Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/59156
Title: Педагогічне моделювання процесу формування професійної компетентності магістрів гуманітарних спеціальностей
Other Titles: Pedagogical simulation of the professional competence formation process in the masters of humanities
Authors: Дудка, Тетяна Юріївна
Dudka, Tetiana
Гребенюк, Вячеслав Олексійович
Hrebeniuk, Viacheslav
Keywords: гуманітарні спеціальності
магістри
педагогічне моделювання
професійна компетентність
humanitarian specialties
masters
pedagogical modeling
professional competence
Issue Date: 2022
Publisher: Національний авіаційний університет
Citation: Дудка Т.Ю., Гребенюк В.О. Педагогічне моделювання процесу формування професійної компетентності магістрів гуманітарних спеціальностей / Т. Дудка, В. Гребенюк // Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Педагогіка. Психологія: зб. наук. пр. – К. : Національний авіаційний університет, 2022. – Вип. 2(21). – С. 18-22
Abstract: Зміст статті окреслює теоретичну та практичну значущість педагогічного моделювання як ефективного інструменту на шляху до формування професійної компетентності магістрів гуманітарних спеціальностей. Окреслено необхідність імплементації у вітчизняну освітню підготовку Західних стандартів з метою євроінтеграційних перспектив проукраїнського розвитку. Метою дослідження є окреслення значущості впливу інструментарію педагогічного моделювання на підвищення ефективності процесу формування професійної компетентності магістрів гуманітарних спеціальностей. Дослідницьку мету націлено на необхідність теоретичної репрезентації значущості впливу на досліджуване цілої низки зовнішніх та внутрішніх факторів, що досить ефективно можна дослідити з допомогою залучення методу педагогічного моделювання. Унаочнено основні характеристики педагогічного моделювання, що посприяло розкриттю значущості впливу інформаційно-комунікативних технологій (ІКТ) на полегшення сприйняття суб’єктами пізнання навчального матеріалу. Окреслено алгоритм феноменологічного формування крізь призму дворівневих елементів, репрезентованх у розрізі імплементованої моделі. Процедура дослідження засновувалася на поєднанні наукових методів аналізу та синтезу, індукції і дедукції, систематизації та узагальнення. З допомогою залучення такого методологічного інструментарію вдалося здійснити теоретичну репродукцію досліджуваного крізь призму обґрунтування значущості основних етапів реалізації педагогічного моделювання. Результатом дослідження стало розмежування когнітивного, рефлексивного, діяльнісного та мотиваційного структурного компонентів професійної компетентності, шляхом обґрунтування значущості кожного з них на рівні феноменологічного формування. У висновках проблематизовано значущість педагогічного моделювання, актуалізуючого розкриття теоретичного та прикладного аспектів дослідження, що сприяє відтворенню феноменологічної цілісності крізь призму єдності взаємозв’язків кожного елементу заявленої дослідженням системи. Підсумовано, що на ефективність педагогічного моделювання суттєвим чином впливає продуктивність предметної рефлексії, націленої на досягнення вихідних результатів дослідження.
The article considers the theoretical and practical significance of pedagogical modeling as an effective tool on the way to the formation of professional competence in the masters of humanities. The necessity of implementing Western standards into the national educational preparation for European integration perspectives of pro-Ukrainian development has been outlined. The purpose of the research is to outline the significance of the influence of pedagogical modeling tools on the professional competence formation process in the masters of humanities. The research purpose is focused on the need for a theoretical representation of the significance of the several external and internal factors that influence the subject, which can be effectively investigated using the method of pedagogical modeling The main characteristics of pedagogical modeling are visualized, which contributed to empathizing with the significance of the influence of information and communication technologies (ICT) on facilitating the perception of educational material by the subjects of cognition. The algorithm of phenomenological formation is outlined through two-level elements represented in the section of the implemented model. The research procedure was based on a combination of scientific methods of analysis and synthesis, induction and deduction, systematization, and generalization. With the help of such a methodological toolkit, it was possible to carry out a theoretical reproduction of the researched material in terms of substantiating the significance of the main stages of the pedagogical modeling implementation. The result of the research was the delineation of cognitive, reflexive, activity, and motivational structural components of professional competence by substantiating the significance of each of them at the level of phenomenological formation. The conclusions problematize the significance of pedagogical modeling actualizing theoretical and applied aspects of research, which contributes to the reproduction of phenomenological integrity through the unity of the relationships of each element of the system declared by the study. It has been concluded that the effectiveness of pedagogical modeling is significantly influenced by the productivity of subject reflection aimed at achieving the initial results of the research.
URI: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/59156
ISSN: 2411-264X
Appears in Collections:Статті у фахових виданнях кафедри педагогіки та психології професійної освіти

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Дудка, Гребенюк.pdfСтаття588.01 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.