Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/59853
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorМельник, Євгеній Юрійович-
dc.contributor.authorMelnyk, Yevhenii-
dc.date.accessioned2023-06-19T08:25:43Z-
dc.date.available2023-06-19T08:25:43Z-
dc.date.issued2023-04-
dc.identifier.citationМельник Є.Ю. Французька орфографія очима французів: історичний, психологічний та дидактичний аспекти // Іноземні мови. – 2023. – № 1. – С.58-63.uk_UA
dc.identifier.urihttps://er.nau.edu.ua/handle/NAU/59853-
dc.descriptionСПИСОК ПОСИЛАНЬ 1. Benzitoun, C. (2022). Orthographe : les élèves font deux fois plus de fautes que leurs parents. The Conversation. Вилучено з: https://theconversation.com/orthographe-les-eleves-font-deux-fois-plus-de-fautes-que-leurs-parents-196311?utm_term=Autofeed&utm_medium=Social&utm_source=Facebook&fbclid=IwAR0TUlF_TMuMO9E8UOfY5VW3znMOj2KHqaf6dBV2orIXJcA-Xe3oUYr0zTc#Echobox=1671047758 2. Combis, H. (2022). Participe passé : l’accord de la discorde inventé par un poète du XVIe siècle. France Culture. RADIOFRANCE. Вилучено з: https://www.radiofrance.fr/franceculture/participe-passe-l-accord-de-la-discorde-invente-par-un-poete-du-xvie-siecle-8846544 3. Coustin (de), P. (2015). La « dictée des Cités », la plus grande dictée de France débarque à Saint Denis. Вилучено з: https://etudiant.lefigaro.fr/les-news/actu/detail/article/la-dictee-des-cites-la-plus-grande-dictee-de-france-debarque-a-saint-denis-15527/ 4. Develey, A. & Michalik, M.-L. (2021). La dictée : une passion française. Вилучено з: https://www.lefigaro.fr/langue-francaise/actu-des-mots/la-dictee-une-passion-francaise-20210719 5. Doutriaux, C. (2020). La dictée – Karambolage. ARTE. Вилучено з: https://youtu.be/RcuSqd-qB_w 6. France Culture. (2022). Plaidoyer pour une orthographe riche en heureux accidents. RADIOFRANCE. Вилучено з: https://www.radiofrance.fr/franceculture/podcasts/affaire-en-cours/plaidoyer-pour-une-orthographe-riche-en-heureux-accidents-2729734 7. France Inter. (2022). Pourquoi sommes-nous si hantés par « les fautes de français » ? RADIOFRANCE. Вилучено з: https://www.franceinter.fr/culture/pourquoi-sommes-nous-si-hantes-par-les-fautes-de-francais 8. Gestas (de) M. (2022). « L’énorme danger, c’est qu’on s’habitue à certaines fautes » : les correcteurs d’orthographe nous rendent-ils feignants ? Вилучено з: https://www.lefigaro.fr/langue-francaise/actu-des-mots/l-enorme-danger-c-est-qu-on-s-habitue-a-certaines-fautes-les-correcteurs-d-orthographe-nous-rendent-ils-feignants-20220508 9. Michalik M.-L. (2022). Les réseaux sociaux sont-ils responsables de la baisse du niveau en orthographe ? Вилучено з: https://www.lefigaro.fr/langue-francaise/les-reseaux-sociaux-sont-ils-responsables-de-la-baisse-du-niveau-en-orthographe-20220227 10. MIDI LIBRE. (2023). Deux heures de français par jour, dictée quotidienne... que contient le plan orthographe annoncée demain ? Вилучено з: https://www.midilibre.fr/2023/01/11/deux-heures-de-francais-par-jour-dictee-quotidienne-que-contient-le-plan-orthographe-annoncee-demain-10918179.php#xtor=[[mdl-midilibre]] 11. Télématin. (2022). Le français, cette langue « artificiellement complexifiée » Вилучено з: https://www.facebook.com/telematinf2/videos/1270055126893860/ 12. TF1. (2022). Dictée : ferez-vous moins de fautes que les élèves de CM2 ? Вилучено з: https://www.tf1info.fr/education/video-etude-de-l-education-nationale-sur-la-baisse-du-niveau-d-orthographe-dictee-ferez-vous-moins-de-fautes-que-les-eleves-de-cm2-2241099.html?utm_medium=Social&utm_source=Facebook&Echobox=1670565774&fbclid=IwAR3ZG36j84e6CTTXxCJz8PjvGT2ExHe1xAGupNqYAIsiSPgmlkuGfHmQCB8#xtor=CS1-1-%5BEchobox%5D 13. TF1. (2021). Fautes d’orthographe en entreprise : CV, mails... les employeurs voient rouge (2021) Вилучено з: https://www.tf1info.fr/vie-pro/video-fautes-d-orthographe-en-entreprise-cv-mails-les-employeurs-voient-rouge-2200150.html#xtor=CS5-111 14. Vinçotte, A. (2022). « C’est dur de le prendre au sérieux » : pourquoi les fautes d’orthographe nous crispent autant ? Вилучено з: https://www.lefigaro.fr/langue-francaise/actu-des-mots/c-est-dur-de-le-prendre-au-serieux-pourquoi-les-fautes-d-orthographe-nous-crispent-autant-20220501uk_UA
dc.description.abstractУ статті проаналізовано нещодавні публікації у французьких ЗМІ, присвячені питанням історичного розвитку та сучасного стану французької орфографії, яка сьогодні небезпідставно вважається складною. Зазначено, що в навчанні французької мови та франкомовної культури підхід до проблем, пов’язаних із правописом, повинен зрештою сформувати в учнів і студентів не тільки імператив щодо активного вправляння та постійної уваги в процесі писемного мовлення, а й розуміння сучасної лінгвосоціокультурної реальності: французька орфографія є результатом певних мовних, історичних і політичних процесів, фактом і здобутком франкомовної цивілізації, феноменом, у якому відображається певна ментальність і який заслуговує на безумовну повагу, доброзичливе ставлення та готовність сприймати рекомендації, що пропонуються науковцями у франкомовному просторі. Акцентовано увагу на тому, що учням і студентам бажано ознайомитися (загалом або детальніше) із ставленням до зазначених проблем носіїв французької мови та франкомовної культури (лінгвістів, журналістів, письменників, митців, освітян, роботодавців зокрема). У статті висвітлено результати сприйняття французами мови взагалі як державотворчого чинника та орфографії зокрема як культурної спадщини, що потребує безумовного збереження за рекомендаціями Французької академії. Наведено деякі історичні факти, які зумовили складність французького правопису. Конкретизовано тенденції, що характеризують ситуацію у формуванні орфографічної компетенції у французькій школі, та вплив орфографічної компетентності на професійну кар’єру французів. Проаналізовано чинники, які сприяють деградації орфографічних навичок, і перспективи подальшого реформування французького правопису. Описано можливості застосування диктанту як основного засобу формування та контролю якості орфографічних навичок.uk_UA
dc.description.abstractIn this article, we have analyzed some recent publications in the French mass media that concern the issue of the historical development and the present state of the French orthography which is not without reason considered to be complicated. It is noted that when teaching French and French-speaking culture, the approach to problems related to the orthography should ultimately form in pupils and students not only the imperative for constant attention in the process of writing, but also an understanding of the modern linguistic and sociocultural reality: the French orthography is the result of certain linguistic, historical and political processes, a fact and an accomplishment of French-speaking civilization, a phenomenon that reflects a certain mentality and that deserves an unconditional respect, a friendly attitude and a willingness to accept the recommendations offered by scientists in the French-speaking world. It has been accentuated that it is desirable for pupils and students to get acquainted, in general or in depth, with the attitude of speakers of the French language and French-speaking culture – linguists, journalists, writers, artists, educators in particular – to the specified problems. In the article the consequences of the French perception of the French language in general as a state-building factor and the orthography in particular as a cultural heritage that requires unconditional preservation under the French Academy have been highlighted. Some historical facts that caused the complexity of the French orthography have been given. The trends characterizing the situation in the formation of orthographic competence in the French school and the influence of orthographic competence on the professional career of the French have been specified. The factors contributing to the degradation of orthographic skills and the prospects for further reform of the French orthography have been analyzed. The possibilities of using dictation as the main means of formation and quality control of orthographic skills have been illustrated.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherКиївський національний лінгвістичний університетuk_UA
dc.subjectфранцузька моваuk_UA
dc.subjectорфографічні помилкиuk_UA
dc.subjectорфографічна коректністьuk_UA
dc.subjectфонетичне письмоuk_UA
dc.subjectдеградація орфографічних навичокuk_UA
dc.subjectреформа орфографіїuk_UA
dc.subjectдиктантuk_UA
dc.subjectthe French languageuk_UA
dc.subjectorthographic mistakesuk_UA
dc.subjectorthographic correctnessuk_UA
dc.subjectphonetic writinguk_UA
dc.subjectdegradation of orthographic skillsuk_UA
dc.subjectreform of orthographyuk_UA
dc.subjectdictationuk_UA
dc.titleФранцузька орфографія очима французів: історичний, психологічний та дидактичний аспектиuk_UA
dc.title.alternativeThe French orthography through the eyes of the French: historical, psychological and didactic aspectsuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.subject.udc811.133: 930.2+316.6+37.01./.09(045)uk_UA
dc.identifier.doi10.32589/1817-8510.2023.1.278115-
Appears in Collections:Наукові статті кафедри іноземних мов

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Мельник_ІМ_2023_01.pdfСтаття483 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.