Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/59882
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorРахманов, Віталій Олегович-
dc.contributor.authorRakhmanov, Vitalii-
dc.date.accessioned2023-06-20T10:30:09Z-
dc.date.available2023-06-20T10:30:09Z-
dc.date.issued2023-05-
dc.identifier.citationРахманов В.О. Досвід системної організації підготовки майбутніх інженерів в умовах освітньо-інформаційного середовища технічного університету / В. Рахманов // Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Педагогіка. Психологія: зб. наук. пр. – К. : Національний авіаційний університет, 2023. – Вип. 1(22). – С. 78-84uk_UA
dc.identifier.issn2411-264X-
dc.identifier.urihttps://er.nau.edu.ua/handle/NAU/59882-
dc.descriptionСписок літератури: Аніщенко В.О. (2002). Майстренко Т.Л. Використання системного підходу як методологічного інструменту еколого-економічної освіти в контексті сучасної педагогіки. К., № 2/3, 11−15. Гончаров С.М., Гурин В.А. (2010). Методи та технології навчання в кредитно-трансферній системі організації навчального процесу: Навчально-методичний посібник. Рівне: НУВГП, 451. Корбутяк В.І. (2010). Методологія системного підходу та наукових досліджень: Навчальний посібник. Рівне : НУВГП, 176. Кустовська О. В. (2005). Методологія системного підходу та наукових досліджень: Курс лекцій. Тернопіль: Економічна думка, 124. Наказ Міністерства освіти і науки України № 977 від 11.07.2019 «Про затвердження Положення про акредитацію освітніх програм, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої освіти» (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0880-19#Text). Про вищу освіту: Закон України від 01.07.2014 № 1556-VІІ. (http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/1556-18). Про освіту: Закон України від 05.09.2017 № 2145-VIII. (http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/2145-19). Річний звіт Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти за 2021 рік (2022). К.: НАЗЯВО, 232. Розпорядження Кабінету міністрів України від 23.02.2022 р. № 286-р. «Про схвалення Стратегії розвитку вищої освіти в Україні на 2022-2032 роки». (Електронний ресурс). Доступно: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/286-2022-%D1%80#Text. Спільна директива стратегічних командувань НАТО «Освіта та індивідуальна підготовка» (E&ITD) 075-007, 10 вересня 2015 року (2021). НУОУ, 170. Янушевич І.А. (2009). Системний підхід і можливості його застосування в аналізі проблем людини та її культури. Інтелект. Особистість. Цивілізація. № 7, 104−110. Khaldi A., Bouzidi R., Nader F. (2023). Gamification of e-learning in higher education: a systematic literature review. Smart Learning Environments., 10 (1), (Електронний ресурс). Доступно: doi: 10.1186/s40561-023-00227-z. Alghail A., Abbas M., Yao L. (2023). Where are the higher education institutions from knowledge protection: a systematic review. VINE Journal of Information and Knowledge Management Systems, 53 (3), 387-413. (Електронний ресурс). Доступно: doi: 10.1108/VJIKMS-09-2020-0166.uk_UA
dc.description.abstractУ статті представлений досвід системної організації підготовки майбутніх інженерів у технічному університеті. Системна організація навчання дозволяє здійснювати комплексну будову освітнього процесу як цілісної частини на основі узгодження всіх елементів освітньо-інформаційного середовища як відкритої синергетичної системи. Мета статті полягає у реалізації досвіду системної організації підготовки майбутніх фахівців технічного профілю щодо вирішення освітніх завдань у професійній діяльності. Впровадження креативних методів навчання, перехід до творчого рівня підготовки, залучення освітньо-інформаційного середовища є основою інноваційного освітнього процесу. Завдання дослідження полягає у розкритті досвіду використання системної організації підготовки майбутніх інженерів. Важливими у цьому процесі є міждисциплінарні та мультидисциплінарні програми, які орієнтовані на розв’язання складних професійно-орієнтованих проблем. Методи дослідження полягають у вивченні й узагальненні вітчизняного та зарубіжного досвіду для формування концептуальних положень підготовки майбутніх інженерів в умовах освітньо-інформаційного середовища, наукового аналізу, а також спостереження за навчальним процесом. Результати. Сутність впровадження досвіду системної організації підготовки майбутніх інженерів полягає у тому, що відносно самостійні складники навчального процесу розглядаються не ізольовано, а в їх взаємозв'язку зі структурними елементами системи. Це дозволяє виявити інтегративні властивості і якісні ознаки навчального процесу для формування компетентностей майбутніх фахівців. Застосування досвіду системної організації підготовки майбутніх інженерів дозволяє виявити такий варіативний компонент наукового знання, який притаманний складникам, а саме: меті, цілісності, зв'язку, структурі, організації, рівням системи, їх ієрархії, управлінням, поведінки, самоорганізації, її функціонуванням і розвитком. Висновок. Досвід системної організації підготовки майбутніх інженерів допомагає у реалізації принципу єдності педагогічної теорії, експерименту і практики. Педагогічна практика є дієвим критерієм істинності наукових знань, положень, які розробляються теорією і перевіряються експериментом. Практика стає джерелом нових фундаментальних проблем освіти. Теорія надає основу для правильних практичних рішень, але глобальні проблеми, завдання, які існують в освітній практиці, породжують нові питання та потребують фундаментальних досліджень.uk_UA
dc.description.abstractThe article presents the experience of the systematic organization of the training of future engineers at the technical university. The systematic organization of training allows for the comprehensive structure of the educational process as an integral part based on the coordination of all elements of the educational and informational environment as an open synergistic system. The purpose of the article is to implement the experience of the systematic organization of training future specialists of a technical profile in solving educational tasks in professional activity. The introduction of creative teaching methods, the transition to a creative level of training, and the involvement of the educational and informational environment are the basis of the innovative educational process. The task of the research is to reveal the experience of using the system organization of training future engineers. Important in this process are interdisciplinary and multidisciplinary programs that are focused on solving complex professionally-oriented problems. Research methods consist in the study and generalization of domestic and foreign experience for the formation of conceptual provisions for the training of future engineers in the conditions of an educational and informational environment, scientific analysis, as well as observation of the educational process. The results. The essence of the implementation of the experience of the system organization of training future engineers is that the relatively independent components of the educational process are not considered in isolation, but in their relationship with the structural elements of the system. This makes it possible to identify integrative properties and qualitative features of the educational process for the formation of competencies of future specialists. The application of the experience of the system organization of the training of future engineers allows us to identify such a variable component of scientific knowledge, which is inherent in the components, namely: purpose, integrity, connection, structure, organization, levels of the system, their hierarchy, management, behavior, self-organization, its functioning and development . Conclusion. The experience of the systematic organization of the training of future engineers helps in implementing the principle of unity of pedagogical theory, experiment and practice. Pedagogical practice is an effective criterion for the truth of scientific knowledge, provisions that are developed by theory and verified by experiment. Practice becomes the source of new fundamental problems of education. Theory provides a basis for correct practical solutions, but global problems, tasks that exist in educational practice, generate new questions and require fundamental research.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherНаціональний авіаційний університетuk_UA
dc.subjectмайбутні інженериuk_UA
dc.subjectосвітньо-інформаційне середовищеuk_UA
dc.subjectпрофесійна підготовкаuk_UA
dc.subjectсистемна організація освітнього процесуuk_UA
dc.subjectтехнічний університетuk_UA
dc.subjectfuture engineersuk_UA
dc.subjecteducational and informational environmentuk_UA
dc.subjecteducational and informational environmentuk_UA
dc.subjectsystematic organization of the educational processuk_UA
dc.subjecttechnical universityuk_UA
dc.titleДосвід системної організації підготовки майбутніх інженерів в умовах освітньо-інформаційного середовища технічного університетуuk_UA
dc.title.alternativeExperience of the system organization of the training of future engineers in the conditions of the educational and information environment of the technical universityuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Статті у фахових виданнях кафедри педагогіки та психології професійної освіти

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Рахманов.pdfСтаття507.17 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.