Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/62207
Title: Досвід застосування нейролінгвістичних технологій для підготовки майбутніх фахівців в умовах освітньо-інформаційного середовища технічного університету
Other Titles: Experience in the application of neuro-linguistic technologies for the training of future specialists in the educational and information environment of the technical university
Authors: Рахманов, Віталій Олегович
Rakhmanov, Vitalii
Keywords: навчальний процес
нейролінгвістичні технології
майбутні фахівці
освітньо-інформаційне середовище
технічний університет
learning process
neuro-linguistic technologies
future specialists
educational and informational environment
technical university
Issue Date: Dec-2023
Publisher: Національний авіаційний університет
Citation: Рахманов В.О. Досвід застосування нейролінгвістичних технологій для підготовки майбутніх фахівців в умовах освітньо-інформаційного середовища технічного університету / В. Рахманов // Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Педагогіка. Психологія: зб. наук. пр. – К. : Національний авіаційний університет, 2023. – Вип. 2(23). – С. 96-101
Abstract: У статті представлено досвід використання нейролінгвістичних технологій у навчальному процесі технічного університету, який має значний вплив на якість освіти та результативність майбутніх фахівців. Мета статті полягає у реалізації досвіду використання нейролінгвістичних технологій для вирішення освітніх завдань у майбутній діяльності. Це допомагає створити індивідуальні навчальні підходи та ресурси, які враховують потреби та стиль навчання кожного студента. Використання автоматизованих систем для контроля та вимірювання результативності знань сприяє об'єктивному оцінюванню компетентностей майбутніх фахівців. Завдання дослідження полягає у розкритті досвіду використання нейролінгвістичні технології, що допоможе створити більш доступні та інтегровані навчальні матеріали, включаючи віртуальні лабораторії, інтерактивні підручники та інші ресурси. Методи дослідження полягають у вивченні й узагальненні вітчизняного та зарубіжного досвіду для формування концептуальних положень підготовки майбутніх фахівців в умовах освітньо інформаційного середовища, наукового аналізу, а також спостереження за навчальним процесом. Результати. Запропоновані технології можуть забезпечити індивідуальну підготовку майбутніх фахівців з різними напрямами та рівнем підготовленості, а також покращити освітній процес. Великі обсяги даних, що збираються завдяки нейролінгвістичним технологіям, можуть бути використані для аналізу та вдосконалення навчального процесу. Використання нейролінгвістичних технологій може зробити освіту доступною для студентів з різних країн та мовних груп. Інтерактивні заняття побудовані на основі нейролінгвістичних технологій підвищують мотивацію майбутніх фахівців до навчання. Висновок. Успішне впровадження нейролінгвістичних технологій у навчальний процес допомагає планувати, організовувати, забезпечувати та контролювати підготовку майбутніх фахівців.
The article presents the experience of using neuro-linguistic technologies in the educational process of a technical university, which has a significant impact on the quality of education and the effectiveness of future specialists. The purpose of the article is to implement the experience of using neuro-linguistic technologies to solve educational tasks in future activities. This helps create personalized learning approaches and resources that take into account each student's needs and learning style. The use of automated systems for monitoring and measuring the effectiveness of knowledge contributes to the objective assessment of the competences of future specialists. The task of the research is to reveal the experience of using neuro-linguistic technologies, which will help to create more accessible and integrated educational materials, including virtual laboratories, interactive textbooks and other resources. Research methods consist in the study and generalization of domestic and foreign experience for the formation of conceptual provisions for the training of future specialists in the conditions of an educational and informational environment, scientific analysis, as well as observation of the educational process. The results. The proposed technologies can provide individual training of future specialists with different directions and level of preparation, as well as improve the educational process. Large volumes of data collected thanks to neuro-linguistic technologies can be used to analyze and improve the educational process. The use of neuro-linguistic technologies can make education accessible to students from different countries and language groups. Interactive classes built on the basis of neuro-linguistic technologies increase the motivation of future specialists to study. Conclusion. The successful implementation of neuro-linguistic technologies in the educational process helps to plan, organize, provide and monitor the training of future specialists.
Description: СПИСОК ЛІТЕРАТУРИ Про схвалення Стратегії розвитку системи вищої освіти в Україні на 2022 – 2032 роки (2022). Розпорядження КМ України від 23 лютого 2022 року № 286-р. Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/286-2022-%D1%80#Text. Aggarwal, C. (2018). Neural Networks and Deep Learning: A Textbook / IBM T. J. Watson Research Center International Business Machines Yorktown Heights, NY, USA, 497 р. Режим доступу:https://www.academia.edu/42981452/Neural_Networks_and_Deep_Learning_Charu_C_Aggarw al Brown et al. (2020). Language Models are Few-Shot Learners. / Computation and Language, 25 р. Режим доступу:https://proceedings.neurips.cc/paper/2020/file/1457c0d6bfcb4967418bfb8ac142f6 4a-Paper.pdf. Cer D. et al. Universal Sentence Encoder (2018). Computation and Language Режим доступу https://arxiv.org/abs/1803.11175. Clark, K., Luong, M.-T., Le, Q., & Manning, C. (2020). ELECTRA: Pre-training Text Encoders as Discriminators Rather Than Generators / Published as a conference paper at ICLR 2020. Режим доступу https://arxiv.org/pdf/2003.10555.pdf%3C/p%3E. Devlin, J., Chang, M.-W., Lee, K., & Toutanova, K. (2019). BERT: Pre-training of Deep Bidirectional Transformers for Language Understanding / Academia.edu, 24 May 2019, 16 р. Режим доступу: https://www.academia.edu/41552448/BERT_Pre_training_of_Deep_Bidirectional_Transformers_for_Lan guage_Understanding. Goldberg, Y. (2017). Neural Network Methods in Natural Language Processing / Synthesis lectures on human language technologies, 285 р. Режим доступу https: //www.academia.edu/35854753/Neural_Network_Methods_for_Natural_Language_Processing. Jurafsky, D. & Martin, J. (2023). Speech and Language Processing: An Introduction to Natural Language Processing, Computational Linguistics, and Speech Recognition / Draft of January 7, 2023, 636 р. Режим доступу https://web.stanford.edu/~jurafsky/slp3/ed3book.pdf. Manning, C. & Schütze, H. (1999). Foundations of Statistical Natural Language Processing / The MIT Press Cambridge, Massachusetts London, England, 680 р. Режим доступу https://www.academia.edu/7452675/Foundations_of_Statistical_Natural_Language_Processing. Vaswan, A., Shazeer, N., Parmar, N., Uszkoreit, J., Jones, L., Gomez, A., Kaiser, Ł., & Polosukhin, I. (2023). Attention Is All You Need. 31st Conference on Neural Information Processing Systems, Long Beach, CA, USA. 2 Aug 2023, 15 р. Режим доступу https://www.semanticscholar.org/paper/Attentionis-All-you-Need-Vaswani-Shazeer/204e3073870fae3d05bcbc2f6a8e263d9b72e776.
URI: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/62207
ISSN: 2411-264X
Appears in Collections:Статті у фахових виданнях кафедри педагогіки та психології професійної освіти

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Рахманов.pdfСтаття663.76 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.