Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/64162
Title: Activation of student imagination as an efficient method of teaching writing in a foreign language
Other Titles: Активізація уяви студентів як ефективний прийом навчання іншомовного письма
Authors: Slobozhenko, Ruslan
Melnyk, Yevhenii
Слобоженко, Руслан Анатолійович
Мельник, Євгеній Юрійович
Keywords: imagination
method
teaching writing
foreign language
уява
прийом
навчання письма
іноземна мова
Issue Date: Nov-2021
Publisher: International Scholarly Publisher RS Global
Citation: Slobozhenko R.A., Melnyk Y.Y. Activation of student imagination as an efficient method of teaching writing in a foreign language // Current Theory and Practice Issues of Teaching Foreign Languages at Universities in Global Digital Educational Space: the collective monograph / Edited by N. Vasylyshyna. – Warsaw: RS Global, 2021. – P. 26-34.
Abstract: The article deals with the issue of enhancing the imagination as an effective technique for teaching writing in a foreign language. The important role of the use of imagination in maintaining the students’ motivation to study is noted due to the creative nature of tasks, the removal of psychological barriers in the assimilation of foreign language material, a positive emotional background in the classroom, increased involuntary attention and memorization. Examples of texts and tasks for teaching foreign language writing are given, which stimulate creativity, imagination, extraordinary thinking of students. It is concluded that when teaching a foreign language writing, appealing to the imagination of students, the didactic sequence involves two stages when creating a written utterance: 1) familiarization with a sample text borrowed from fiction, journalistic, popular science literature / written by a teacher for educational purposes; 2) the implementation of post-text tasks developed by the teacher and aimed at forming certain language skills and developing speech skills. By activating the imagination of students, the sample text is a catalyst for the students’ subsequent educational activities: it determines the direction of thought, provides a creative approach to completing tasks, suggests the choice of speech means necessary for the implementation of a creative idea.
У статті розглядається питання активізації уяви як ефективного прийому навчання іншомовного письма. Відзначено важливу роль використання уяви у підтриманні мотивації студентів до навчання завдяки творчому характеру завдань, зняттю психологічних бар’єрів у засвоєнні іншомовного матеріалу, позитивному емоційному фону на занятті, підвищенню мимовільної уваги та запам'ятовування. Наведено приклади текстів і завдань для навчання іншомовного письма, які стимулюють творчість, уяву, неординарність мислення студентів. Зроблено висновок, що при навчанні іншомовного письма з активізацією уяви студентів, дидактична послідовність повинна передбачати два етапи у створенні письмового висловлювання: 1) ознайомлення зі зразком тексту, запозиченого з художньої, публіцистичної, науково-популярної літератури / написаного викладачем із навчальною метою; 2) виконання розроблених викладачем післятекстових завдань, спрямованих на формування певних мовних навичок та розвиток мовленнєвих умінь. Активізуючи уяву, зразок тексту є каталізатором подальшої навчальної діяльності студентів: він визначає напрямок думки, забезпечує творчий підхід до виконання завдань, підказує вибір мовленнєвих засобів, необхідних для реалізації творчого задуму.
Description: REFERENCES 1. Judson, G., & Egan, K. (2013). Engaging students’ imaginations in second language learning. Studies in Second Language Learning and Teaching. Department of English Studies, Faculty of Pedagogy and Fine Arts, Adam Mickiewicz University, Kalisz SSLLT: 3 (3): 343-356. Retrieved from: https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ1135835.pdf 2. Herriman, M. (1986). Metalinguistic awareness and the growth of literacy. In S. de Castell, A. Luke, & K. Egan (Eds.). Literacy, society, and schooling. New York: Cambridge University Press: 159-174. 3. Cowan, N. (Ed.). (1998). The development of memory in childhood. New York, NY: Psychology Press. 4. Melnyk, Y., & Slobozhenko, R. (2020). Do pytannya pro rozvytok umin’ spontannoho monolohichnoho movlennya. Teoriya i tehnolohiya inshomovnoyi osvity: materialy IV (VIII) Mizhnarodnoyi naukovo-praktychnoyi konferentsiyi, 30 zhovtnia 2020 r., Kyiv, Vyd-vo NPU im. M.P. Drahomanova: 70-73. Retrieved from: http://enpuir.npu.edu.ua/bitstream/handle/123456789/32745/Zbirnik.pdf;jsessionid=C A6DB1A4A188AA301FFFCD6E5493A587?sequence=1#page=70%2049. 5. Melnik, E. (2005). Les recettes de la vie. Le français dans le monde, 337: 71. 6. 15 sujets de rédaction pour les élèves de CM1/ CM2 et les collégiens. (2021). Apprendre, réviser, mémoriser. Retrieved from: https://apprendre-revisermemoriser.fr/sujets-de-redaction-elevescollege/?fbclid=IwAR0bRF4F2Z0SQqVL8IzZVixUVay8YP0qMiVHOTh5IDwzNzFjwnM-g-p8_k 7. Melnyk, Y. (2000). Vykorystannya uyavy yak psyhoterapevtychnyi factor v intensyvnomu navchanni inozemmyh mov. Inozemni movy, 3: 47-49
URI: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/64162
ISBN: 978-83-961947-8-7
DOI: 10.31435/rsglobal/043
Appears in Collections:Наукові статті кафедри іноземних мов

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
монографія 2021_Слобоженко_Мельник.pdf481.26 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.