Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/61812
Title: Реконструкція аеродромного комплексу міжнародного аеропорту «Кропивницький» з використанням інноваційних матеріалів та сучасних технологій
Authors: Дружинська, Олександра Костянтинівна
Keywords: магістр
кваліфікаційна робота
аеродром
реконструкція
інноваційні матеріали
сучані технології
аеродромні покриття
жорсткі покриття
нежорсткі покриття
Issue Date: 28-Dec-2023
Publisher: Національний авіаційний університет
Citation: Дружинська О. К. Реконструкція аеродромного комплексу міжнародного аеропорту «Кропивницький» з використанням інноваційних матеріалів та сучасних технологій. - Кваліфікаційна робота випускника освітнього ступеня "магістр" за спеціальністю 192 "Будівництво та цивільна інженерія". - Київ: Національний авіаційний університет, 2023. - 168 с.
Abstract: Одним із найважливіших елементів функціонування економічної системи кожної країни с транспорт. Необхідно відмітити той факт, що авіаційний транспорт виділяється серед інших видів. Це зумовлено низкою переваг, серед яких: - найбільша швидкість доставки пасажирів, вантажу та багажу, - заощадження часу у разі необхідності доставки термінових вантажів; - маневреність і оперативність; - велике охоплення територій і акваторій; - можливість швидкої передислокації повітряних суден у разі зміни пасажиропотоків; - відносно невеликі капіталовкладення; - незалежність від кліматичних умов у міжконтинентальних польотах; - відсутність яскраво вираженої сезонності. Невід'ємною ланкою авіаційної транспортної системи с аеропорти. Для підвищення ефективності функціонування цивільної авіаційної галузі в Україні в повоєнний період слід звернути увагу на дослідження та особливості розвитку пасажирських аеропортів. В умовах сьогодення особливої уваги заслуговує тема нарощування вантажних авіаційних перевезень, які на відміну від пасажирських не були перервані внаслідок пандемії, але у воєнний період в Україні теж перервався. За даними ІАТА (The International Air Transport Association - Міжнародна асоціація авіаційних транспортних перевезень) станом на жовтень 2021 року, річний обсяг пасажирських авіа-перевезень у світі скоротився на 50,5% у порівнянні з річним обсягом у 2019 р. У той же час, обсяг річних вантажних перевезень у світі в жовтні 2021 р. виріс на 15,6% у порівнянні з відповідним річним показником 2019 р. До початку пандемії в Україні близько 60% міжнародних вантажів та поштових відправлень здійснювалися пасажирськими літаками (Belly Cargo), а 40% - у вантажними (Freighter). Загальносвітовою 9 тенденцією у період пандемії стало збільшення вантажних авіаперевезень внаслідок зростання на третину доставок у сегменті е-commerce і збільшення в рази доставок медичних товарів. З метою вирішення актуальних питань розвитку аеропортів, реконструкції та розбудови авіаційної інфраструктури в повоєнний період в Україні, задоволення потреб національної економіки і населення у авіаційних перевезень та підвищення конкурентоспроможності авіаційної галузі України Міністерством інфраструктури розроблена «Державна цільова програма розвитку аеропортів на період до 2023 року, яка затверджена постановою Кабінету міністрів України від 24.02.2016 №126. Не так давно Національна рада з відновлення України від наслідків війни відповідно до Указу Президента від 21 квітня 2022 року №266/2022 в рамках 24 робочих груп розробила план заходів з післявоєнного відновлення та розвитку України. Перелік пропозицій щодо пріоритетних реформ та стратегічних ініціатив, проектів нормативно правових актів, прийняття і реалізація яких є необхідними для ефективної роботи та відновлення України у воєнний і післявоєнний періоди. У документі зазначено, що через бойові дії на території України та запроваджений військовий стан повітряний простір України закритий для польотів цивільної авіації, а значить це унеможливило операційну діяльність українських та іноземних авіакомпаній, також призвело до призупинення надання ДП «Украсрорух» послуг з аеронавігаційного обслуговування. Реалізація проектів модернізації аеродромної інфраструктури, в тому числі в рамках Державної цільової програми розвитку аеропортів на період до 2023 р.. затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 24.02.2016 № 126, призупинена. Основним завданням Плану відновлення сфери авіаційного транспорту с відновлення та розвиток авіаційної мобільності населення, транзитного потенціалу повітряного простору України, а також відновлення вантажних авіаційних перевезень. 10 Основні завдання із зазначенням необхідних заходів для їх реалізації, поділено на такі етапи: 1. Відбудова та подальший розвиток авіаційної інфраструктури України: модернізація регіональних аеропортів та приведення їхнього технічного стану у відповідність до діючих стандартів та рекомендації ІСАО з метою обслуговування найбільш поширених повітряних суден; пріоритизація відповідно до визначених критеріїв проєктів відновлення та будівництва аеропортів як спецфонду Держбюджету; створення керуючої компанії або державного органу з управління аеродромними коплексами, які перебувають у державній власності, тощо 2. Лібералізація та недискримінаційне регулювання ринків авіаперевезень (зняття обмежень на здійснення міжнародного нерегулярного повітряного сполучення; розширення мережі повітряних сполучень з країнами-партнерами; збільшення частки авіаційних перевізників, що працюють за малобюджетною моделлю; створення національного авіаційного перевізника; розвиток вантажних авіаційних перевезень) 3. Відновлення надання послуг з аеронавігаційного забезпечення в повітряному просторі України та розвиток його транзитного потенціалу; забезпечення фінансування стабільної роботи ДП ОПР «Украерорух»; відновлення аеродромно-диспетчерських веж, засобів зв’язку навігації та спостереження системи організації повітряного руху тощо. 4. Виконання Угоди про спільний авіаційний простір (адаптація національного законодавства до законодавства ЄС) 5. Підтримка галузі повітряного транспорту (підтримка авіакомпаній з боку держави; вдосконалення порядку укладання договорів оренди майна та проведення публічних закупівель тощо) Отже, державне регулювання розвитку сфери авіаційного транспорту в Україні полягає у визначення державою завдань, функцій, умов діяльності авіації та використання повітряного простору, встановленні 11 загальнообов’язкових авіаційних правил, здійсненні державного контролю за їх виконанням та відповідальності за їх порушення. Економічна доцільність виконання роботи обумовлюється необхідністю активізації діяльності міжнародного аеропорту «Кропивницький» в Кіровоградській області в повоєнний період економічного розвитку України. Метою НДР є розроблення пропозицій щодо пріоритетних напрямків інноваційного розвитку міжнародного аеропорту «Кропивницький». Відповідно до поставленої мети роботи було сформовано та послідовно вирішено ряд завдань: Розробка документації «Передпроєктні роботи» (згідно з ДБН А.2.2-3-2014) по об’єкту «Реконструкція аеродромного комплексу міжнародного аеропорту «Кропивницький»; Здійснено дослідження міжнародного досвіду створення, розвитку аеропорту на інноваційних засадах та можливості його використання для України в умовах повоєнного відновлення економіки; Визначено особливості розвитку транспортно-логістичних перевезень в регіоні в повоєнний період: оцінка втрат та перспектив організації мультимодальних сполучень; Розроблено пропозиції щодо пріоритетних напрямів інноваційного розвитку міжнародного аеропорту «Кропивницький». Практична значимість роботи полягає в розробці пропозицій щодо пріоритетних напрямів інноваційного розвитку міжнародного аеропорту «Кропивницький» з метою активізації напрямків його діяльності в авіаційній галузі повоєнного розвитку в Україні. Результати наукового дослідження будуть використані в подальшій діяльності комунального підприємства «Міжнародний аеропорт «Кропивницький».
Description: Робота публікується згідно наказу Ректора НАУ від 27.05.2021 р. №311/од «Про розміщення кваліфікаційних робіт здобувачів вищої освіти в репозиторії університету». Керівник: к. т. н., доцент Дубик Олександр Миколайович.
URI: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/61812
Appears in Collections:АД - Магістр

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ФНСА_192_Дружинська О.К.-3-1-2024.pdfПояснювальна_записка16.06 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.