Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/58487
Title: Monitoring of the quality of the psychological component of teachers’ activity of higher education institutions based on Gооgle Forms
Other Titles: Моніторинг якості психологічної складової діяльності викладачів ВНЗ на основі Gооgle Forms
Authors: Bondarchuk, Olena
Бондарчук, Олена Іванівна
Balakhtar, Valentyna
Балахтар, Валентина Візіторівна
Balakhtar, Kateryna
Балахтар, Катерина Сергіївна
Keywords: teachers
monitoring of the quality
gооgle forms
teachers’ activity
higher education institutions
викладачі
моніторінг якості
гугл форми
діяльність викладачів
вищі навчальні заклади
Issue Date: 2020
Publisher: Kryvyi Rih National University
Citation: Bondarchuk O., Balakhtar V., Balakhtar K. Monitoring of the quality of the psychological component of teachers’ activity of higher education institutions based on Gооgle Forms / О. Bondarchuk, V. Balakhtar, К. Balakhtar // International Conference on Sustainable Futures: Environmental, Technological, Social, and Economic Matters. – Kryvyi Rih, 2020. – PP. 129-142.
Abstract: The focus of the current research is on the quality of education as a multifaceted category, and the monitoring of the quality of education – as a purposeful and specially organized system of studying, assessment, analysis of data on the state of education of students. This study aims at exploring the nowadays conditions, and exactly the development of digital technologies. The need of using the electronic resources (Google services) has become more acute, which enables the creation of text documents, presentations, spreadsheets, forms, drawings and other documents. In order to provide the monitoring of the quality of the psychological component of the teachers’ activity of higher education institutions the Google form was elaborated to obtain the information about the psychological state and satisfaction of the quality of educational services by the fellows of the educational process, their relationships, socio-psychological climate in higher education institutions and others, and respond in a timely manner to the social and educational changes.
У центрі уваги нинішнього дослідження – якість освіти як багатоаспектна категорія моніторинг якості освіти – як цілеспрямована та спеціально організована система навчання, оцінювання, аналіз даних про стан виховання студентів. Це дослідження спрямоване на вивчення сьогодення умов, а саме розвиток цифрових технологій. Необхідність використання електронних ресурсів (сервіси Google), що дозволяє створювати текстові документи, презентації, електронні таблиці, форми, креслення та інші документи. З метою забезпечення моніторингу якості психологічної складової діяльності викладачів вищих навчальних закладів гугл-форма була розроблено для отримання інформації про психологічний стан і задоволеність якістю освітні послуги стипендіатами навчального процесу, їх взаємовідносини, соціально-психологічні клімат у вищих навчальних закладах та ін., а також своєчасно реагувати на соціальні та освітні зміни
URI: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/58487
Appears in Collections:Статті у фахових виданнях кафедри педагогіки та психології професійної освіти

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bondarchuk O., Balakhtar V., Balakhtar K..pdfArticle1.35 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.