Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/59157
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorДацун, Олена Вікторівна-
dc.contributor.authorDatsun, Olena-
dc.contributor.authorДемченко, Наталья Іванівна-
dc.contributor.authorDemchenko, Nataliia-
dc.date.accessioned2023-04-21T08:23:58Z-
dc.date.available2023-04-21T08:23:58Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationДацун О.В., Демченко Н.І. Особливості профілактики емоційного вигорання викладачів засобами арттерапії в умовах війни / О. Дацун, Н. Демченко // Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Педагогіка. Психологія: зб. наук. пр. – К. : Національний авіаційний університет, 2022. – Вип. 2(21). – С. 108-114uk_UA
dc.identifier.issn2411-264X-
dc.identifier.urihttps://er.nau.edu.ua/handle/NAU/59157-
dc.description.abstractУ статті розглядається одна з актуальних науково-практичних проблем сучасної психологічної науки – профілактика емоційного вигорання викладачів в умовах війни. Забезпечення ефективності процесу навчально-педагогічної взаємодії є можливим лише за умови збереження психічного здоров’я всіх його учасників, що є актуальним при впливі постійних стресових факторів війни. Мета дослідження: розробити нові техніки профілактики емоційного вигорання викладачів засобами арттерапії. Для вирішення поставлених завдань використовувались наступні методи дослідження: аналіз наукової літератури; онлайн анкетування; результати виконання завдань на рефлексію, аналіз продуктів діяльності при виконанні розроблених корекційних завдань. Результати: На основі емпіричного дослідження підтвердилася висунута нами гіпотеза, що більшість викладачів під час війни мають відчуття емоційного вигорання. Специфіка та складність викладацької діяльності сьогодення найчастіше не уможливлює детальне вивчення особливостей прояву власних емоційних станів, в той самий час, у викладачів є бажання одразу перейти до стадії отримання психологічної допомоги в якості занять з профілактики та корекції емоційного вигорання. Для досягнення поставленої мети нами була розроблена корекційна програма із застосуванням арттерапевтичних матеріалів. Умови роботи під час воєнного стану вимагають пошуку простих та ефективних засобів для створення нових методик. Такими, на нашу думку, є використання їстівних матеріалів у розробленій нами «Методики спонтанного малювання «Дерево», техніки «Крапка» та «Думками про осінь». Висновки: емпірично підтверджено, що в умовах війни більшість викладачів відчувають емоційне вигорання та потребують психологічної допомоги. Запропоновані методики можуть бути рекомендовані для використання в комплексних програмах корекції та профілактики емоційного вигорання, як викладачів навчальних закладів, так і в індивідуально-груповій роботі з клієнтами.uk_UA
dc.description.abstractThe article considers one of the actual scientific and practical problems of modern psychological science – prevention of emotional burnout of teachers in war conditions. Ensuring the effectiveness of the process of educational and pedagogical interaction is possible only on condition of preserve of the mental health of all its participants. It is topical in the time of standing of constant stress factors of war. The purpose of the study: to develop new methods of prevention of emotional burnout of teachers by means of art therapy. The following research methods were used to solve the set tasks: analysis of scientific literature; online poll; performance of tasks for reflection, analysis of products of activity of pupils at performance of the developed individual tasks. Results: based on the empirically analysis the putting hypothesis was confirmed that most teachers have a feeling of emotional burnout during the war. The specifics of workload of teaching activities often do not motivate to detailed study of specifics of the display of one’s own emotional state, at the same time they have a desire immediately go to stage of receiving psychological help as classes for the prevention and correction of emotional burnout among teachers. For prevent of emotional burnout among teachers, we have developed a corrective program using art therapy materials. Working conditions during martial law require the search for simple and effective methods for creating new methods. In our opinion, these are the «Methodology of spontaneous drawing using edible materials «Tree», the technique «Spot» and «Thoughts about autumn» developed by us. Conclusions: it is empirically confirmed that in the conditions of war, most teachers experience emotional burnout. The proposed methods of prevention of emotional burnout among teachers can be recommended for use in complex programs of correction and prevention of emotional burnout.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherНаціональний авіаційний університетuk_UA
dc.subjectемоційне вигоранняuk_UA
dc.subjectемоційне вигорання під час війниuk_UA
dc.subjectметоди арттерапіїuk_UA
dc.subjectпрофілактика емоційного вигорання у викладачівuk_UA
dc.subjectарттерапіяuk_UA
dc.subjectemotional burnoutuk_UA
dc.subjectemotional burnout during the waruk_UA
dc.subjectmethods of art therapyuk_UA
dc.subjectprevention of emotional burnout among teachersuk_UA
dc.subjectart therapyuk_UA
dc.titleОсобливості профілактики емоційного вигорання викладачів засобами арттерапії в умовах війниuk_UA
dc.title.alternativeFeatures of the prevention of emotional burnout of teachers by art therapy in the conditions of waruk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Статті у фахових виданнях кафедри педагогіки та психології професійної освіти

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Дацун, Демченко.pdfСтаття562.37 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.