Professional self" is singled out as a constituent phenomenon of professional identity. The purpose of the study is the theoretical substantiation of the concept of the image "I-professional" as a component of the professional identity of future specialists. The goal is produced by the need to prepare a competitive future specialist, where a special place is occupied by the aspect of the formation of the "I-professional" image - the awareness and evaluation of oneself as a representative of a certain profession, which corresponds to a set of professionally significant qualities, which subsequently affects the formation of a professional identity, which is essential an aspect of a person's self-knowledge in the relevant field of activity. The research procedure involved the use of analysis, synthesis, generalization, bibliographic and comparative methods in order to identify the fundamental essential characteristics of the phenomenon under study. At the level of such methodological systematicity, the constituent components of professional identity are singled out: communicative, emotional-volitional and empathic. Attention is focused on the main system-forming phenomenon of professional identity - the image of "I-professional". It is problematized that the formation of the phenomenon of the "I-professional" image is directly related to the content and requirements of the future profession. The result of the study was the ascertainment of the significance of the phenomenon of the professional identity of future specialists under investigation, which is formed on the basis of the positive formation of the image of the "I-professional", which, in turn, is produced on the basis of the comparison of the image of the profession with the image of the "I" of the student, and the awareness of one's identity is formed with the chosen profession, a positive attitude towards oneself as a subject of real educational and professional activity and future professional and industrial activity is formed. The conclusions summarize the phenomenological significance of the "I-professional" image in the formation of the professional identity of the future specialist. It is concluded that the process of becoming a professional, the success of mastering professional activities, and entering a professional community depends on the level of formation of the "I-professional" image. A conclusion was made about the specifics of the formation of the "I-professional" image related to the content and requirements of the future profession.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherНаціональний авіаційний університетuk_UA
dc.subjectідентичністьuk_UA
dc.subjectкомпонентиuk_UA
dc.subjectмайбутні фахівціuk_UA
dc.subjectобраз «Я-професійний»uk_UA
dc.subjectпрофесійна ідентичністьuk_UA
dc.subjectформування професійної ідентичностіuk_UA
dc.subjectidentityuk_UA
dc.subjectprofessional identityuk_UA
dc.subjectimage «I am professional»uk_UA
dc.subjectfuture specialistsuk_UA
dc.subjectcomponentsuk_UA
dc.subjectformation of professional identityuk_UA
dc.titleОбраз «Я-професійний» як складова професійної ідентичності майбутнього фахівцяuk_UA
dc.title.alternative"Professional self-image" as a component of the professional identity of the future specialistuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.subject.udc159.923.2uk_UA
Appears in Collections:Статті у фахових виданнях кафедри педагогіки та психології професійної освіти

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Патруль_стаття.pdfСтаття370.62 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.