Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/58489
Title: Вплив інформаційного контенту на емоційну стійкість студентів зво в умовах воєнного стану
Other Titles: The influence of information content on the emotional stability of students of vocational schools under the conditions of marital state
Authors: Хоменко-Семенова, Леся Олексіївна
Khomenko-Semenova, Lesia
Прохоренко, Яна Сергіївна
Prokhorenko, Yana
Keywords: воєнний стан
емоційна стійкість
заклад вищої освіти
інформаційно-комунікаційні технології
психологічна стійкість
стрес
стресостійкість
martial law
emotional stability
institution of higher education
information and communication technologies
psychological stability
stress
stress resistance
Issue Date: 2022
Publisher: Національний авіаційний університет
Citation: Хоменко-Семенова Л., Прохоренко Я. Вплив інформаційного контенту на емоційну стійкість студентів зво в умовах воєнного стану / Л. Хоменко-Семенова, Я. Прохоренко // Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Педагогіка. Психологія: зб. наук. пр. – К. : Національний авіаційний університет, 2022. – Вип. 1(20). – С. 129-134
Abstract: У статті проводиться аналіз впливу інформаційного контенту на емоційну стійкість студентів в умовах воєнного стану. Розглядаються та аналізуються основні елементи впливу інформаційного простору, зокрема новин, на емоційний стан здобувачів вищої освіти. Мета статті полягає у визначенні ставлення студентів до інформаційного контенту в умовах воєнного стану; дослідити вплив новин на емоційний та фізичний стан студентів ЗВО. Результати дослідження показали, що до шляхів формування стресостійкості у студентському віці, відносяться чинники, які формують стресостійкість студентів шляхом вибору успішних видів копінг-поведінки та здійснюють корекцію рівнів прояву тривожності: вміння вирішувати проблеми та позитивне бачення майбутнього; схвалення своїх вчинків з боку оточуючих; індивідуально-психологічні особливості людини (впевненість у собі, активність, оптимізм); задоволеність вибраною професією та позитивний емоційний фон. Формування стресостійкості у студентському віці можливе завдяки здійсненню методу психологічного тренування, де мають бути використані вправи, що сприяють саморегуляції стану студента, активізації психічних функцій, мотивують студентів для розвитку тих чи інших компонентів психіки тощо. Висновки. Виходячи з наукових праць щодо стресостійкості, можна виділити психологічні особливості прояву стресостійкості студентів ЗВО: психодинамічні властивості (активність, ригідність, емоційна збудливість, темп реакцій); вольові якості (витримка, цілеспрямованість, наполегливість, самоконтроль, ініціативність, самостійність, відповідальність, енергійність); особливості саморегуляції поведінки (планування, моделювання, оцінка результатів, гнучкість, загальний рівень саморегуляції поведінки); мотивація (мотивація прагнення до успіху). Підсумовуючи результати авторської анкети на визначення ставлення студентів до новин в умовах воєнного стану та вплив новин на емоційний, фізичний стан студентів ЗВО в умовах воєнного стану, сконстатовано, що у більшості студентів перегляд новин викликає негативні та тривожні емоції, внутрішній дискомфорт у тілі, зменшує мотивацію до діяльності, зосередженість на навчанні, роботі.
The article analyzes the influence of information content on the emotional stability of students in the conditions of martial law. The main elements of the influence of the information space, in particular news, on the emotional state of higher education students are considered and analyzed. The purpose of the article is to determine the attitude of students to information content in the conditions of martial law; to investigate the impact of news on the emotional and physical state of students of higher education institutions. The results of the study showed that the ways of forming stress resistance at student age include factors that shape students' stress resistance by choosing successful types of coping behavior and correcting the levels of anxiety: the ability to solve problems and a positive vision of the future; approval of one's actions by others; individual psychological characteristics of a person (self-confidence, activity, optimism); satisfaction with the chosen profession and a positive emotional background. The formation of stress resistance in the student age is possible thanks to the implementation of the method of psychological training, where exercises should be used that contribute to the self-regulation of the student's condition, activation of mental functions, motivate students to develop certain components of the psyche, etc. Conclusions. Based on scientific works on stress resistance, it is possible to single out the psychological features of the stress resistance of higher education students: psychodynamic properties (activity, rigidity, emotional excitability, reaction rate); willpower (endurance, determination, perseverance, self-control, initiative, independence, responsibility, energy); features of self-regulation of behavior (planning, modeling, assessment of results, flexibility, general level of self-regulation of behavior); motivation (motivation of the desire for success). Summarizing the results of the author's questionnaire to determine the attitude of students to the news in the conditions of martial law and the impact of news on the emotional and physical state of students of higher education institutions in the conditions of martial law, it was found that for most students, viewing the news causes negative and disturbing emotions, internal discomfort in the body, reduces motivation to activities, concentration on studies, work.
URI: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/58489
ISSN: 2411-264X
Appears in Collections:Статті у фахових виданнях кафедри педагогіки та психології професійної освіти

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Хоменко-Семенова, Я.Прохоренко.pdfСтаття289.05 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.